۴ مدل خبرنامه های ایمیلی

۴ مدل خبرنامه های ایمیلی

۴ مدل خبرنامه های ایمیلی شاید فکر کنید که خبرنامه های ایمیلی عمر خود را کرده یا در حال منسوخ شدن هستند ولی باید بدانید که این طرز فکر کاملا اشتباه است. خبرنامه های ایمیلی شاید از نظر خیلی از ما عمر خود را کرده و منسوخ شده باشند، اما جالب است بدانید که این خبرنامه ها دوباره کم کم در حال برگشتن به دنیای دیجیتال هستند. در حالی که امروزه قوی ترین خبرنامه های ایمیلی دنیا مانند Morning Brew با بیش از ۱ میلیون عضو و همچنین Skimm با بیش از ۷ میلیون عضو سالهاست که خود را از همه جدا کرده اند، بقیه بیزینس ها اعم از خود ما نیز فقط در تلاش برای رسیدن به آنها هستیم. در عصر دیجیتال پر از تبلیغاتی که ما در آن زندگی می کنیم، هر جا را که نگاه می کنیم، چیزی در حال فروخته شدن به ماست. بنابراین بازاریابان کم کم به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانید ارزش زیادی را برای مخاطبان ایجاد کنید بدون این که در عوض چیزی از آنها بخواهید (البته بجز آدرس ایمیل آن ها)، آن ها بسیار خوشحال می شوند که خود را به اینباکس ایمیل های خود دعوت کرده و در حالی که قهوه صبحگاهی خود را می نوشند نگاهی به خبرنامه های شما نیز داشته باشند. هر کدام از ۴ مدل خبرنامه ایمیلی که در این مقاله معرفی می شود اساس و بنای یکسانی دارند. ما به مردم ارزش پیشنهاد می دهیم در ازای این که آدرس ایمیل آن ها را بدست آوریم. اما این ارزشی که از آن صحبت می کنیم چیست؟ هر نوع اطلاعاتی که به نیازهای مخاطبان مرتبط بوده و برای آنها مفید باشد. با توجه به نحوه ای که می خواهید این ارزش را ایجاد کنید، ما به شما انواع مدلهای خبرنامه ای را نشان می دهیم که اکنون در سراسر دنیا استفاده می شوند. به خاطر داشته باشید که این ۴ مدل تنها مدل های استفاده از خبرنامه ها نیستند، اما نقطه شروع بسیار خوبی هستند بخصوص اگر به تازگی می خواهید از خبرنامه های ایمیلی استفاده کنید. دوره ایمیل مارکتینگ استفاده اثربخش از ایمیل برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش ۴ نوع از خبرنامه های ایمیلی ۱ – مدل ” نامه ای از نویسنده ” و یا ” مقاله ویژه “ این مدل خبرنامه بهترین کارایی را برای اهداف زیر دارد:

  • برندهایی که حرفی برای گفتن یا نتیجه ای برای رسیدن دارند
  • کمپانی هایی که آماده اتفاق افتادن یک پدیده بزرگ در صنعت خود هستند ( نقطه نظر دارند، می خواهند پیشنهادهای تاکتیکی جدید برای مخاطبان فراهم کنند و … )
  • بیزینس هایی که تمایل به وقت گذاشتن بیشتر و استفاده از منابع بیشتر برای افزایش ارزش خبرنامه های خود دارند.
برای این مدل خبرنامه، شما باید یک نویسنده توانا باشید و یا یک نویسنده توانا را استخدام کنید. در حالی که همانطور که خواهید دید مدلهای دیگر نیازمند نویسنده خیلی خوب نیستند، این مدل دقیقاً به یک نویسنده خبره و حرفه ای نیازمند است. با در نظر داشتن این نکته بیاد داشته باشید که فقط بخاطر این که شما نویسنده هستید نیازی نیست تا ابد بنویسید. این مدل خبرنامه می تواند بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد؛ با توجه به موضوع و حوصله مخاطبان شما برای خواندن ایمیل های طولانی. در عکس پایین می توانید نمونه یک خبرنامه با این مدل را ببینید. این ایمیل کمتر از ۲۰۰ کلمه است، اما همچنان به عنوان یک ایمیل ” نامه ای از نویسنده ” تاثیرگذار می باشد. مدل نامه ای از نویسنده تا زمانی که موارد پایین را رعایت کنید، مخاطبان شما عاشق خواندن ایمیل های شما هنگامی که از خواب بیدار شده و صبحانه می خورند خواهند بود.
  • چرا این ایمیل برای اعضای شما مهم است؟
  • آیا این ایمیل ارزش کافی را برای اعضای خبرنامه دارد؟
  • آیا موضوع این ایمیل مرتبط با صنعت کاری ما است؟
  • آیا متن ایمیل انقدر تعامل برانگیز هست که بتواند خوانندگان را به خواندن ایمیل تا انتها ترغیب کند؟
۲– مدل ” لینک ” یا ” محتوای شخصی سازی شده “ این مدل خبرنامه بهترین کارایی را برای اهداف زیر دارد:
  • برندها و بیزینس هایی که می خواهند ارزش سریعی را برای خوانندگان فراهم کنند.
  • کمپانی هایی که برای قدرت و زمان مردم ارزش قائل می شوند.
این خبرنامه در واقع برای بیزینس ها و برندهایی است که یا نمی خواهند از شیوه قبلی استفاده کنند و یا منابع کافی برای انجام این کار را ندارند. اصل موضوع این است؛ فقط بخاطر این که شما خبرنامه های طولانی و داستان دار نمی نویسید، دلیل بر این نیست که خبرنامه های شما بد هستند! استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را با استفاده از قیف بازاریابی ارتقا بدهید قیف بازاریابی و مراحل سفر خریدار را در استراتژی ایمیل خود اعمال کنید تا بتوانید برای مشترکین خود ارزش قائل شوید. شما هنوز هم می توانید با استفاده از این مدل خبرنامه ارزش مورد نیاز را برای مخاطبان ایجاد کنید. اما باید بدانید که در این مدل یک نکته وجود دارد که شما به هیچ وجه نمی توانید آن را نادیده بگیرید. اگر زمانی تصمیم گرفتید که از این استایل خبرنامه استفاده کنید، باید بتوانید برای هر لینکی که قرار می دهید محتوای مناسب آن را ایجاد کنید. فقط فرستادن لینک ها تفاوتی ایجاد نمی کند؛ شما باید به مخاطبان خود بفهمانید چرا باید به محتوای لینکی که برای آن ها قرار داده اید، اهمیت قائل شوند. مدل محتوای شخصی سازی شده این لینک ها می توانند داخلی و خارجی باشند. در تصویر پایین می توانید یک مثال از این مدل خبرنامه را ببینید. ۳ – مدل ” بلاگ “ این مدل خبرنامه بیشتر برای اهداف زیر کارایی دارد:
  • برندهایی که بلاگ و مجموعه محتوای قدرتمندی دارند.
  • کمپانی هایی که می خواهند ترافیک خیلی زیادی را به سمت محتوای خود روانه کنند.
این مدل خبرنامه تنها و تنها یک هدف دارد. با این مدل شما می خواهید که ترافیک زیادی را به سمت سایت های مشخصی روانه کنید. این مدل نوشته های کوتاه و تاثیرگذاری دارد که باعث می شوند مردم برای کلیک کردن برروی لینک هایی که قرار می دهید ترغیب شوند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما حتماً لازم نیست در این خبرنامه ها به یک بلاگ لینک بزنید، تنها لینک زدن به هرجایی که محتوایتان را در آن نگه می دارید مهم است. ممکن است این مدل خبرنامه را یک ترکیب از دو مدل قبلی در نظر بگیرید، از آنجایی که شما با این که از ۲۰۰۰ کلمه برای متقاعد کردن مردم برای کلیک برروی لینک خود استفاده نمی کنید، همچنان می توانید ارزش مورد نیاز برای کلیک برروی لینک ها را به مخاطبان بدهید. راهنمای جامع طراحی ایمیل در کوتاه ترین زمان طراحی ایمیل زیبا و حرفه ای، بازدهی کمپین های ایمیلی شما را افزایش داده و به شدت نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. مدل بلاگ در عکس بالا می توانید مثال خوبی از این مدل خبرنامه را ببینید. ۴ – مدل ” فشاری ” Hustle این مدل خبرنامه برای اهداف زیر کارایی بیشتری دارد:
  • برندهایی که دارای تیم محتوای قوی هستند
  • کمپانی هایی که در دنیای بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) حرفی برای گفتن دارند
  • بیزینس هایی که می خواهند خود را تبدیل به پیشرو در صنعت خود کنند
همکاری در فروش (Affiliate) چیست؟ ۹ راه کسب درآمد این مدل خبرنامه شما را مجاب به داشتن نویسنده های قوی در تیم می کند. شما از خبرنامه خود برای لینک زدن به محتواهای خارجی و داخلی که همگی برروی مخاطبان شما متمرکز هستند استفاده می کنید. در عکس زیر می توانید مثالی از این مدل خبرنامه مشاهده کنید. مدل فشاری این استایل وابستگی شدیدی به داستان سرایی دارد، همانطور که مدل اول این وابستگی را داشت. شما می توانید به این مدل به چشم ترکیبی از چند ایمیل مدل ” نامه ای از نویسنده ” نگاه کنید که با هم میکس شده و این خبرنامه را ایجاد کرده اند. جمع بندی همانطور که پیش تر هم ذکر کردیم، لازم نیست حتماً از این مدل ها پیروی کنید. هرکدام از این مدل ها نقطه شروع عالی هستند، سپس این مخاطبان شما هستند که علایق خود را با توجه به نرخ بازشدن ایمیل، نرخ کلیک برروی لینک ها و حتی نرخ فوروارد شدن ایمیل به شما نشان می دهند.

دیجیتال مارکتینگ خبرنامه های ایمیلی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities