هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از کاربران اینترنت نمی دانند هاست چیست و یا چه کاربردی دارد؟

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است هاست به افراد، شرکت ها و سازمان ها امکان می‌دهد تا وب سایت خود را روی اینترنت قرار دهند تا برای همگان از طریق شبکه جهانی وب قابل مشاهده و در درسترس باشد. اصطلاح هاست با نام های میزبانی وب، وب هاست، Host و Web Hosting نیز شناخته می‌شود. هاست برای هر وب سایت ضروری می‌باشد و مکان سایت شما در اینترنت است، یک فضای ذخیره سازی آنلاین که اطلاعات، تصاویر، فیلم و سایر محتویات وب سایت شما را در خود جای داده است.

اما هاست چیست؟

کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ خود را در نظر بگیرید که از آن برای کارهایی ساده از گوش دادن به موسیقی و بازی کردن گرفته تا کارهای تخصصی مثل کار با نرم افزارها استفاده می‌کنید. برای اینکه کامپیوتر شما داده‌هایی را دریافت کرده و پس از پردازش خروجی آن نمایش داده شود، نیاز به یک سری موارد مثل داشتن سیستم عامل، جایی برای ذخیره و پردازش فایل‌ها و داده‌ها و در نهایت نمایش خروجی به شکل‌های مختلف داریم.برای ساخت سایت هم نیاز به این داریم که پیش از هر چیزی اطلاعات و داده‌ها را در جایی ذخیره کنیم. به مکانی که داده‌ها در آن ذخیره و پس از پردازش بین سایت و کاربر رد و بدل می‌شود هاست یا hosting گفته می‌شود.تصاویر، ویدئوها، موسیقی و هر نوع فایل که با مراجعه به هر سایتی آنها را در مرورگرتان می‌بینید همگی بر روی یک فضا که به صورت ۲۴ ساعته به اینترنت متصل است قرار گرفته‌اند. هاست هم درست مشابه سیستم کامپیوتری شماست که شامل سخت افزارهایی مثل CPU، رم، هارد دیسک و… می‌باشد. تنها تفاوت موجود این است که این سخت افزار به صورت ۲۴ ساعته به اینترنت متصل است تا داده‌هایی که از آن درخواست می‌شود را برای کاربران ارسال کند. شما می توانید سایت خودتان را بر روی کامپیوتر شخصی خودتان بارگذاری کنید .در اینصورت نیازی به میزبانی وب و شرکت های هاستینگ ندارید.اما برای اینکه سایت شما همیشه در دسترس عموم قرار بگیرد باید کامپیوتر شما همیشه روشن باشد تا دیگران بتوانند از سایت شما استفاده کنند و در صورتی که کامپیوتر شما خاموش شود دسترسی کاربران به سایت شما قطع می شود.بنابراین این کار اشتباه است پس به اهمیت وجود هاست پی میبریم.

هاست اشتراکی؟

هاست اشتراکی یک فضای کوچکی است که روی سرور قرار دارد.هاست اشتراکی از جمله اقتصادی ترین نوع میزبانی وب است.در این روش چندین وب سایت روی یک سرور مستقر هستند که تعداد آنها ممکن است به هزاران وب سایت برسد. بیشترین وب سایت‌ها در اینترنت از این سرویس استفاده می کنند. این سرویس می تواند مدیریت شده یا مدیریت نشده باشد که سرویس مدیریت شده آن پشتیبانی بهتری ارائه می دهد.

سرور چیست؟

سرور یک کامپیوتر غالبا قوی با سخت افزار قدرتمند می باشد که معمولا از آن در جهت کارهایی نظیر میزبانی، کنترل و تحلیل، شبکه و ... استفاده می شود. سرورهای مختص میزبانی وب معمولا در مراکز داده (دیتاسنتر) با شرایط خاص نگهداری می شوند. این سرورها به واسطه IP ثابت به شبکه جهانی متصل هستند و با راه اندازی و پیکربندی آنها می توان از آنها استفاده نمود.

دیتاسنتر چیست؟

دیتاسنتر یا مرکز داده یک فضای خاص می باشد که در آن سرورها با شرایط ویژه ای نگهداری می شوند. دیتاسنترها معمولا دارای برق قدرتمند پایدار با سیستم تامین برق اضطراری، اینترنت پرسرعت و پایدار، شبکه امن، سیستم تهویه و ... هستند تا سرورها در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند. معمولا شرکت های هاستینگ اقدام به اجاره سرور یا فضای سرور در دیتاسنترها کرده و سرورها را پیکربندی و برای ارائه خدمات در سیستم فروش خود قرار می دهند.

انواع هاست و کاربرد آنها

هاست ها انواع مختلفی دارند که دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز، تناسب و کارایی بیشتری برای میزبانی وب سایت ها دارند. انتخاب نوع هاست نیز اغلب به نوع و زبان سایت ساز (CMS) بستگی دارد. برای مثال سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و ... به دلیل اینکه با زبان php نوشته شده اند بهتر است بر روی هاست لینوکس میزبانی شوند. سایت سازهایی نیز که با زبان ASP .NET نوشته شده اند بهتر است بر روی هاست ویندوز میزبانی شوند. در این مقاله به بررسی اینکه هاست چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم و دانستیم که یک فضای کوچک‌تر شده‌ای از فضای سرور است که در اختیار سایت‌ها قرار داده می‌شود. هر سایت از طریق دامنه به یکی از این هاست‌ها متصل است که با مراجعه کردن به آدرس دامنه می‌توانید به محتویات یک هاست دسترسی داشت. در صورتی که برای خرید هاست سوال یا مشکلی دارید با شرکت آسان رایان در تماس باشید تا پاسخگوی سوالات شما باشیم.

هاست سرور میزبانی وب host هاست لینوکس هاست ویندوز هاست اشتراکی انواع هاست hosting Web Host هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ هاست چیست؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities