تفاوت ساب دامین، ادان دامین و پارک دامین

تفاوت ساب دامین، ادان دامین و پارک دامین

در این آموزش قصد داریم تفاوت  سه مبحث ساب دامین ، ادان دامین و پارک دامنه  را به صورتی کاملا واضح و روان بیاموزیم.اصطلاحات ادان دامین ، ساب دومین، و پارک دامین انواع دامنه هایی است که می توانیم بر روی هاست خود داشته باشیم .بسیاری از کاربران وقتی اسم این سه موضوع به گوششان میخورد دچار سردرگمی میشوند و اطلاع ندارند تفاوت این سه موضوع در چیست و کجا باید استفاده کنند. 

دامنه ی اصلی چیست؟

این دامنه ای می باشد که بعنوان دامنه ی اصلی اکانت تعریف می شود . با توجه به خدماتی که هاستینگ شما ارائه میدهد در اکثر موارد تنها یک دامنه بر روی هاست اشتراکی قابل ثبت می‌باشد. دامنه اصلی برای ایجاد اکانت های هاستینگ و تعریف یوزر استفاده می‌شوند و در آدرس های ایمیل اصلی جایگزین می‌شود.

دامنه پارک شده (park domain)

دامنه های پارک شده محتوای دامنه اصلی و سایت اصلی را نمایش میدهند و برای استفاده همزمان از پسوند های مختلف با یک نام برای سایت و یا پارک کردن دامنه استفاده میشود. بطور مثال اگر دامنه ما بصورت asanrayan.com باشد میتوانیم بصورت asanrayan.net ، asanrayan.ir و … روی دامنه اصلی پارک کنیم و همه این دامنه ها همان محتوایasanrayan.com را نمایش میدهند. توضیحات کلی و نحوه ایجاد پارک دامنه را میتوانید از مقاله آموزش پارک دامنه در cpanel بیاموزید.

دامنه ادان شده (Addon Domains)

دامنه ی ادان شده به دامنه ای گفته می شود که بر روی هاستی با یک دامنه ی اصلی دیگر اضافه می گردد ولی محتوایی مجزا از دامنه ی اصلی را نمایش می دهد. یعنی اگر دامین توسط روش ادان دامین به سی پنل اضافه شود ، تمام محتوا دامنه جدید کاملا متفاوت از دامنه اصلی خواهد شد. این نوع دامنه نیز از طریق اکانت دامنه ی اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی ادد می شود. این دامنه برای خود یک فایل  public_html و تمام پوشه های آن فایل روی آن قرار دارد.

ساب دامین (Sub Domain)

ساب دامین به عنوان پیشوندی است که با استفاده از آن میتوانید سایت خود را سازماندهی کرده و به قسمت های مختلف تقسیم کنید. بطور مثال سایتی با نام asanrayan.com در دسترس داریم و برای آن میخواهیم قسمت های مختلفی مانند shop یا email و یا blog تعریف کنیم که بصورت shop.asanrayan.com ، email.asanrayan.com و blog.asanrayan.com مینویسیم. شما میتوانید برای همه دامنه ها ساب دامین تعریف کنید .    در نتیجه ما در این آموزش تفاوت های میان دامنه ی اصلی، دامنه ی پارک شده، دامنه ی ادان شده و ساب دامین را آموختیم. اکنون شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه‌ی خود اقدام به خرید هاست منتخب‌تان نمایید و اگر مشاوره و اطلاعات بیشتری لازم دارید همکاران ما درآسان رایان  در کنار شما هستند.

دامنه دامین ثبت دامنه پارک دامین ادان دامین ادان دامین و پارک دامین از کجا دامنه بخرم؟ از کجا دامین بخرم تفاوت ساب دامین ساب دامین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities