اصطلاحات متداول درباره هاستینگ

اصطلاحات متداول درباره هاستینگ

در موضوع هاستینگ اصطلاحاتی وجود دارد که برای کاربران و افرادی که قصد کارکردن با سایت و به دنبال انتخاب هاست مناسب برای سایت خود هستند ، میتواند کمک بسیاری کند. برخی از اصطلاحات را در ادامه با هم مطالعه میکنیم:

SSL

گواهینامه امنیتی است یا SSL که روی هاست شما فعال میشود و اطلاعات روی سایت شما با رمز نگاری قوی منتقل میشود و دیگر کسی نمی تواند اطلاعات رد و بدل شده روی سایت شما را ببیند. سی پنل خودش جدیدا به صورت رایگان SSL را روی هاست شما فعال میکند و تنها کافیست تا شما آنرا روی سایت خودتان فعال کنید. این تنظیمات و قفل گذاری پیشرفته ssl که در دامنه ی سایت نیز با https نمایان میشود جزو مواردی میباشد که در کسب رتبه بهتر سایت ، اهمیت ویژه ای خواهد داشت. با خرید هاست از آسان رایان میتوانید از ssl رایگان استفاده کنید.

هاست

فضایی است که فایل های سایت ، دیتابیس و ایمیل های شما روی آن قرار میگیرد. پس اگر سایتی میخواهید راه اندازی کنید به فضای متوسط یا زیاد مثل ۱ گیگابایت و بیشتر نیاز خواهید داشت و برعکس اگر سایت کوچکی دارید که فقط حالت اطلاع رسانی دارد فضای کمی مثل ۲۰۰ یا ۵۰۰ مگابایت برای شما مناسب است. لازم به ذکر است که هاست باید ماهانه یا سالانه تمدید شود.

هاست لینوکس

هاست لینوکس بر پایه سیستم عامل لینوکس راه اندازی میگردد و نوع دیگر هاستی که ارائه میشود هاست ویندوز نام دارد که نام این دو نوع هاست با انواع سیستم عامل های کامپیوتری کاملاً متفاوت میباشد. تنها با یک کنترل پنل به نام سی پنل (Cpanel) کار خواهید داشت و کار کردن با این کنترل پنل اصلا نیازی به آشنایی با سیستم عامل لینوکس ندارد. تقریبا می توان گفت سازنده های ۹۰ درصد نرم افزارهای مدیریت محتوا و طراحی هاست مانند جوملا، وردپرس، دروپال، پرستاشاپ و … هاست لینوکس را برای اجرای این نرم افزارها پیشنهاد میکنند زیرا هاست لینوکس مناسب سایت هایی میباشد که کدنویسی آن ها بر پایه زبان PHP میباشد و سیستم های مدیریت محتوای نیز php هستند.

هاست ویندوز

هاست ویندوز با سیستم عامل ویندوز سرور راه اندازی میگردد. هاست ویندوز را برای راه اندازی نرم افزارها یا سایت سازهایی که بر پایه asp یا Java طراحی شده اند استفاده میگردد و معمولا به دلیل کندی ویندوز و مصرف بالاتر منابع سرور نسبت به هاست لینوکس برای راه اندازی نرم افزارهایی چون جوملا و وردپرس که بر پایه php طراحی شده اند پیشنهاد نمیگردد.

هاست وردپرس

هاست وردپرس برای استفاده از نرم افزار وردپرس بهینه شده است و در صورتی که بر روی این هاست وردپرس نصب گردد وب سایت شما حتی در بازدید های بالا هم بالاترین راندمان و کمترین افت سرعت را خواهد داشت. همچنین تنظیمات سرور به گونه ای انجام شده است که تمامی حداقل نیازهای وردپرس را پوشش داده و برای استفاده از انواع افزونه ها و قالبها مشکلی نخواهید داشت.

پهنای باند

پهنای باند حجم اینترنتی است که سایت شما می تواند از اینترنت استفاده کند و این مصرف شامل دانلود ، آپلود ، نمایش صفحات و ارسال و دریافت ایمیل ها و هرگونه تبادل اطلاعات دیگری که با بازدیدکنندگان و کاربران سایت خود دارید ، میشود. اکثر شرکت ها امکان پهنای باند متمحدود را برای اکثر پنل های هاستینگ خود ارائه میکنند که این مورد برای خریداران هاست به صرفه میباشد.

کنترل پنل Cpanel

Cpanel نرم افزاری است برای مدیریت هاست شما که به وسیله آن می توانید سایت خود را آپلود کنید، ایمیل ، دیتابیس و … بسازید. این نرم افزار ساخت یک شرکت آمریکایی بوده و در حال حاضر بهترین نوع کنترل پنل برای مدیریت سایت است که امکانات بسار حرفه ای و بروزی را در اختیار شما قرار میدهد و البته سیستم های کنترل پنل دیگری هم برای هاست وجود دارد اما سی پنل تقریباً هم طرفداران بیشتری را میان طراحان و کاربران سایت دارد و هم محیط کاربری راحتی دارد که افراد تازه کار نیز با آن راحت کار انجام می دهند.

DirectAdmin

یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب در شرکت های هاستگ است که در حقیقت این یک کنترل پنل مدیریت هاست به صورت آسان میباشد و به کمک رابط های گرافیکی به شما این امکان رو میدهد تا وب سایتتون رو راه اندازی و مدیریت کنید، در حقیقت دایرکت ادمین دقیقا مانند سی پنل یکی از کنترل پنل های هاست است.

Dedicated Server یا سرور اختصاصی

نوعی از خدمات ارائه شده در شرکت های هاستیگ برای وب سایت های بزرگ و پربازدید است که در آن فقط یک وب سایت بر روی یک سرور اختصاصی راه اندازی و مدیریت می شود و به نسبت هاست اشتراکی سرعت و کیفیت خیلی بالاتری دارد و البته محدودیت های کمتری هم دارد زیرا در این نوع سرویس شما مالک کامل یک سرور هستید و می توانید از تمام منابع آن استفاده کنید، اما این را باید بدانید که هزینه های سرور اختصاصی خیلی زیاد است و برای سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند مقرون بصرفه نیست.

هاست دایرکت ادمین هاستینگ هاست ویندوز سرور اختصاصی هاست وردپرس پهنای باند اصطلاحات متداول و مهم درمورد هاست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities