انواع تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل 

انواع تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل 

شبکه نمایشی گوگل چیست؟ 

شبکه نمایشی گوگل در سال ۲۰۰۳ توسط گوگل معرفی شد. Google Display Network یا به طور خلاصه GDN زیر شاخه ای از گوگل ادوردز است که به شما اجازه می دهد بنر های تصویری و یا نوشتنی تبلیغاتی تان را در وب سایت های مختلف نمایش دهید. این شبکه نمایش تبلیغاتی گوگل سیستمی بسیار قدرتمند است که به بیش از ۲ میلیون وب سایت و حدود ۹۰ درصد از کاربران اینترنت دسترسی دارد و این توانایی را دارد که تبلیغات شما را به مخاطبین مورد نظرتان در هر نقطه ای از جهان برساند. مثلا هنگامی که کاربران در حال تماشای ویدیوهای مربوط به اخبار، بازی کردن با موبایل یا حتی بررسی ایمیل هایشان هستند؛ این تبلیغات برای آن‌ها پخش می شوند. از همه مهم تر این‌که در مراحل اولیه چرخه‌ی خرید یعنی هنگامی که کاربر هنوز در حال تحقیق و مقایسه گزینه های مختلف است و شاید هیچ اطلاعی از سرویس ها و خدمات شما نداشته باشد، تبلیغات شما به دستش می رسد.  تا قبل از سال ۲۰۰۳ تبلیغاتی که توسط گوگل ادوردز صورت می گرفت فقط در اولین صفحه سرچ گوگل قرار می گرفت اما بعد از آن ویژگی GDN اضافه شد و نوعی از تبلیغات کلیکی بصری را به دنیای دیجیتال مارکتینگ معرفی کرد. شبکه نمایشی گوگل شامل پلتفرم های یوتیوب، Gmail و … می شود و از آنجایی که هزاران کاربر روزانه از این شبکه ها بازدید می کنند تبلیغات بنری می تواند در سطح گسترده ای دیده شود و وقتی کلمه کلیدی مشابه شما را سرچ کند تبلیغاتتان برای او نمایش داده می شود. در ویدیو زیر این سرویس با جزییات بیشتر توضیح داده شده است.  پیشنهاد آسان مگ به شما:مراحل قیف بازاریابی شبکه نمایشی گوگل  

شبکه نمایش تبلیغات گوگل با شبکه‌ جستجوی گوگل چه تفاوتی دارد 

گوگل دو شبکه تبلیغاتی مختلف دارد یعنی شبکه‌ جستجو و شبکه نمایش.  شبکه‌ جستجو گوگل به شما امکان می دهد که تبلیغاتتان را در موتور جستجوی گوگل که امروزه قدرتش در انتشار تبلیغات و پیام های مختلف برای همه اثبات شده است، قرار دهید و به این ترتیب وقتی کاربران عبارات یا کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنند تبلیغات شما به دست آن ها خواهد رسید. این تبلیغات در نتایج اصلی جستجوی گوگل نشان داده می شوند. اما روش عملکرد شبکه نمایش گوگل کمی متفاوت است و تبلیغات شما را در وب سایت هایی که به دقت انتخاب شده اند ادغام می کند. طوریکه حین خرید، جستجو یا خواندن مطالب مختلف به دست مشتریان برسد. این شبکه به جای نمایش تبلیغات متنی ساده امکان ایجاد تبلیغات چندرسانه‌ای و تصویری قوی را می دهد و با توجه به اینکه ۹۰ درصد از کل اطلاعاتی که مغز پردازش می کند به صورت تصویری است، این روش می تواند بسیار موثرتر باشد. 

انواع تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل 

بسیاری فکر می کنند که شبکه نمایش گوگل فقط در قالب تبلیغات عکس است در صورتی که اینطور نیست و انواع مختلفی از فرمت های آن را می توانید به کار بگیرید.  تبلیغات متنی: این نوع از تبلیغات همانطور که از اسمشان مشخص است بر اساس نوشته هستند و در آن از تصویر استفاده نمی شود بلکه پیامتان را در قالب متن نشان می دهید.  تبلیغات تصویری: این نوع تبلیغ بر اساس یک تصویر ثابت است. یعنی کل محل تبلیغ اختصاص یافته را یک عکس پر می کند. باید توجه داشته باشید در تبلیغات نمایشی گوگل سایز هر عکس نباید بیشتر از ۱۵۰ کیلو بایت باشد و باید در یکی از فرمت های Gif, Jpg, png, swf باشد.  تبلیغات متحرک: در این نوع تبلیغ از انواع انیمیشن های متحرک و Gif ها استفاده می شود.  تبلیغات در کنار ویدیوها: از زمانی که یوتیوب در شبکه نمایش گوگل قرار گرفت می توانید تبلیغتان را در کنار ویدیو های یوتیوبی قرار بدهید.  سخن آخر  به خاطر داشته باشید که حتی اگر تاثیر فوری فعالیت هایتان را مشاهده نکنید، نمایش تبلیغاتتان در شبکه نمایش گوگل یا انتشار ویدیوهای تبلیغاتی‌تان در یوتیوب می تواند باعث جذب مخاطبینی که تمایلی به استفاده از محصولات یا برند شما دارند، شده و تاثیر بسزایی در رشد و موفقیت تان داشته باشد. برای خرید هاست و دامین به آسان رایان مراجعه نمایید.           

دیجیتال مارکتینگ GDN Google Display Network تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل شبکه نمایشی گوگل

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities