امنیت هاست2

امنیت هاست2

افزایش امنیت هاست

امنیت هاست موضوعی دوجانبه است که هم از سمت شرکت هاستینگ انجام می شود و هم از سمت استفاده کننده که در ادامه مطلب به این مسئله می پردازیم

چه کسانی از سایت شما سوء استفاده می کنند؟

اساسا دو دسته از افراد وجود دارند که ممکن است به وب سایت شما آسیب برسانند. یکی از رایج ترین تهدید دزدی هویت اینترنتی شما میباشد این گونه افراد منتظر فرصت مناسب برای جمع آوردن اطلاعات شخصی شما میباشند آنها سعی می کنند برای یک مدت زمان طولانی مورد توجه قرار نگیرند تا بتوانند بیشترین و به حداکثر قربانیان دسترسی پیدا کنند. البته همه آنهایی که به وب سایت حمله می کنند برای دزدی هویت نمیباشد بعضی ها فقط برای خرابی و پایین آوردن وب سایت هک می کنند. هنگامی که شما قربانی یکی از این هکرها شوید خرابی وب سایت شما باعث از دست دادن درآمد شما می شود. آنها معمولا برای سرگرمی و یا انتقال این کارها را انجام می دهند و می خواهند ثابت کنند که می توانند یک سازمان را غیر فعال کنند و غالبا به صورت مخفی کار خود را انجام می دهند. آنها معمولا " گرافیتی" در وب سایت قرار می دهند تا هنگام تغییر محتوای صفحه تا به شما بگویند که ما می دانیم شما کجا هستید.     هاست

چه مسائل امنیتی را شما باید در نظر بگیرید؟

۱. امنیت و تنظیمات سیستم‌ عامل

امنیت سیستم‌عامل باید موضوعی مهم برای همه باشد، چون سیستم‌عامل در تمام نقاط جهان استفاده می‌شود. بنابراین تنظیماتی وجود دارند که باید به‌درستی انجام شوند تا در آینده مشکلی پیش نیاید. سیستم‌عامل باید به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی قابل‌دسترسی نباشد. بدین منظور می‌توانید از نرم‌افزارهای امنیتی ضد تروجان و بدافزار استفاده کنید:     آنتی‌ویروس: از سیستم در برابر ویروس‌ها حفاظت می‌کند. آنتی اسپم: از شما در برابر حملات اسپمر محافظت می‌کند. نرم‌افزارهای ضد جاسوسی: از این نرم‌افزارها جهت حفاظت در برابر جاسوس‌های اینترنتی استفاده می‌شود. مسدودکننده‌های Pop-up: حتماً می‌دانید که Pop-up یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی است که در اینترنت وجود دارد. این نرم‌افزارها باعث می‌شوند از آن‌ها در امان باشید  

۲. مدیریت پچ

مدیریت پچ امری بسیار مهم است چون باید اطمینان حاصل شود پچ‌ها کاملاً با برنامه‌ها سازگار بوده و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند

۳. لیست سیاه و سفید برنامه‌ها

لیست سیاه یا Blacklist کردن یک برنامه‌ یعنی آن برنامه دیگر نباید مورداستفاده قرار بگیرد. برخی از برنامه‌ها ممکن است کاربران را با خطرات جدی مواجه کنند؛ چون دارای باگ‌های امنیتی زیادی هستند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که این برنامه‌ها به‌خوبی مدیریت‌شده و در لیست سیاه قرارگرفته‌اند. لیست سفید هم همان‌طور که از نامش مشخص است، دقیقاً برعکس لیست سیاه عمل می‌کند.  

۴. سیستم‌عامل مطمئن

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید: سیستم‌عامل هاست باید مورد اعتماد باشد. سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز و توزیع‌های مختلف لینوکس از درجه اطمینان بالایی برخوردار هستند. البته توجه داشته باشید که آن‌ها را باید از منابع معتبر تهیه کنید. هنگام کرک کردن سیستم‌عامل دقت داشته باشید که سیستم‌عامل شما با تهدید Backdoor مواجه نشود.  

۵. فایروال هاست

فایروال نقشی کلیدی در افزایش امنیت هاست دارد. شما می‌توانید در فایروال هاست نام افرادی که اجازه‌ی دسترسی به هاست را دارند، تعریف کنید. بدین ترتیب اگر فردی ناشناس قصد دسترسی به هاست شما را داشته باشد، فایروال این اجازه را به او نخواهد داد.  

۶. تشخیص نفوذ به هاست

استفاده از فایروال به‌تنهایی کافی نیست. برخی از هکرها با روش‌هایی می‌توانند قوانین فایروال را دور زده و به هاست شما نفوذ کنند. بنابراین استفاده از راه‌کارهایی جهت تشخیص نفوذ باعث خواهد شد هنگامی‌که فردی ناشناس وارد سیستم شد، شما به‌سرعت از این نفوذ مطلع شده و جلوی خرابکاری او را بگیرید.  

۷. امنیت سخت‌ افزار

هنگامی‌که از امنیت صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط امنیت نرم‌افزاری نیست. سخت‌افزار هم نیازمند محافظت است. هنگامی‌که هکرها نتوانند به چیزی دسترسی پیدا کنند، ممکن است به سخت‌افزار آسیب برسانند. سخت‌افزار نمی‌تواند به‌تنهایی از خود محافظت کند. بسیار مهم است که سخت‌افزارها در مکانی نگهداری شوند که هکرها نتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.  

به‌منظور افزایش امنیت سخت‌افزاری می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

قفل کابل: کابل‌ها می‌توانند در معرض خطر قرار بگیرند. کابل‌ها هم ازلحاظ نقشی که دارند و هم ازلحاظ قیمت، بسیار حائز اهمیت هستند. بنابراین برای حفاظت بیشتر از کابل‌ها می‌توانید از قفل مخصوص کابل استفاده کنید.   مکان امن: اگر سخت‌افزارهای شما به‌ هر دلیلی دچار مشکل شوند، دیگر درست کار نخواهند کرد. سخت‌افزارها را در مکانی نگهداری کنید که کسی به آن‌ها برخورد نکند. چنانچه می‌خواهید موارد امنیتی را به بالاترین سطح رعایت کنید، می‌توانید سخت‌افزارها را در جعبه‌های کابینتی مخصوص نگهداری کنید. البته شرکت فناوارن شبکه سینداد با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها موارد امنیتی هاست را چه ازلحاظ نرم‌افزاری و چه ازلحاظ سخت‌افزاری به بهترین نحو ارائه می‌دهد تا مشتریان دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.   شرکت آسان رایان ارائه دهنده هاست های لینوکس , وردپرس , سی پنل و . . . طراحی سایت خود را به آسان رایان بسپارید و از 2گیگ هاست رایگان بهرمند شوید! با ما همراه باشید.

هاست هاست امن امنیت هاست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities