درباره ی وردپرس بیشتر بدانیم!!!

درباره ی وردپرس بیشتر بدانیم!!!

اگر به زبان ساده بخواهیم بگوییم وردپرس یک نرم افزار است که به شما کمک میکند تا به طراحی سایت وردپرس بپردازید یا یک وبلاگ داشته باشید و یا حتی به کمک آن میتوانید یک برنامه برای خودتان طراحی کنید. وردپرس برای اولین در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و از آن موقع تا به حال جزو یکی بهترین سیستم های مدیریت محتوا شناخته شده است. وردپرس همیشه در حال بروزرسانی و از آن زمان تا به حال ویژگی های به بسیار زیادی را به نسبت نسخه اولیه خود اضافه کرده و همیشه در حال پیشرفت بروززسانی بوده است. جالب است بدانید طراحی سایت وردپرس نزدیک به ۷۵ میلیون از کل وب سایتهای دنیا را شامل میشود، حتی محبوب ترین وب سایتهایی که نام آنها را زیاد شنیده اید هم از وردپرس استفاده میکنند. در اینجا نمونه هایی از این وب سایتها را به شما معرفی میکنیم: وبلاگ اصلی سایت یاهو با آدرس: com وبلاگ سایت ناسا با آدرس: https://blogs.nasa.gov/ سایت خبرگزاری bbc آمریکا: http://www.bbc.com/ و…

تاریخچه وردپرس

وردپرس در سال ۲۰۰۱ توسط میشل والدریگی به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی به زبان php نوشته شد، سپس در سال ۲۰۰۳ توسط مایک لیتل و مت مالنوگ این کار را به پایان رساندند و اولین نسخه وردپرس یعنی ۰.۷ ساخته شد، در سال های بعد نیز نسخه های متفاوتی از وردپرس با ویژگی و قابلیت های بیشتر بروز رسانی شد.

چرا طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب مناسب است؟

  ۱.  یک پلتفرم متن باز (open source) است. متن باز بودن وردپرس به این معناست که توسعه دهندگان وب می‌توانند کدهای مورد نظر خود را به آن اضافه کنند و آن را در اختیار سایر افراد قرار دهند. بنابراین افراد برای طراحی سایت وردپرسی نیازی به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت. این امکان جزء مزایای وردپرس محسوب می‌شود ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که این موضوع می‌تواند تا حدی امنیت سایت و عملکرد آن را به مخاطره انداخته و استفاده از کدهای معیوب که توسط دیگران نوشته می‌‌شود می‌تواند موجب عدم عملکرد صحیح وب سایت گردد.   ۲. سادگی در طراحی و سهولت در مدیریت وب سایت با وردپرس هر فردی با حداقل اطلاعات فنی در زمینه برنامه نویسی می‌تواند آن را نصب و قالب دلخواه خود را پیاده سازی کند. همچنین وردپرس به دلیل دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند اضافه کردن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود تصاویر و … را بیش از پیش آسان کند. برای ایجاد یک سایت وردپرسی تنها به یک مرورگر متصل به اینترنت نیاز است و طراح به راحتی می‌تواند کار طراحی خود را آغاز نماید.   ۳. تنوع در افزونه‌ها (plug –in) یکی از مهمترین مزیت‌های آن، داشتن تعداد زیادی افزونه است. هر فرد بنا بر نیاز خود می‌تواند از این افزونه‌ها استفاده کند. بیشتر این افزونه‌ها به صورت رایگان ارائه شده‌اند و افزونه‌های غیر رایگان نیز با قیمت منطقی و مناسب در اختیار طراحان قرار گرفته است.   ۴. قابلیت توسعه پذیری ساده و سریع با وردپرس هر طراح می‌تواند به راحتی و با صرف حداقل زمان، سایت خود را توسعه داده و با نصب افزونه‌های مختلف، بر عملکرد سایت خود بیافزاید. همچنین با توجه به اینکه وردپرس در ابتدا برای وبلاگ نویسی ایجاد شده، قابلیت‌های وبلاگ نویسی بالایی دارد که در این بین می‌توان به راه اندازی اشتراک ایمیل Rss در وبلاگ، قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد. ۵. انعطاف پذیری در طراحی وردپرس پلتفرمی کاملا انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت شخصی‌سازی بر‌اساس سلیقه مشتری را دارد. با نصب افزونه‌ها و تغییر در ظاهر سایت می‌توان یک سایت کامل و متفاوت با سایر سایت‌های وردپرسی ایجاد کرد. طراح سایت‌های وردپرسی می‌تواند هزاران صفحه جدید در سایت ایجاد کرده و نگران عملکرد سایت نباشند. ضمنا مدیر سایت می‌تواند کاربران متفاوتی را بعنوان مدیر در سایت تعریف و به هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی را اطلاق کند. تا اینجا به بررسی برخی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداخته شد.   ولی در کنار هر مزیتی، همواره معایبی هم وجود خواهد داشت. در ابتدای امر در کنار مزیت متن باز بودن وردپرس، به مشکلات امنیتی این موضوع هم تا حدی پرداخته شد. البته لازم به ذکر است که استفاده از یک طراح و برنامه نویس مجرب می‌تواند این مشکل را رفع کند. ولی قطعا افراد تازه کار و بی‌تجربه حرفه‌ای قادر به رفع مشکلات اینچنینی به شکل نخواهند بود.  

معایب طراحی سایت با وردپرس

1.امکان وجود تداخل در بین برخی قالب‌ها و افزونه‌ها 2.هزینه‌ی بالای توسعه‌ی قالب و پلاگین اختصاصی 3.به خطر افتادن امنیت وب سایت و کاربران در صورت بروزرسانی نکردن وردپرس، قالب‌ها و پلاگین‌های آن اگر قصد راه اندازی وب سایت خود را دارید، تیم طراحی سایت آسان رایان با پشتیبانی پس از طراحی در خدمت شماست.

وردپرس کسب در آمد آسان از وردپرس سایت های مربوط به وردپرس آشنایی با وردپرس طراحی سایت با وردپرس افزونه وردپرس

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities