اجبار اتصال https برای ios

اجبار اتصال https برای ios

استفاده از https  در کلیه اپلیکیشن‌های Apple  تا پایان سال میلادی اجباری خواهد شد و توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌ها تا پایان سال لازم است تغییرات لازم را اعمال کنند .

طی یک سخنرانی در کنفرانس امنیتی در سراسر جهان توسعه دهندگان اپل  اعلام کردند که  آخرین مهلت را اول ژانویه ۲۰۱۷  تعیین نمودند تا برنامه‌های کاربردی در فروشگاه اپلیکیشنapp store  این ویژگی مهم را که ‫امنیت انتقال داده در برنامه ( App Transport Security)یا  ATS نامیده می شود فعال کنند.

طی سخنرانی WWDC ذکر شده : “اعمال این تغییر به حد زیادی امنیت واقعی برای کاربران و ارتباطات آن ها  را فراهم نموده و امنیت برنامه های در بستر شبکه آن ها را تامین می‌کند”

ATS   ویژگی است که Apple  در iOS 9    ارائه می‌کند. زمانی‌که ATS فعال باشد، اپلیکیشن با  https بجای http  به وب‌سرویس‌ها متصل می‌شود  و بدین طریق اطلاعات کاربران بصورت امن و کد‌شده منتقل می‌شود.

کاراکتر “S” درHttps  مخفف کلمه secure به معنی امن است . https را اغلب زمانی‌که به اکانت‌های بانکی و ایمیل لاگین می‌کنید در نوار آدرس مرورگر مشاهده می‌کنید.  اما در برنامه های تلفن همراه تشخیص اینکه کاربران جهت اتصال شان از http  یاhttps  استفاده می کنند بصورت شفاف مشخص نیست.

ATS بصورت پیش‌فرض در iOS 9  فعال است، اگرچه توسعه‌دهندگان می‌توانند تا پایان اسال ۲۰۱۶، ATS را غیرفعال کنند و اجازه دهند اپلیکیشن آن‌ها اطلاعات را از طریق HTTP ارسال کند و از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی این موضوع اجباری خواهد شد . بدین صورت توسعه‌دهندگان با آگاهی به این مهلت زمانی می توانند اپلیکیشن خود را با این تغییرات به روز و سازگار نمایند و کاربران تمام برنامه‌های اپل و iPads نیز آسوده خواهند بود که از سال جدید ارتباطی امن خواهند داشت.

حتما بخوانید:  تروجان چیست و چطور انواع تروجان را از بین ببریم؟

شرکت Apple، در راستای نیاز توسعه‌دهندگان وب به استفاده از پروتکل HTTPS در حال انجام فعالیت‌های گسترده به منظور ایمن‌سازی داده‌های آنلاین است.با این وجود درحالی‌که پروتکل امنیت برای صفحات وب مشترک است، هنوز بسیاری سایت‌ها از http  در اتصالاتشان استفاده می‌کنند.


منبع: ایران سرور

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities