دامنه جانشین چیست و چه کاربردی دارد

دامنه جانشین چیست و چه کاربردی دارد

دامنه جانشین یا Alias چیست ؟

دامنه های جانشین دامنه هایی هستند که همنام با دامنه اصلی شما نیستند، اما اگر کاربر آن ها را در مرور گر وارد نماید، باز هم صفحه مربوط به دامنه اصلی شمارا مشاهده خواهد نمود. دامنه Alias یا در اصطلاح رایج دامنه جانشین، همانگونه که از معنای آن معلوم است، عمل جانشینی را برای دامنه ما انجام می دهد. ما می توانیم برای آدرس وب سایت خود مثلا شرکت آسان رایان  با آدرس asanrayan.com که بر بستر اینترنت حضور دارد، آدرس های دیگر نام دامنه خود با پسوند های com و net و... را نیز ثبت کرده است، و آدرس سایت اصلی خود را بر روی این دامنه ها جانشین کرده است . این کار باعث می شود که از حریم نام دامنه سایت ما حفاظت شود و رقیبان از نام تجاری ما نتوانند سوء استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از دامنه های جانشین ، اشتباهات تایپی کاربران را اصلاح نمایید . همچنین می توانید اسامی نام شرکت،نام محصول ونام های مرتبط را ثبت کنید و آن هارا به عنوان دامنه جانشین به وب سایت خود متصل نمایید. این عمل برای بالا بردن کاربران سایت  شما بسیار مفید است و کار آن ها را برای یافتن وب سایت شما بسیار آسان می سازد .

آیا برای تنظیم دامنه جانشین، هاست باید ویژگی خاصی داشته باشد؟

پاسخ به این پرسش منفی می‌باشد. شما به تنها گزینه ای که در هنگام تهیه هاست باید دقت بفرمایید تعداد دامنه جانشین Alias قابل تعریف، در هر پلان می‌باشد. معمولا برای ترغیب کاربران به تهیه پلان‌های متفاوت، برخی از این پلان ها در تعداد دامنه جانشین Alias قابل تنظیم بر روی دامنه اصلی متفاوت می‌باشند. حتما در هنگام تهیه سرویس مورد نظر خود به این نکته دقت کنید. معمولا شما می‌توانید با مراجعه به پنل هاست خود، گزینه ای با عنوان دامنه جانشین Domain Alias یا پارک دامنه را می‌بینید که با کمک آن می‌توانید دامنه جانشین Alias مورد نظر خود را بر روی دامنه اصلی تنظیم کنید.

اضافه نمودن دامین جانشین (Domain Alias)

در صورتیکه قصد دارید دامین دیگری اضافه نموده که آن نیز به نوبه خود به فضای فعلی هاست شما اشاره داشته باشد می باید از قابلیت Domain Alias به شرح ذیل استفاده نمایید. الف- نحوه ی ایجاد دامین جانشین : 1- پس از لاگین به کنترل پنل WebsitePanel ، در صفحه اصلی، روی گزینه Domainsکلیک نمایید. 2- در صفحه لود شده روی گزینه Add Domain کلیک نمایید. 3- سپس روی گزینه Domain کلیک نمایید. 4- در صفحه جدید به شرح زیر اقدام نمایید: - در کادر مشخص شده نام دامنه ای که قصد دارید به عنوان دامنه جانشین تعریف شود را وارد نمایید. - تیک سه گزینه موجود را فعال کرده و نام دامین اصلی (که قصد دارید دامین جانشین به آن اشاره داشته باشد) را برای آنها انتخاب نمایید : گزینه Assign to existing Web Site گزینه Assign to existing Mail Domain گزینه Enable DNS - در انتها روی گزینه Add Domain کلیک نمایید. توجه:علاوه بر انجام مراحل اعلام شده برروی کنترل پنل هاست، می باید DNS های دامین جانشین را نیز برروی نیم سرورهای ارائه شده برای دامین اصلی تنظیم نمایید. (زمان مورد نیاز برای ست شدن نیم سرورها برروی دامین، با توجه به پسوند آن، ممکن است بین 12 تا 48 ساعت زمان نیاز داشته باشد) ب- نحوه حذف دامین جانشین : چنانچه قبلا دامین alias را ایجاد کرده و هم اکنون قصد حذف آن را دارید می توانید به شرح زیر اقدام نمایید: 1- پس از لاگین به کنترل پنل ، در صفحه اصلی، گزینه Webو سپس Web Sites را انتخاب نمایید. 2- در صفحه جاری نام دامین اصلی مورد نظر (که دامین جانشین را برای آن اضافه کرده بودید) را انتخاب نمایید. 3- حال کافیست از بخش زیرین Add web Site Pointer با کلیک برروی آیکون ضربدر کنار نام دامین جانشین (که با و بدون www ی آن موجود است) نسبت به حذف آنها اقدام نموده و در انتها روی دکمه Update کلیک نمایید. 4- حال گزینه Mail و سپس Domains را انتخاب نمایید. 5- روی نام دامنه ی اصلی (که دامین جانشین را برای آن اضافه کرده بودید) کلیک نمایید. 6- در کادر مشخص شده روی علامت ضربدر کنار نام دامین جانشین کلیک کرده و آن را حذف نمایید. در انتها روی دکمه Update کلیک نمایید. 7- سپس وارد قسمت Domains شده و در صفحه لود شده روی نام دامین جانشین مورد نظر کلیک نمایید. 8- برای اتمام مراحل کافیست برروی دکمه Delete موجود در این صفحه کلیک نمایید.  

کنترل پنل cpanel کنترل پنل directadmin پارک دامین کنترل پنل Aliases Domain Alias

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities