روش ثبت دامنه از طریق آسان رایان

از آن جایی که روش ثبت دامنه های IR و دامنه های بین المللی کمی متفاوت است به بررسی ثبت آنها می پردازیم. برای ثبت دامنه IR با ورود به سایت آسان رایان دامنه مدنظر خود را "جستجو" کنید.  

 

ثبت دامنه

 

حالا در لیست نتایج دامنه های سرچ شده، با انتخاب پسوندهای موردنظر دامنه خود، گزینه "دامین های انتخابی را سفارش دهید" را کلیک نمایید.  

 

ثبت دامنه  

سپس وارد صفحه تنظیمات دامنه ها و اختصاص هاست می شوید در صورتی که برای دامنه نیاز به هاست میتوانید با کلیک روی گزینه "اختصاص هاست به دامنه" در همین صفحه هاست موردنظر خود را ثبت نمایید. در نظر داشته باشید اگر هاست از شرکت دیگری تهیه کرده اید می بایست NameServer دریافتی از شرکت مربوطه را در کادرهای مربوط به Nameserver وادر نمایید و در غیر این صورت نیازی نیست که پیش فرض NameServer را تغییر دهید. لازم به ذکر است هر زمانی که تصمیم شما برای خرید و یا تغییر هاست مشخص شود می توانید در اکانت آسان رایان خود نیم سرورهای دامنه را تغییر دهید.

 

ثبت دامنه

 

نکته: برای ثبت دامنه IR نیاز به دریافت شناسه مربوط به دامنه ملی دارید لذا اگر در سایت https://www.nic.ir قبلا ثبت نام کرده اید شناسه ایرنیک خود را در کادر "شناسه شما در ایرنیک" وارد نمایید و در غیر این صورت روی لینک "ساختن شناسه کاربری در ایرنیک" واقع در زیر کادر ذکرشده کلیک نمایید و پس از دریافت در کادر شناسه خود را وارد نمایید. لازم به ذکر است برای ثبت دامنه های بین المللی نیاز به دریافت شناسه ایرنیک نمی باشد. حالا کلید ادامه را کلیک نمایید تا به صفحه مرور و پرداخت نهایی هدایت شوید که طبق تصویر گزینه "پرداخت نهایی" را کلیک کنید.(در این صفحه دوره دامنه ها قابل تغییر است.)

 

ثبت دامنه

 

توجه داشته باشید ثبت دامنه های IR فقط به صورت یکساله و 5 ساله (با حداکثر زمان اعتبار ممکن 6 سال) و ثبت دامنه های بین المللی در بازه 1 تا 10 سال صورت خواهد گرفت. سپس وارد صفحه پرداخت نهایی خواهید شد اگر از قبل کاربری دارید جهت ورود گزینه "ثبت نام کرده ام -ورود" را بزنید در غیر این صورت به تکمیل اطلاعات خود جهت ثبت نام بپردازید.

نکته: پیشنهاد می گردد تمامی اطلاعات را با حروف لاتین وارد نمایید تا در صورتی که هم اکنون و یا در آینده سفارش دامنه بین المللی داشتید به صورت آنلاین دامنه های بین المللی شما ثبت شوند چون رجیستررهای دامنه های بین المللی با حروف فارسی امکان ثبت ندارند.

 

ثبت دامنه

 

شرایط و ضوابط را مطالعه کرده و در صورت تایید گزینه "تکمیل سفارش" را کلیک کنید. در صفحه بعدی، برای پرداخت دو روش وجود دارد اگر کیف پول خود را قبلا شارژ کرده اید روی گزینه "پرداخت از اعتبار اکانت" کلیک کنید در غیر این صورت از یکی از درگاه های بانکی دلخواه خود ، پرداخت صورتحساب را با هر کارت عضو شبکه شتاب تکمیل نمایید.

 

  ثبت دامنه

 

سپس وارد صفحه درگاه بانک می شوید که اطلاعات کارت بانکی خود را جهت "پرداخت" وارد می کنید.

 

 

ثبت دامنه

 

پس از پرداخت، ثبت دامین شما (و هاست در صورت سفارش) به صورت آنلاین و در همان لحظه انجام می پذیرد و به شما شناسه واطلاعات آن برای شما ایمیل می گردد. در خصوص هاست ها و دامنه های بین المللی در لحظه پرداخت، دامین و یا سرویس هاست شما ، با مالکیت شما بثبت می رسد ولی در مورد دامنه های IR دامین شما توسط آسان رایان به صورت آنلاین ثبت شده است ولی فعال شدن آن نیاز به تایید ایرنیک دارد.


خرید دامنه ایرنیک دامنه ملی ثبت دامنه های بین المللی ثبت دامنه های IR ثبت دامنه خرید دامنه بین المللی خرید دامنه IR دامنه ایران دامین بین المللی دامین دامین IR ایجاد دامنه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities