هاست اشتراکی چیست؟ راهنمای خرید هاست اشتراکی

هاست اشتراکی چیست؟ راهنمای خرید هاست اشتراکی

اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید، در اولین گام پس از ثبت دامنه، نیاز به تدارک دیدن یک فضای میزبانی یا همان هاست دارید. هاست از عبارت Host انگلیسی گرفته شده است که معنای فارسی آن فضای میزبانی است هاست همان فضایی است که ما می توانیم روی آن فایل های سایت خود را بارگذاری کنیم تا بازدید کنندگان بتوانند صفحات سایت ما را شاهد باشند. بدون هاست سایتی هم وجود نخواهد داشت.

هاست اشتراکی چیست؟

میزبانی اشتراکی یک سرویس مبتدی است که می‌تواند مقدار منابعی را که برای یک استارت‌آپ، کسب‌و‌کار محلی یا سایت شخصی به آن نیاز است را ارائه دهد. بسیاری از افراد تازه وارد در دنیای میزبانی وب، میزبانی اشتراکی را انتخاب می‌کنند. این سرویس بسیار محبوب است زیرا مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین گزینه است. هاست اشتراکی دارای منابع اختصاصی نیست یعنی بر روی یک سرور ممکن است ده ها یا شاید صد ها سایت یا هاست وجود داشته باشد که هرکدام از هاست ها می توانند از منابع سخت افزاری هاست های دیگر استفاه کنند.در میزبانی اشتراکی یا همان هاست اشتراکی ،بر روی سرور اصلی ، یک نرم افزار مدیریتی نصب می شود که در واقع منابع اصلی سرور را مدیریت میکند و اجازه می دهد تعداد زیادی وب سایت مختلف بر روی سرور قرار بگیرند ، بدون اینکه از وجود یکدیگر مطلع باشند و برای یکدیگر مشکل یا محدودیتی ایجاد کنند

مزایای هاست اشتراکی

  • ارزان ترین گزینه برای میزبانی وب سایت شما است
  • مدیریت آن آسان است.راه‌اندازی و مدیریت در هاست اشتراکی ساده و سرراست است. بیشتر شرکت‌های هاستینگ، برای مدیریت وب‌سایت شما یک کنترل پنل ارائه می‌دهند. این پنل دارای یک رابط کاربری ساده است که اجرای هرگونه وظایف و فرایند‌های مربوط به نظارت و مدیریت عملکرد سرور را تسهیل می‌کند.
  • میزبانی اشتراکی یک راه حل عالی برای شروع به کار کاربرانی است که ترافیک بالایی ندارند. به یاد داشته باشید که همیشه می توانید محیط های میزبانی را ارتقاء دهید و یا تغییر دهید.

راهنمای خرید هاست اشتراکی

معیارهای بسیار مهمی در انتخاب بین شرکت‌های هاستینگ ارائه‌ دهنده سرویس‌های هاست اشتراکی وجود دارد که فراتر از بحث قیمت‌گذاری است. به‌هنگام جستجو و خرید یک بسته میزبانی اشتراکی باید به ویژگی‌های زیر توجه شود: uptime زمانی که به‌دنبال یک پلن هاست اشتراکی هستید، باید نسبت به uptime سرور نیز اطمینان حاصل کنید. مینیموم ۹۹% برای uptime یک هاست قابل قبول است. ترافیک ترافیک پیش ‌بینی شده وب‌سایت خود را در تصمیمات خود در نظر نگیرید، زیرا پیش ‌بینی در مورد ترافیک وب کار ساده‌ای نیست، اما اگر به هر دلیلی انتظار ترافیک بالا برای وب‌سایت خود را دارید، میزبانی اشتراکی احتمالاً برای شما مناسب نیست، زیرا ممکن است سیاست‌های استفاده منصفانه شرکت میزبان خود را نقض کنید. پشتیبانی ارزان بودن این سبک میزبانی به‌معنی بی‌نیازی از خدمات پشتیبانی در آن نیست. به‌دنبال یک ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ با تیم پشتیبانی قوی باشید که به‌صورت شبانه‌روزی و از طریق ابزار‌های ارتباطی از جمله تلفن، ایمیل یا چت زنده در دسترس باشند. پهنای باند و فضای دیسک در میزبانی های مشترک، از آنجا که دیگران هم از همان سرور اشتراکی استفاده می کنند، مقدار فضای دیسک و پهنای باند اختصاصی به شما محدود است. اگر شما از میزان پهنای باند و فضای دیسک بیشتری که به شما اختصاص داده شده است استفاده کنید باید هزینه ی آن را پرداخت کنید. امنیت با میزبانی های مشترک، شرکت های میزبان، فایروال ها و برنامه های امنیتی را نصب می کنند. کارشناسان امنیتی در هاست های اشتراکی موظف به ارائه محیط امن هستند. پنل های مدیریت و کنترل اطمینان حاصل کنید که سرویس میزبانی شما دارای یک کنترل پنل همراه با پلن میزبانی اشتراکی است. این در اصل یک رابط مبتنی بر وب است که به کاربران امکان می‌دهد تنظیمات سرور خود را به‌راحتی توسط پنل مدیریتی وبی خود مدیریت کنند. اگر نیاز خود را برای تهیه فضای میزبانی نمی دانید، پیشنهاد ما استفاده از هاست های اشتراکی است. فراموش نکنید که انتقال سایت از روی انواع مختلف میزبان امکان پذیر است. مثلاً اگر کار خود را با هاست اشتراکی شروع کردید و مشاهده کردید که بازدید سایت شما روز به روز در حال افزایش است و منابع فعلی دیگر جوابگوی نیاز شما نیستند، به راحتی می توانید سایت را روی یک هاست پربازدید منتقل کنید. پس از آن هم روی سرور مجازی و در نهایت اگر واقعاً بازدید سایت شما خیلی بالا رفت، یک سرور اختصاصی برای خود تهیه کنید.البته در بیشتر مواقع کسب و کارهای خرد تا متوسط هیچ گاه نیاز پیدا نخواهند کرد که از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنند. آسان رایان در مسیری است که هیچ گاه پایان پذیر نیست و هر مسیر ، گامی است برای آغازِ موفقیتی تازه تر…

host هاست ارزان هاست اشتراکی میزبانی اشتراکی هاست چیست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities