آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

فعال سازی ssl دایرکت ادمین یکی از کارهایی است که باید به منظور ایجاد اتصال ایمن توسط صاحبان وب سایت هایی که از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می کنند، صورت بگیرد. برای راه اندازی ssl دایرکت ادمین نیاز است که اقداماتی را از طریق کنترل پنل خود داشته باشید که در این مقاله آنها را به شما آموزش خواهیم داد.

اس اس ال (SSL) چیست؟

گواهینامه امنیتی SSL مخفف Secure Sockets Layer است. کاربرد اس اس ال تامین امنیت بین کاربر و وب سایت می باشد و درگاه رمزنگاری شده برای اطمینان کاربر می سازد. برای تامین اطمینان کاربر از یک اتصال امن از طریق SSL یا گواهینامه امنیتی، مرورگرها در URL به جای (http) از (https) و یک آیکون قفل و نوار سبز استفاده می کنند. فن آوری اس اس ال تضمین می کند که تمام داده ها در مرورگر رمزگذاری شده باقی می ماند.

فعال سازی ssl در دایرکت ادمین

  1. در ابتدا به پنل مدیریتی هاست خود وارد شوید.
  2. سپس از طریق منو Account Manager زیر منو SSL Certificate را انتخاب نمایید.2
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، زبانه های مختلفی وجود دارد که باید مطابق نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. اما به طور معمول زبانه اول مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت. چرا که این زبانه مربوط به فعال سازی SSL رایگان Let’s Encrypt است. تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید بررسی اطلاعات قرار گرفته در فیلدها و کلیک کردن روی دکمه SAVE است.3
بدین ترتیب می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک اقدام به فعال سازی اس اس ال رایگان در دایرکت ادمین نمایید. چطور متوجه شویم ssl فعال شده است؟ بعد از طی مراحل ذکر شده می بایست دامنه خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید آیا تغییر پروتکل از http به https به درستی انجام شده یا خیر؟ برای این منظور دامنه خود را مرورگر وارد نمایید. وجود موارد زیر نشان دهده فعال شدن گواهی SSL روی دامنه می باشد:
  1. وجود قفل در کنار نام دامنه.
  2. نمایش پیغام Connection is secure موقع کلیک روی آیکن قفل کنار دامنه.
  3. نمایش پروتکل https در کنار لینک های وب سایت.
نصب گواهینامه اس اس ال در دایرکت ادمین یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای ارائه اتصالی ایمن و مطمئن به کاربران خود انجام دهید. در این مقاله تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه آموزش اس اس ال دایرکت ادمین به شما در زمینه نصب گواهینامه ssl در دایرکت ادمین کمک نماییم. نصب SSL روی هاست موجب تبدیل پروتکل HTTP به HTTPS خواهد شد. بدین ترتیب در راستای افزایش امنیت گام برمیدارید.  

دایرکت ادمین امنیت سایت آموزش فعال سازی اس اس ال رایگان اس اس ال دایرکت ادمین آموزش دایرکت ادمین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities