نخستین وب‌کم دنیا کجا و کی به راه افتاد؟!

اگر می خواهید وب سایت شما به صورت تضمینی در صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی موردنظر شما نمایش داده شود، زمان را از دست ندهید و همین حالا با تیم سئو سایت آسان رایان تماس بگیرید.

نخستین وب‌کم دنیا کجا و کی به راه افتاد؟!

بیشتر اوقات دانستن اولین‌ها، برای هر کسی می‌تواند جالب باشد. آیا می‌دانید نخستین وب‌کم کجا، کی و توسط چه کسانی ساخته شد؟ شور و اشتیاق برای نوشیدن قهوه، انگیزه‌ای برای ساخته شدن نخستین وب‌کم دنیا شد!

در اواخر سال ۱۹۹۱، ۱۵ پژوهشگر در آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کمبریج در انگلستان مشغول کار بودند. آنها فقط یک قوری قهوه داشتند که در یکی از اتاق‌ها بود، گنجایش قهوه‌ساز آنقدر نبود که در هر نوبت، بتواند فنجان‌های همه آنها را پر کند و به علاوه آنها حال و حوصله نداشتند که برای مطلع شدن از وضعیت قوری دو سه طبقه بالا و پایین بروند و دست‌خالی برگردند. اینجا بود که احتیاج، مثل خیلی مواقع مادر اختراع شد! آنها تصمیم گرفتند که تصویر زنده‌ای از قوری قهوه را روی یک شبکه لوکال ببرند. آنها برای این کار از دوربینی استفاده کردند که تصویر سیاه و سفید با ابعاد ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل را به کارت ویدئوی یک کامپیوتر Acorn Archimedes می‌فرستاد.

webcam

آن‌ها از پروتکل X Window System استفاده کردند و یکی از اعضا نرم‌افزار کلاینت و دیگری هم نرم‌افزار مربوط به سرور را نوشت. در سال ۱۹۹۱، هنوز ۲ سال تا زمانی که مرورگر‌های وب، قادر به نمایش تصویر باشند، فاصله وجود داشت. حالا دیگر محققانی که از قوری قهوه فاصله زیاد داشتند و نمی‌توانستند با استشمام بوی قهوه، متوجه دم آمدن قهوه شوند، می‌توانستند با نگاهی به گوشه مانیتورشان، تصاویر زنده‌ای از آن را در ابعاد یک آیکون ببینند و به موقع به اتاق قهوه‌خوری هجوم ببرند!

این دوربین پخش زنده که همان نخستین وب‌کم دنیا باشد در نوامبر سال ۱۹۹۳، به اینترنت متصل شد و از آن موقع همه کاربران اینترنت قادر به دیدن تصاویر ارسالی توسط آن شدند. از این زمان، این وب‌کم یکی از نقاط عطف وب، در روز‌های نخستین پیدایش شد. این سایت، مبدل به یکی از سایت‌های محبوب وب در نخستین سال‌های پیدایش آن شد و میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کردند. نشریات و رسانه‌هایی مانند واشنگشتن پست، تایمز و بی‌بی‌سی هم به این پدیده علاقه‌مند شدند و خبر آن را بازتاب دادند.

پخش زنده این وب‌کم تا ۲۲ آگوست سال ۲۰۰۱، ادامه داشت. در این زمان قوری قهوه در سایت eBay در معرض فروش گذاشته شد و اشپیگل آنلاین موفق شد آن را به قیمت ۳۳۵۰ پوند، بخرد!

 


طراحی سایت سئو سایت خدمات سئو اولین وب کم سرور

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities