روش های بهینه سازی هاست چیست؟

روش های بهینه سازی هاست چیست؟

از آنجا که بهینه سازی هاست یکی از نگرانی های اصلی مدیران وب سایت می باشد ،لازم است منابع هاست را متناسب با نیاز انتخاب و منابع اضافی را حذف کنید.

حذف منابع Third-Party از هاست

به فایل‌هایی گفته می‌شود که روی هاست وب‌سایت شما قرار ندارند. تصاویر، ویدیوها و در اصل محتوای یک صفحه از وب‌سایت هستند که توسط یک سرویس از هاست دیگری درخواست می‌شوند. زمانی که بازدیدکننده می‌خواهد این منابع را با مرورگر خود ببیند، وب‌سایت شما برای بارگذاری این منابع، بسیار کند عمل میکند. و درنتیجه میزان رضایت از وب سایت شما توسط بازدیدکنندگان کاهش می یابد. پس بنابراین هرچه منابع مورد نیاز در سایت شما بارگذاری و منابع اضافی حذف شود سرعت سایت شما و میزان رضایت بازدیدکنندگان افزایش می یابد.

استفاده از caching وب‌سایت 

Caching می‌تواند  از طریق واگذاری بارگذاری منابع به مرورگر کاربر از دانلود منابعی که قبلا بارگذاری شده جلوگیری کند . این روند  زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت شما را یه میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

تشخیص پیام‌های نامربوط (اسپم)

شما به راحتی می توانید با اضافه کردن یک افزونه به بخش نظرات صفحه ی خود، با پاسخ دادن به چند سوال امنیتی ،صحت مطالب ارسالی و هویت خود را تأیید کنند. ابزارهایی مانند google captcha  تعدا ایمیل های ناخواسته را تاحد زیادی کاهش ،که این روند موجب بهینه شدن منابع هاست شما خواهد شد.

بررسی پایگاه داده در هاست

در صورتی که سرعت بارگذاری سایت شما کند می باشد میزان درخواست از پایگاه داده را بررسی کنید.پایگاه داده ای که شما استفاده می کنید مهم نیست دائما روش های بسیار ساده ای مانند ارتقای نرم افزار ،اصلاح ساختار کوئری وجود دارد.

ورودی کاربر بررسی شود

برای جلوگیری ازسوء استفاده از فرم ها به طور منظم نظرات ورودی را کنترل و اجازه ثبت بازخورد های مفید را بدهید. مواردی مانند محدود کردن طول متن ارسالی ،می تواند در بررسی ورودی کاربر به شما کمک کند.

شناسایی فایل‌ها و پوشه‌های بزرگ

هیچ موقع از نگهداری بخش بک‌اند(backend) ‌سایت غافل نشوید. ابزارهایی وجود دارند که به شمااین قابلیت را می دهد که بتوانید فایل های قدیمی را شناسایی کرده  و کدام را حذف کنید. با این کار قطعاً عملکرد وب سایت شما بهتر می شود. لازم به ذکر است همیشه یک نسخه پشتیبان از فایل هایی که قرار است حذف شوند تهیه گردد.

انتخاب CMS درست

شما باید بتوانید یک سیستم مدیریت محتوای مناسب با نیازتان انتخاب کنید؛ سه CMS معروفی که محبوبیت بالایی دارند عبارتند از : وردپرس(WordPress)، جوملا(Joomla) ، دروپال(Drupal)

بروزرسانی به موقع

بروزرسانی برنامه‌ها همیشه روند مثبتی را برای وب سایت شما نخواهد داشت ،پس بنابراین درصورتی که می خواهید نسبت به بروز رسانی برنامه ها اقدام کنید حتماً برروی نسخه آزمایشی این بروز رسانی صورت گیرد تا در صورت وجود مشکل، اصلاحات لازم صورت گرفته و در نهایت بر روی نسخه اصلی بروز رسانی انجام شود.

نظارت بر افزونه‌ها

اگر میخواهید حتی ساده ترین مواردی که باعث کم شدن سرعت بارگذاری وب سایت خود غفلت نکنید یکی از آنها حذف افزونه هایی است که به آنها نیاز ندارید ؛لازم به ذکر است هنگامی که اقدام به بررسی افزونه های خود هستید در صورت مشاهده افزونه ای غیر آشنا ،شما باید بدانید که امینت وب سایت شما دچار مشکل شده است . پس بهتر است افزونه ها را به روز نگهدارید و همان طور که توضیح دادیم ابتدا بر روی نسخه آزمایشی و بعد از آن بر روی نسخه اصلی بروز رسانی صورت گیرد.

ثبت رخدادها و فایل‌های لاگ

قابلیتی که به شما این توانایی را می دهد تا اطلاعات بسیار ارزشمند که از رفتار بازدیدکنندگان جمع آوری شود ثبت رخدادها است .اما متأسفانه با بزرگ شدن این فایل ها بر روی عملکرد وب سایت اثر منفی می گذارد در همین راستا بهتر است فایل‌های لاگ را در بازه‌‌های زمانی مشخصی بایگانی کرده و از آنه9ا یک نسخه پشتیبان تهیه شود .

لیستی از منابع هاست وب‌سایت خود تهیه کنید

چنانچه با انتشار  محتوای پرحجم ، یا با افزایش ترافیک،دچار محدودیت منابع شدید، ابتدا از بهینه بودن هاست مطمئن شوید .مدیران وب سایت توجه داشته باشید همیشه از روشی استفاده کنیدکه باعث ایجاد بهترین تجربه‌ی کاربری برای بازدیدکنندگان شود،که در نهایت با رضایت کاربر احتمال بازدید دوباره از سایت شما افزایش می یابد.

نتیجه گیری

از آنجا که شما مدیران همیشه به دنبال رضایت کاربران خود می باشید بهینه سازی هاست و به کار بردن روش های آن می تواند این هدف شما را تحقق بخشیده و هزینه های شما را کاهش دهد.            

آسان رایان ارائه دهنده هاست های با کیفیت با پشتیبانی 24 ساعته

   

بهینه سازی سایت بهینه سازی سئو راهکارهای بهینه سازی هاست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities