لینک سازی شبکه ای یا PBN

لینک سازی شبکه ای یا PBN

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در رتبه‌بندی نتایج گوگل تعداد و کیفیت لینک‌ های ورودی به سایت است ولی همین عامل به طور همزمان مهمترین دلیل از دست رفتن جایگاه و جریمه سایت توسط گوگل است!

لینک سازی شبکه ای یا PBN چیست؟

اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید راجع به PBN صحبت کنیم باید بگوییم که مانند راه رفتن روی لبه یک دیوار است اگر کمی خود را به راست یا چپ منحرف کنید قطعاً سقوط خواهید کرد ! به طور کلی می توان این گونه تعریف کرد که در این روش تیم وب سایت ها ، مجموعه ‌ای از وبلاگ ها و سایت های مرتبط با سایت اصلی خود را ایجاد کرده و بعد از قرار دادن محتوای مرتبط در آن ، این سایت ها به مرور زمان جایگاه خوبی در فضای مجازی پیدا می کنند. بعد از این که این سایت ها و وبلاگ ها جایگاه خود را پیدا کردند ، مناسب برای لینک سازی می شوند. بدین ترتیب است که می توان برای تبادل لینک از این سایت ها استفاده کرد. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل رتبه بندی در گوگل ، کمیت و کیفیت لینک های ورودی به سایت است. باید بدانید که اگر در لینک دهی بحث کمیت مهم است ، کیفیت مهم تر است ! زیرا می تواند به راحتی باعث از دست رفتن جایگاه سایت شما در گوگل شود ! در واقع PBN مخفف کلمات Private Blog Network است که با عنوان Private Backlink Network نیز شناخته می شود. با کمی دقت به مفهوم همین عبارت انگلیسی می توان خیلی ساده گفت که PBN مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ هایی است که با هدف تقویت سایت اصلی و لینک سازی به وجود آمده اند.

نکاتی که باید درباره لینک سازی PBN بدانید:

لینک سازی شبکه ای اقدامی بسیار کاربردی و در عین حال ریسکی است. اگر بتوانید به شکل درستی از آن استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که عمل نتیجه بخشی بوده و در نهایت به بهبود رتبه وب سایت شما منجر می شود. اما اگر نتوانید به روش درست این اقدام را پیش ببرید خطر پنالتی شدن توسط گوگل را خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود که در صورت نداشتن دانش و تخصص کافی به هیچ عنوان از این روش لینک سازی استفاده نکنید. کسانی که تصمیم دارند از بک لینک PBN و لینک سازی شبکه ای استفاده کنند، می توانند به دو شکل در این مسیر پیش بروند: 1.در حالت اول می توانند از وب سایت ها یا وبلاگ هایی که متعلق به خودشان است برای دریافت بک لینک استفاده کنند. 2.حالت دوم نیز به دریافت بک لینک از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر افراد در ازای دریافت هزینه اختصاص پیدا می کند. هاست: اولین سوالی که می توان مطرح کرد این است که آیا IP های تمامی وب سایت های درگیر یکسان است یا نه؟ طراحی سایت: آیا تمامی سایت های درگیر دارای طراحی و رنگ مشابه هستند تا نه؟ مالکیت سایت: شما این امکان را خواهید داشت که اطلاعات مربوط به مالکین وب سایت های مختلف را از طریق دیتابیس WHOIS بررسی نمایید. مشخصاً اگر مالکین وب سایت هایی که به یکدیگر لینک شده اند یکی باشد، این احتمال وجود دارد که سایت درگیر یک لینک سازی شبکه ای است. بک لینک پروفایل: داشتن پروفایل های مشابه ای که از آنها لینک گرفته شده یکی از راه های تشخیص لینک سازی شبکه ای است. اگر وب سایت های مختلف دارای پروفایل لینک مشابه ای بوده یا تمامی آنها به یک وب سایت برای مدت زمانی طولانی لینک داده باشند، این احتمال وجود دارد که سایت جزئی از یک شبکه لینک سازی شده یا از لینک های پولی استفاده شده است. محتوای تکراری: خیلی از اوقات افراد برای دریافت بک لینک بخشی از محتواهای وب سایت خود را کپی و روی یک سایت یا وبلاگ تحت مالکیت خود قرار می دهند. بخشی از محتواهای وب سایت خود را کپی و ببینید که آیا در وب سایت های دیگر نیز وجود دارد یا نه. تصاویر و ویدیوها: از آنجایی که تولید دوباره تصاویر و ویدیو کاری سخت و هزینه بر است، این احتمال وجود دارد که افراد در PBN از تصاویر و ویدیوهای تکراری استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از قابلیت جستجو تصاویر گوگل ببینید که کدام یک از تصاویر یا ویدیوهای به کار رفته تکراری می باشد.

مزایای ساخت pbn

به عقیده بسیاری ، بک لینک های pbn موثرتر از بک لینک های عادی و طبیعی هستند زیرا تصمیم گیری در مورد نحوه ساختن آنها و انتخاب وب سایت های قدرتمند کاملا در اختیار شماست. شما می توانید با استفاده از انکرتکست مدنظر خود ، اقدام به ثبت لینک یا رپورتاژ برای ارجاع به سایت هدف و اصلی خود نمایید. همچنین می توانید بین سایت های محتلف ، لینک جویس را بصورت یکنواخت انتقال دهید. اگر یک شبکه pbn شخصی ندارید می توانید اقدام به خرید بک لینک نمایید ، البته به شرط رعایت اصول ثبت بک لینک و تجزیه تحلیل اتوریتی و رنک سایت هایی که می خواهید از آنها لینک بگیرید. از مزایای دیگر ساختن لینک از طریق PBN ، سرعت بخشیدن به انتشار و اشتراک گذاری مطالب سایت است و دیگر نیازی به طی مدت زمانی جهت آشنایی سایر سایتها با مطالب و باز نشر مقالات شما نیست. درواقع pbn روند ساخت بک لینک ها را تسریع می نماید. همچنین به دلیل بالا بودن اتوریتی و رنک سایت ها ، در زمان کوتاهی اتوریتی و پیج رنک سایت شما افزایش می یابد. موتورهای جستجو بک لینک را نوعی توصیه نامه آنلاین می دانند. البته برای گوگل کیفیت بک لینک ها مهم تر از تعداد آنهاست. از آنجا که PBN ها در ابتدا با توجه به اصول سئو و به عنوان یک شبکه از بک لینک های معتبر ایجاد می شوند ، پس می توان انتظار داشت که موجب ارتقا رتبه سایت شوند. این موارد دلایلی بود که ایجاد بک لینک های pbn را مثبت قلمداد می کند.

معایب لینک سازی شبکه ای

اگرچه ممکن است که باتوجه به مزیت های بالا ، به نظر برسد که لینک سازی pbn قطعا نتایج مثبتی در سئو دارد ، اما اینگونه نیست. عده ای معتقدند معایب این تکنیک بیشتر از مزایای آن است و استفاده از این نوع لینک سازی ، کاملا مضر و در نهایت منجر به جریمه سایت خواهد شد. اگرچه بک لینک pbn ابتدا و پس از پیدایش در سال 2014 توسط گوگل قابل تشخیص نبود ، اما گوگل با بروزرسانی که در سال 2017 انجام داد به احتمال فراوان قادر است هر نوع دستکاری در لینک یا بک لینک های غیرطبیعی را شناسایی کند. اگر گوگل متوجه شود شما از بک لینک سازی با تکنیک pbn استفاده کرده اید ، بدون شک شما را از لیست نتایج حذف خواهد کرد و این یعنی نابودی سایت شما! هدف از سئو سایت ، بهبود رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت است ، اگر شما از نتایج حذف شوید یعنی هرگز نمی توانید از گوگل بازدیدی کسب کنید.

گوگل از چه طریقی بک لینک PBN را شناسایی و جریمه می‌کند؟

راه‌اندازی یک شبکه خصوصی لینک ایده‌ای هیجان‌انگیز و البته کاربردی است ولی به محضِ شروع بازی، باید بدانید که در نقطه مقابل شما الگوریتم‌ها و متخصصین گوگل قرار گرفته‌اند. در صورتی که شبکه شما توسط گوگل شناسایی شود عواقب بدی برای همه سایت‌های موجود در آن شبکه خواهد داشت. در این بخش مهمترین روش‌های گوگل برای شناسایی PBN را بررسی می‌کنیم. 1- دامنه‌ها همگی به نام یک شخص هستند. 2- سایت‌های شبکه لینک بر روی یک هاست یا سرور قرار گرفته‌اند. 3- دامنه‌هایی که میخرید با ماهیت و محتوای جدیدی فعالیت می‌کنند. 4- اطلاعات تماس و برندینگ سایت‌ها تغییر می‌کند یا مشابه است. 5- محتوای سایت‌ها به روزرسانی نمی‌شود یا مشابه هم است. 6- سایت‌های قرار گرفته در یک شبکه به جای دیگری لینک نداده‌اند. 7- دامنه‌های شما لینک جدیدی دریافت نمی‌کنند یا در شبکه‌های اجتماعی فعال نیستند. در این مقاله از مجله آسان مگ آسان رایان تلاش ما بر این بوده است تا نحوه لینک سازی شبکه ای و بایدها و نبایدهای آن را با شما در میان بگذاریم.  

seo اهمیت SEO سئو کلاه سیاه تاثیر لینک دهی بر سئو

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities