۶ دلیل هک شدن سایت وردپرس و راهکارهای جلوگیری از آن

۶ دلیل هک شدن سایت وردپرس و راهکارهای جلوگیری از آن

هنگامی که کسب و کار شما وابسته به طراحی سایت وردپرسی باشد، مهم نیست که یک شرکت بزرگ باشد، یا فقط یک کسب و کار کوچکی که خودتان به تنهایی کار می‌کنید، هک شدن سایت وردپرس شما می‌تواند یک مشکل واقعی باشد، و به سرعت می‌تواند به‌یک مشکل پر هزینه تبدیل شود. مهم نیست که در کجای جهان باشید، چه در ایران و چه در یک کشور و یا شهر دیگری باشید و حتی مهم نیست که پلتفرم وب‌سایت چه باشد، همیشه امکان هک شدن وجود دارد ولی فراموش نکنید که در کنار آن راه کارهای جلوگیری از هک شدن سایت وردپرسی هم وجود دارد. با هک شدن ، سایت وردپرس ممکن است رتبه خود را در موتور جستجو را از دست بدهد، و در بعضی از بدترین موارد، اطلاعات حساس در مورد شرکت و همچنین تمام داده‌های وب‌سایت از دست می‌رود. برای جلوگیری از این اتفاق برای کسب و کارتان در آینده، گام نخست خرید ssl certificate است و سپس مهم است که بدانید که چرا هکر‌ها ممکن است وب‌سایت شما را هدف قرار دهند، تا بدانید که چه اقداماتی برای جلوگیری از هک شدن وب‌سایت هاست وردپرسی باید انجام دهید.

۶ دلیل هک شدن سایت وردپرس

۱. هک شدن سایت وردپرس بدلیل آسیب پذیری‌های رفع نشده

ممکن است درباره‌ی اصطلاح “اسکن آسیب پذیری” در رابطه با نرم‌افزار ضد ویروس کامپیوتر شنیده باشید. این یک مورد رایج در طراحی برنامه‌هایی است که راه‌هایی که ممکن است هکر‌ها بتوانند فایل‌ها یا سیستم کامپیوتر شما را خراب کنند، پیدا می‌کنند و راه حل‌های لازم را برای رفع آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. متأسفانه، هکرها می‌توانند از روش اسکن مشابهی استفاده کنند تا وب‌سایت وردپرس شما را هک کنند. با توجه به این واقعیت، همیشه لازم است که وب‌سایت وردپرس خود را به طور منظم برای آسیب پذیری‌ها بررسی کنید و حتما فورا آن‌ها را برطرف کنید.

۲. هک شدن سایت وردپرس بدلیل ضعف امنیت وب‌سایت وردپرس

یک واکنش رایج در برابر هک شدن ‌سایت وردپرس، تعجب کردن است! اکثر صاحبان کسب و کار نمی‌دانند چقدر آسان است که‌یک هکر، وب‌سایت وردپرس را هدف قرار داده و مورد سوء استفاده قرار دهد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم، کد‌های دسترسی به سرورها و یا وب‌سایت وردپرس را به صورتی تنظیم کنند که حدس زدنش بسیار دشوار باشد. این کار، وب‌سایت را در برابر هکر‌ها آسیب پذیر می‌کند و اگر رمز عبور به اندازه کافی امن نباشد، هکر‌ها می‌توانند کلمات عبور احتمالی را در عرض چند ثانیه پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که این مراحل را برای بهبود امنیت رمز عبور برای مقابله با هک وبسایت ، دنبال کنید: گذرواژه‌های طولانی ایجاد کنید: کاراکتر‌های ۱۶+ کاراکتری ایده آل هستند، البته تا زمانی که تکراری و یا یک واژه‌ی مشخص نباشند. از ترکیبی از حروف، اعداد و نماد‌ها برای رمز استفاده کنید. از کلمات یا عباراتی استفاده کنید که قابل حدس نباشند. از سوالات امنیتی که به راحتی با چک کردن پروفایل شما در رسانه‌های اجتماعی پاسخ داده می‌شوند، اجتناب کنید. رمز عبور خود را به طور مرتب تغییر دهید. از رمز عبور مشابهی که برای چیز‌های دیگر استفاده می‌کنید، استفاده نکنید. از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

۳. پلاگین‌های مشکل دار و پلاگین‌های به روز نشده و قدیمی‌وردپرس

هکرها تمایل دارند که زمان قابل ملاحظه ای را صرف کنند و نقاط ضعف در ساخت وب‌سایت وردپرس شما را جستجو کرده تا بتوانند برای هک وبسایت شما اقدام نمایند. یک راه معمول برای دسترسی هکر‌ها از طریق پلاگین‌هایی است که در برابر دسترسی Backdoor به طور کامل امن نیستند. به همین دلیل اهمیت بروزرسانی پلاگین را نمی توان نادیده گرفت و پلاگین بایستی به طور کامل مورد اعتماد باشند و به طور کامل با آخرین پچ (Patch) در وب‌سایت شما به روز شوند. هر روز بیش از ۳۶۰،۰۰۰ ویروس جدید به صحنه می‌آیند. در سال ۲۰۱۷ برآورد شد که در هر ۴.۲ ثانیه، یک ویروس جدید ایجاد می‌شود. پلاگین‌های قدیمی‌در برابر این ویروس‌ها حفاظت نمی‌شوند. اگر می‌خواهید از وب‌سایت وردپرس خود محافظت کنید، مطمئن شوید که پلاگین‌های شما به صورت منظم به‌روز می‌شوند. این استراتژی ساده می‌تواند راه خوبی برای حفاظت از یکپارچگی وب‌سایت شما باشد.

۴. هک وردپرس بدلیل قرار گرفتن در معرض هکر‌های اتوماتیک

در حالی که داشتن وب‌سایت در یک پلت فرم مانند وردپرس بسیار آسان و کاربر پسند است، اما در زمان تغییر و به‌روزرسانی‌ها، همچنین تولید منظم محتوای برای مرتبط کردن کسب و کار به جستجو‌ها، وب‌سایت وردپرس در معرض حملات خودکاری قرار می‌گیرد که به عنوان بات شناخته می‌شوند. در حالی که این بات‌ها ذاتا مخرب نیستند، اما اگر بلافاصله مورد بررسی قرار نگیرد، می‌تواند سایت شما را به سرعت از بین ببرد.

۵.هک شدن سایت وردپرس بدلیل ارتباط‌ های شخص ثالث

آیا با یک شرکت ایمیل کار می‌کنید، آیا با Google Maps ارتباط دارید و یا از ویژگی‌های اتصال به فیس‌بوک در وب‌سایت وردپرس خود استفاده می‌کنید؟ در حالی که همه‌ی این‌ها ویژگی‌ها، برای ارائه به مشتریان عالی هستند، اما می‌توانند در را برای هکر‌ها باز کند. اطمینان حاصل کنید که این شرکت‌های شخص ثالث، از منابع قابل اطمینان باشند و از امنیت مشتریان شما محافظت می‌کنند.

۶. هک سایت وردپرس بدلیل رشد وب‌سایت وردپرس

گاهی ممکن است محبوبیت، باعث بروز مشکلاتی برای وب‌سایت وردپرس شود. برخی از حملات هکری با تعداد کاربران وب‌سایت شما مرتبط است و هرچه تعداد کاربران بیشتر باشد، تعداد افراد بیشتری ممکن است از طریق وب‌سایت شما مورد سوء استفاده‌ی هکر‌ها و یا نرم افزارهای مخرب و هرزنامه‌ها قرار گیرند. همان طور که وب‌سایت شما رشد می‌کند، مهم است که از آن چه که مردم از وب‌سایت شما دانلود می‌کنند آگاهی داشته باشید، تا بتوانید از سوء شهرت شرکت خود جلوگیری کنید. برای طراحی سایت وردپرسی خود همین حالا با آسان رایان تماس بگیرید.

راه های جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس آشنایی با وردپرس امنیت وردپرس وردپرس و امنیت آن جلوگیری از هک شدن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities