آشنایی با ویژگی های دامنه خاص یا Premium

آشنایی با ویژگی های دامنه خاص یا Premium

دامنه پرمیوم یا خاص چیست؟  همانگونه که قبلا مطرح شد ، دامنه خاص در واقع دامنه هایی هستند که قبلاً ثبت شده اند و بخاطر پسوند و نام خاصی که دارند اغلب ارزشمندتر از سایر دامنه ها هستند. ثبت این دامنه ها با هزینه دامنه های معمولی امکان پذیر نیست چرا که دارندگان آن معتقدند که این دامنه ها هزینه بالاتری را شامل می شوند و بهره برداری بیشتری از این دامنه ها می توان داشت. دامنه های ویژه شامل دو نوع هستند ؛ aftermarket و Registry premium. نوع اول در واقع دامنه ای حساب می شود که افراد یا شرکت ها آن ها را ثبت کرده ، برای آن یک قیمت ثابت را تعیین کرده و آن را به دیگر کاربران ارائه می دهند. در واقع این دامنه به صورت ثبت شده وجود دارند و شما تنها امکان انتقال مالکیت در آن را دارید. در نوع دوم یا Registry premium که همان دامنه خاص است بسته به تعداد حروف و عمومیت دامنه قیمت آن تغییر می کند. در واقع هرچه حروف کمتر باشد قیمت دامنه ویژه بیشتر است و گاهی ممکن است این مبلغ به میلیون ها دلار نیز برسد. دامنه ویژه توسط یک شخص یا رجیسترار ثبت می شوند. این دامنه ها به اصطلاح رزرو شده هستند و قابل ثبت نیستند و این بدین معناست که رجیستر کننده این دامنه ها آن را به قیمت عادی نمی فروشد و آن را برای خود کنار گذاشته است.

چگونه بدانیم دامنه ای Premium است؟

برای آشنایی با دامنه های Premium در سایت هایی شبیه به who.is آدرس دامنه خود را وارد نموده و در صورتی که به شما اعلام نمود این دامنه قبلا به ثبت رسیده است و با مبلغ بالایی به فروش می رسد، به معنی آن است که این دامنه پریمیوم است. در این سایت قیمت انواع پسوند با آدرس مد نظر شما نیز پیشنهاد داده می شود.

قیمت دامنه های Premium:

قیمت دامنه های Premium بستگی به تعداد حروف و عمومیت آدرس دامنه نیز دارد و هر چه تعداد حروف کمتر باشد و عمومیت دامنه بیشتر باشد، قیمت دامنه Premium نیز بالاتر می رود و گاهی قیمت به میلیونها دلار هم می رسد.

انواع دامنه پریمیوم:

اسم یک محصول، سرویس، کشور یا صنعت: دامنه های یک یا دو حرفی که یک بیزنس بزرگ در یک منطقه شناخته شده جغرافیایی یا همچنین یک دسته بندی از صنعت را نمایش می دهد دامنه Premium شناخته می شود، برای مثال: Iran.com و Internet.net و Furniture.com و RunningShoes.com و Ticket.com نمونه هایی از دامنه های Premium هستند. دامنه های این چنینی را اصطلاحا "category defining" می نامند. اسامی کوتاه و مخفف: اسامی کوتاه و اختصاری بیشترین طرفدار را در بین انتخاب نام دامنه دارند و دلیل آن اینست که حروف اختصاری می توانند در عین کوتاه بودن معنی بزرگی را برسانند، همینطور کلمات دو یا سه حرفی از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند و معمولا جزو دامنه های Premium به حساب می آیند. برای مثال: aa.com و kll.net و ... دامنه های Premium حساب می شوند. دامنه های com. : بیشتر دامنه های Premium با پسوند com. هستند و معمولا سایر پسوند ها راحت تر قابل ثبت می باشند. اما در بعضی از پسوند ها همخوانی نام دامنه با پسوند باعث می گردد که دامنه از ارزش بالایی برخوردار شود، مانند Meet.me و Date.me. دامنه های تک کلمه ای با جامعیت بالا: برخی اسامی مانند blue.com یا slide.com هیچوقت اسم یک شرکت را نمی رسانند ولی به دلیل جامعیت بالایی که دارند از ارزش بالایی برخوردار می باشند. دامنه هایی با جستجوی بالا: در کل دامنه های Premium کلماتی می باشند، که در جستجو ها بسیار استفاده دارند اما بعضی از کلمات هستند که رقابت جستجوی بسیار بالایی در آنها وجود دارد، ابزارهایی مانند Google’s Keyword Tool وجود دارد که کلمات کلیدی مهم را مشخص می نمایند، همچنین وب سایتهایی همانند DomainWorth.com و Estibot.com ارزش یک دامنه را مشخص می نمایند. با استفاده از این ابزارها قادر هستید یک دامنه Premium را شناسایی نمایید.
چه زمانی باید از دامنه های ویژه استفاده شود؟
اگرچه استفاده از دامنه های ویژه می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد اما از آنجایی که افراد برای تهیه این دامنه باید هزینه نسبتا بالایی بپردازد طبیعتا بهتر است ابتدا این سوال را برای خود مطرح کنید که آیا شما هم نیاز دارید از این دامنه استفاده کنید یا خیر؟ مثلا اگر می خواهید یک امپراطوری درآمد زایی ایجاد کنید طبیعتا باید به دنبال خرید دامنه های گران قیمت ویژه باشید اما در این غیر این صورت نیاز به استفاده از دامنه ویژه نخواهید داشت. همچنین اگر جذب ترافیک و بازدید زیاد برای شما یک امر مهم است پس بهترین کار استفاده از این دامنه ها می باشد. علیرغم تمام این موارد متناسب بودن بودجه را نمی‌ توان نادیده گرفت و اگرچه خرید این دامنه ها اهمیت بالایی دارد اما لازم است بودجه متناسب را نیز در نظر بگیرید زیرا انجام چنین کاری ارزش ورشکستگی خود یا کسب و کارتان را نخواهد داشت.
چگونه یک دامنه ویژه خریداری کنیم؟
فرایند خرید یک دامنه خاص که مالک آن را در یکی از مراکز فروش گذاشته است، همانند خرید یک دامنه‌ی معمولی است: ۱. دامنه را جست‌وجو کنید. ۲. دامنه‌ی موردنظر را به سبد خرید خود اضافه کنید. ۳. وارد حساب کاربری رجیسترار خود شوید. ۴. اطلاعات تماس خود را وارد کنید. ۵. دامنه را خریداری کنید. اکنون شما مالک دامنه هستید و می‌توانید از آن استفاده کنید. البته در پشت پرده‌ی این مراحل، عوامل زیادی هستند که می‌توانند بر مدت‌زمان انتقال دامنه تأثیر بگذارند.   آسان رایان بستری مناسب برای ثبت دامنه های شما    

دامنه اسم دامنه domain دامنه premium دامنه پرمیوم دامنه ویژه دامنه خاص aftermarket

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities