آشنایی با برخی خطا های رایج هاست

آشنایی با برخی خطا های رایج هاست

در این مقاله به برخی از خطاهای رایج هاست میپردازیم خطای 400 Bad File Request: معولا هنگامي با چنين پيامي مواجه مي شويد كه عبارت بكار گرفته شده در URL نادرست است. خطای 401 Unauthorized: هنگامی که سرور سایت به دنبال کلیدهای کلاینت باشد اما به داده خاصی دست پیدا نکند، خطای یاد شده ظاهر می شود. در برخی موارد کاربران گزارش داده اند که با ورود پسورد اشتباه در ورود به سایت، با این خطا روبرو می شوند. خطای ۴۰۳  دسترسی غیر مجاز (Forbidden): این خطا هم همانند خطای 401 هنگامی رخ می دهد که سرور مجوزهای لازم برای دسترسی به سایت را بدست نیاورد. ارورهایی که به این شکل هستند بیشتر در سایت هایی دیده می شوند که بر روی هاست های بی کیفیت بارگزاری می شوند و شما با استفاده از سرویس های آپ سرور شاهد این دست از خطاها نخواهید بود. خطای 4۰4 File Not Found: سرور نمی تواند فایل درخواست شده را پیدا نماید.فایل یا جابجا شده و یا از محل اعلام شده شما حذف شده است. و یا Url آن و یا نام سند شما اشتباه وارد شده است. اگرکلمه ای با املای اشتباه وارد شده آن را تصحیح کنید. خطای ۴۰۸ Request Timeout: درخواست کلاینت قبل از آنکه سرور آن را بازیابی کند متوقف شود. کاربردکمه Stop را فشار دهد، پنجره مرورگر را ببندد و یا قبل از بارگذاری صفحه لینکی را کلیک نماید. معولا هنگامی که سرورها به آرامی کار می کنند و نیز حجم فایلها زیاد است با این پیام مواجه می شوید.   خطای  ۴۱۰ – حذف منبع (Gone): این خطا تا حد زیادی شبیه به خطای ۴۰۴ بوده با این تفاوت که در صورت بروز ارور ۴۰۴، ممکن است صفحه مورد نظر در مسیر دیگری قرار گرفته باشد اما در خطای ۴۱۰ منبع یا صفحه مورد نظر از سرور حذف شده است. کد ۴۱۰ به معنی حذف همیشگی منبع درخواستی از سرور است، بر خلاف خطای ۴۰۴، کد ۴۱۰ به واسط کاربری یا موتورهای جستجو اعلام می‌کند که نباید مجدداً آن منبع را ایندکس کنند چرا که برای همیشه حذف شده است، البته در عمل موارد استفاده از این کد بسیار محدود است و تنظیم خطای ۴۰۴ آسان‌تر و اصولی تر است. خطای  ۵۰۰: Internal server error: ارور ۵۰۰ به طور معمول نشان دهنده وجود یک مشکل در سرور میزبان شماست. رایج ترین پیغامی که در خصوص ارور ۵۰۰ می توانید مشاهده نمایید خطای establishing database connection است که در مبحث پروتکل HTTP نمایش داده می شود. در صورت مشاهده این خطا باید با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود تماس بگیرید. خطای 502 Bad Gateway : به این معنی است که سرور مربوطه یک Gateway یا Proxy سرور است که با توجه به درخواستی که برای آن ارسال شده و تنظیمات ست شده برروی آن، امکان دریافت پاسخ معتبر از سرور پشتی (سرور backend - که مسئول اصلی پاسخگویی به درخواست ارسال شده است) را ندارد. در این شرایط می توان موارد ذیل را بررسی نمود : آیا سرور backend با مشکل مواجه است ؟

  • آیا پراکسی سرور دارای تنظیمات صحیحی به جهت ارجاع درخواست به سرور پشتی می باشد؟
  • احتمال خرابی شبکه ی مرتبط بین سرور پراکسی و سرور پشتی به درستی بررسی شده و همچنین از باز بودن پورت های مورد نظر در هر دو سرور اطمینان حاصل شود.
  • در صورتیکه وب اپلیکیشن مربوطه قرار است برروی سوکتی خاص مورد استفاده قرار گیرد، سرورها را به جهت وجود تنظیمات صحیح در این رابطه بررسی و از وجود پرمیشن های صحیح اطمینان حاصل نمایید.
خطا 503: Service temporarily unavailable: یکی دیگر از خطاهای کلودفلر، خطا 503 است. در صورت overload شدن سرور وب سایتتان شما با این خطا رو به رو می شوید. در چنین مواقعی می توان به دو دلیل اصلی برای بروز چنین خطایی اشاره کرد در پیغامی که نمایش داده می شود نیز قابل مشاهده خواهد بود: در پاسخی که نمایش داده می شود کلمه cloudflare یا cloudflare-nginx وجود ندارد. در چنین حالتی باید با پشتیبانی هاستینگ خود تماس گرفته و اطمینان حاصل کنید که آیا تعداد درخواست های دریافتی سرور شما دارای محدودیت است یا نه. اما اگر در هشداری که مشاهده می کنید کلمه cloudflare یا cloudflare-nginx وجود دارد، می توانید این نتیجه را بگیرید که خطای فوق از سمت خود کلودفلر اتفاق افتاده است.

خطای 500 در هاست خطای 404 خطای هاست ارورهاست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities