۱۰ راه برای بهبود عملکرد کانال یوتیوب

۱۰ راه برای بهبود عملکرد کانال یوتیوب

راهکارهای بهبود عملکرد یوتیوب
جای تردیدی نیست که در طول چند سال گذشته، بازاریابی ویدئویی (video marketing) در حال گسترش بوده است به گونه ای که به میزان محبوبیت و در دسترس بودن آن برای برند ها افزوده شده است.
در حالی که سایت های محبوبی همچون اسنپ چت، فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر، و حتی وبسایت خود شما مکان هایی عالی برای سرمایه گذاری در این زمینه هستند، اما یوتیوب همچنان در راس قرار دارد، چرا که به طور روزانه افراد در این پلتفرم میلیارد ها ساعت صرف تماشای ویدئو ها می کنند.
یوتیوب که معمولا به آن “دومین موتور جستجوی بزرگ جهان” گفته می شود، می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به سرعت در مقابل دیدگان کاربر قرار دهید و میزان تعامل با آن را بالا ببرید به شرطی که چند ترفند را بلد باشید. در ادامه به ۱۰ راهکار موثر که می توانند عملکرد کانال یوتیوب شما را بهبود ببخشند اشاره می کنیم.

۱۰ راهکار موثر برای بهبود عملکرد

۱. برای یک کلیدواژه/عنوان ویدئو بسازید

ممکن است واضح به نظر برسد، اما ساختن ویدئو برای یک تک موضوع/کلیدواژه، بهترین راه برای افزایش ترافیک و جلب مخاطب است.
بسیاری از افرادی که از اقدامات اصلی برای بهبود SEO ناآگاه هستند، این مرحله را نادیده می گیرند، اما اگر می خواهید ویدئو های شما حداکثر میزان بازدید کننده را داشته باشند، اجرای این راهکار ضروری است.
سعی کنید با استفاده از ابزاری برای یافتن کلیدواژه ها مانند KeywordTool.io، که مختص یوتیوب است، در زمینه تخصصی خود، به دنبال کلیدواژه هایی که بیش از همه جستجو شده اند باشید.
مهم است که قبل از حتی ساخت محتوای ویدئویی خود، کلیدواژه ی خود را انتخاب کرده باشید، چرا که به شما کمک می کند تا پیرامون آن موضوع/کلیدواژه مشخص، بهترین اطلاعات را ارائه کنید.
همچنین به شما کمک می کند تا به خاطر داشته باشید کلیدواژه خود را به شکلی طبیعی در سراسر محتوا قرار دهید تا وقتی محتوا های مشابه با شما وجود دارند، یوتیوب محتوای شما را انتخاب کند.
زمانی که کلیدواژه خود را انتخاب کردید، ویدئو هایی که در حال حاضر برای آن عنوان/کلیدواژه نمایش داده می شوند را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای رسیدن به هدف خود در مسیر درستی قرار دارید، و فراموش نکنید که عنوان و توضیحات خود را بهینه سازی کنید.
بر خلاف باور عموم، موفق ترین ویدئو ها در یوتیوب معمولا طول نمایشی کمتر از ۵ دقیقه دارند؛ بنابراین فکر نکنید که باید یک فیلم بسازید یا رمان بنویسید. ویدئو خود را کوتاه و جذاب درست کنید.

۲. فرمت محتوا های با کیفیت موجود خود را تغییر دهید

قطعا آسان ترین راه برای بهبود عملکرد کانال شما، ایجاد محتوا های عالی است. اما لازم نیست این محتوا را از صفر ایجاد کنید.
برخی از بهترین ویدئو های شما می توانند از محتوا های جذاب، با ارزش، کاربردی و عملی که پیش از این ایجاد کرده اید، بوجود بیایند.
بسیاری از مردم به خاطر یافتن پاسخ سوالات خود یا دیدن کلیپ های آموزشی به یوتیوب می آیند، بنابراین محتوایی که بتواند مشکلات را رفع کند، بهترین گزینه است.
به مطالبی که مخاطب تعامل بالایی با آن داشته است مراجعه کنید و به این مسئله فکر کنید که چگونه می توانید آن ها را به ویدئو هایی جذاب تبدیل کنید.

۳. با مخاطبین خود تعامل داشته باشید

از این واقعیت نباید غافل شد که یوتیوب یک کانال اجتماعی است و به همین خاطر نیازمند تعاملات اجتماعی است.
اگر شما صرفا ویدئو هایی قرار می دهید بدون اینکه کاربر را ترغیب کنید که نظر خود را ثبت کند، فرصت استفاده از این موقعیت را از دست خواهید داد.
یوتیوب به کانال هایی که میزان تعامل بالایی دارند، از جمله مدت زمان کلی گذرانده شده در کانال، مدت زمان تماشا ویدئو ها، تعداد لایک ها و دیس لایک ها، و از همه مهم تر کامنت ها، پاداش می دهد. سعی کنید به تمام نظراتی که درج می شوند پاسخ دهید ( در صورت امکان).

۴. برند شوید

خب پس محتوای شما عالی است. اما آیا خود کانال شما هم از لحاظ بصری جذاب است؟
اگر می خواهید بازدیدکنندگان کانال یوتیوب شما را جدی بگیرند و در کانال شما عضو شوند، باید حرفه ای به نظر بیایید.
وقتی کانال خود را تبدیل به برند کنید، کاربران به سرعت محتوای شما را می شناسند. اگر یک بلاگ یا وبسایت دارید، حتما از طراحی خاصی استفاده کرده اید تا خود را از سایرین متمایز کنید، بنابراین برای کانال یوتیوب خود نیز از این طراحی خاص که مختص شما است، باید استفاده کنید. در ادامه نمونه ای از ModCloth که یک برند فشن است را می بینید.
علاوه بر اینکه سعی می کنید از لحاظ بصری متمایز باشید، فراموش نکنید که URL کوتاه شده وبسایت خود را نیز در در قسمت عنوان کانال خود قرار دهید و یک شرح حال جالب نیز در مورد اینکه کی هستید و ویدئو های شما در چه مورد هستند نیز بنویسید.

۵. ویدئو های یوتیوب خود را در سایر کانال های اجتماعی تبلیغ کنید

یکی از جذابیت های رسانه اجتماعی این است که شما می توانید محتوای خود را در کانال های مختلف تبلیغ کنید.
تبلیغ ویدئو های یوتیوب در سایر کانال های اجتماعی شما، راحت ترین راه برای افزایش تعداد مخاطبین است. در چه کانال هایی عضو هستید؟
Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest ؟ گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.
و اگر در کانالی مانند فیسبوک می خواهید خود ویدئو را به طور مستقیم به اشتراک بگذارید، می توانید یک تیزر از آن را به نمایش بگذارید تا کاربر برای تماشای ویدئو کامل آن به یوتیوب بیاید و به این طریق میزان تعامل را در همه کانال های خود افزایش می دهید. بلاگ خود را فراموش نکنید، می توانید در آن جا نیز ویدئو ها را به اشتراک بگذارید.

۶. خودتان را نشان دهید

اگر خود شما کانال یوتیوب را مدیریت می کنید یا مسئولیت آن را بر عهده دارید، نشان دادن چهره شما می تواند بسیار اثر بخش باشد.
وقتی شما بر روی برند خود یک چهره قرار می دهید، مخاطبین شما می توانند راحت تر با شما به عنوان یک فرد ارتباط برقرار کنند.
این مسئله به ویژه برای بلاگر ها و کسانی که به شکل انفرادی کسب و کار خود را مدیریت می کنند، اهمیت دارد.
نیازی نیست که در تمام ویدئو هایی که می سازید حضور داشته باشید اما هر چند ویدئو یک بار شخصا با مخاطبین خود در تعامل باشید.
به علاوه اگر به تنها کار می کنید و در یوتیوب پست قرار می دهید، بهتر است به جای لوگوی، عکسی از خود را به روی کانال خود قرار دهید.

۷. تصاویر بند انگشتی (THUMBNAILS) عالی پست کنید

ممکن است مسئله کوچکی به نظر بیاید، اما عکس های در ابعاد کوچک می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.
یوتیوب سایر ویدئو ها را با استفاده از این تصاویر کوچک در نوار حاشیه ای تبلیغ می کند، بنابراین برای متمایز شدن، از تصاویر عالی استفاده کنید.
همین مسئله در مورد جستجو در یوتیوب نیز صادق است. ویدئو هایی که عنوان جذاب تر و نصویر کوچک گیرا تری دارند، معمولا جایگاه بالاتری دارند، حتی اگر محتوای آن ویدئو ها آنقدر ها هم با ارزش نباشد، چرا که نرخ کلیک به نمایش بالاتری دارند.
برای بالا بردن نرخ کلیک به نمایش خود، از تاکتیک هایی مانند قسمت های هایلایت شده، فلش ها، متن های درشت، و تصاویر غیر منتظره یا غیر معمول استفاده کنید.

۸. از کارت های یوتیوب (YOUTUBE CARDS) بهره ببرید

پیش از این به این مسئله اشاره کردیم که یوتیوب به کانال هایی که کاربران را برای مدت طولانی تری در صفحات خود نگه می دارند، پاداش می دهد.
این مدت زمان طولانی تر که کاربران برای تماشای ویدئو ها صرف می کنند به این معنی است که از آن محتوا خوششان آمده است. (شما می توانید با استفاده از YouTube analytics مدت زمان صرف شده از جانب کاربران برای تماشای ویدئو های خود را ببینید). با افزودن کارت های یوتیوب، می توانید ویدئو های پیشنهادی دیگری را دقیقا در همان جایی که کاربران می خواهند از تماشای ویدئو انصراف دهند، بیافزایید.
اگرچه ممکن است ویدئو قبلی را رها کنند، اما کاربران از سایر محتوا های شما دیدن خواهند کرد و در کانال شما خواهند ماند که باعث بالا رفتن جایگاه کانال شما می شود.

۹. بازدیدکنندگان را مجاب به عضویت کنید

یکی از راه هایی که می توانید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان از کانال شما خوششان آمده و با آن ارتباط برقرار کرده اند، زمانی است که برای دیدن پست های جدید تر عضو کانال شما می شوند.
در هر ویدئویی که آپلود می کنید از بینندگان بخواهید تا در کانال شما عضو شوند، و با اعضای فعلی خود تعامل داشته باشید. (می توانید لیست اعضاء خود را در اینجا ببینید). هیچ گاه برای بدست آوردن عضو هزینه نکنید.
چرا که این کار تنها باعث پایین آمدن میزان تعامل کانال شما می شود و در دراز مدت به اعتبار اکانت شما آسیب می زند.
به یاد داشته باشید، اگر از بینندگان خود نخواهید که در کانال شما عضو شوند، ممکن است فالوور هایی با پتانسیل بالا را از دست بدهید.

۱۰. تعداد دفعات آپلود کردن خود را افزایش دهید

این نکته ممکن است در ابتدا نگران کننده به نظر برسد، اما برای افزایش تعداد مخاطبین، باید تعداد دفعات آپلود را به حداقل هفته ای یک ویدئو برسانید.
نگران نباشید برای این کاری نیازی به یک شرکت طراحی یا بودجه تبلیغات کلان ندارید.
امروزه گوشی های هوشمند قابلیت ها و ابزار های عالی برای ضبط ویدئو دارند مانند Animoto که امکان ویرایش ویدئو را برای هر کسی آسان می کنند.
هماهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید پست های خود را در زمانی مشخص در طول روز یا هفته آپلود کنید، و زمان قرار دادن ویدئو بعدی را به اطلاع اعضای خود برسانید. سپس به برنامه زمانی خود پایبند باشید.
به یاد داشته باشید که با قرار دادن محتوای با کیفیت است که می توانید اعضاء فعال و به تبع آن طرفداران برند خود را جذب کنید. در مورد خود و برند خود صادق باشید، و با مخاطبین خود تعامل داشته باشید.
آسان مگ تنها متعلق به آسان رایانی ها نیست بلکه تمامی نویسندگان علاقمند به دنیای فناوری، می توانند مقالات خود را در آن نشر دهند.

دیجیتال مارکتینگ ویدیو مارکتینگ بازاریابی ویدئویی برند کانال یوتیوب یوتیوب

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities