پاک کردن کش وردپرس سرعت سایت را افزایش می‌دهد!

پاک کردن کش وردپرس سرعت سایت را افزایش می‌دهد!

 فضای وردپرس را سبک می‌کند، باعث بهبود سئو سایت‌تان می‌شود و با سرعت بخشیدن به وب‌سایت، رضایت کاربران را افزایش می‌دهد.  در این مقاله درباره پاک کردن کش وردپرس صحبت می‌کنیم اما اول قصد داریم خود “Cache” را، شخصاً، بیشتر بشناسیم.

کش چگونه کار می‌کند و چه اهمیتی دارد؟

بگذارید به زبان ساده بگوییم که کش دقیقا چگونه کار می‌کند. به‌صورت عادی وقتی یک کاربر از سایت شما بازدید می‌کند این مراحل طی می‌شود:

  1. درخواستی برای نمایش اطلاعات صفحه، به سرور شما ارسال می‌شود.
  2. سرور شما اطلاعات مورد نیاز را آماده می‌کند.
  3. اطلاعات مورد نیاز توسط سرور در یک فایل HTML (نوشتاری) به مرورگر کاربر ارسال می‌شود.
  4. مرورگر کاربر فایل HTML را پردازش می‌کند و پس از تبدیل آن، به‌شکل یک صفحه نمایش می‌دهد.
آموزش ساخت برگه اختصاصی در وردپرس

حالا فرض کنید کاربر بخواهد دوباره وارد سایت شما شود و تمام این مراحل را طی کند. این اتفاق دو جنبه منفی دارد:

اول) کاربر باید دوباره همان زمان را منتظر بارگذاری سایت باشد.

دوم) میزان بیشتری از منابع سرور شما درگیر خواهد شد.

اینجاست که کش به کمک شما می‌آید! چگونه؟ کش داده‌های HTML را ذخیره و در مواقع نیاز از همان‌ها استفاده می‌کند. در واقع در بازدیدهای بعدی کاربر، کش مراحل 1، 2 و 3 را حذف می‌کند و تنها انجام مرحله 4 کافی است که کاربر صفحه سایت شما را ببیند.

به همین خاطر است که استفاده از Cache، سرعت بارگذاری سایت و به‌طور کلی پیش رفتن امور را بیشتر می‌کند.

کش‌ انواع مختلفی دارد.

کش سمت کاربر (Client-side caching)

این نوع از کش که به آن کش مرورگر هم می‌گویند، همان کشی است که روی مرورگر کاربر ثبت می‌شود. این کش باعث می‌شود در بازدیدهای دوم به بعد، نیازی به بارگذاری دوباره سایت نباشد و سایت سریع‌تر بالا بیاید.

چرا پاک کردن کش وردپرس مهم است؟

پاک کردن کش وردپرس در واقع پاک کردن حافظه موقت سایت شما است. گاهی تغییرات زیادی را بر روی سایت خود پیاده می‌کنید، اما در نتیجه نهایی تغییری نمی‌بینید. در چنین شرایطی نیاز است کش وردپرس را پاک کنید تا محتوای اصلی نشان داده شود. پاک کردن کش کمک می‌کند فضای خالی بیشتری نیز داشته باشید.

البته همان‌طور که دیدید کش به خودی خود مهم و کارآمد است، اما گاهی بهترین راه پاک کردن آن است. می‌خواهیم چگونگی انجام این کار را آموزش دهیم.

افزایش سرعت با مم‌کشد Memcached

ما به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد؛ اما پیش از آن بیایید راه‌های پاک کردن کش را مرور کنیم. پاک کردن کش وردپرس از دو طریق انجام می‌شود.

· افزونه WP Super Cache

این افزونه به شما کمک می‌کند تنها با یک کلیک، کش وردپرس خود را پاک کنید. کار با آن آسان است و برای دانلود افزونه WP Super Cache نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. نصب آن هم بسیار ساده است.

بعد از نصب، از طریق تنظیمات پنل مدیریتی وردپرس، تنظیمات آن را تغییر بدهید یا همه کش را یک‌جا پاک کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های این پلاگین، امکان تعیین مدت زمان برای پاک کردن خودکار کش وردپرس است.

· افزونه WP Fastest Cache

کم‌حجم و فشرده کردن اطلاعات وردپرس، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این افزونه است. به‌علاوه، برای پاک کردن کش وردپرس می‌توانید تنظیمات آن را طبق زمان‌بندی مورد نظرتان تغییر بدهید. به‌راحتی و تنها با چند کلیک، بعد از دانلود WP Fastest Cache، می‌توانید از آن برای پاک کردن تمام کش وردپرس استفاده کنید.

· افزونه WP Rocket

این افزونه قدرتمند نسخه رایگان ندارد و حتماً باید دست‌به‌جیب شوید. با این‌حال، مزایای قابل توجه آن، پرداخت هزینه را توجیه می‌کنند. برای استفاده سالانه از افزونه WP Rocket، لازم است 50دلار پرداخت کنید.

با این 11 ترفند، زمان بارگذاری سایت‌تان را کاهش دهید!

این افزونه در بک‌گراند وردپرس شما مشغول انجام وظایف خودش است. سرعت سایت را افزایش می‌دهد و به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می‌کند. در قسمت تنظیمات می‌توانید به کمک این افزونه، کش وردپرس را پاک کنید.

2- پاک کردن کش وردپرس به‌صورت دستی

چگونگی پاک کردن کش وردپرس به صورت دستی، به تنظیمات هاست و سرور شما و شرکت میزبان بستگی دارد. بعضی از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات هاست و سرور، راه‌های دیگری برای دسترسی به کش سرور در اختیار شما قرار می‌دهند. برای اطلاع از این تنظیمات، از پشتیبانی شرکت میزبان کمک بگیرید. گاهی ممکن است حتی افزونه کنترل کش در اختیار شما قرار بگیرد و از طریق پنل مدیریت بتوانید به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

کش وردپرس می‌تواند خوبی‌های بسیاری داشته باشد و کارآمد باشد؛ اما گاهی هم نیاز داریم آن را کنترل کنیم. در برخی مواقع، پاک کردن کش وردپرس یک ضرورت است که ناجی سایت‌تان می‌شود! این کار به روش‌های مختلفی قابل انجام است که 2 مورد کاربردی آن را در این مقاله آموزش دادیم.

 


منبع: ایران سرور

وردپرس سرعت وردپرس پاک کردن حافظه cache وردپرس کش (Cache)

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities