لایو استریم، شیوه نوین مصرف محتوا

لایو استریم، شیوه نوین مصرف محتوا

استریم چیست؟

به تکنولوژی مورد استفاده برای ارائه و انتقال محتوا که عموما به صورت صدا و تصویر هم می باشند استریم یا استریمینگ ( Streaming ) می گویند. این تعریفی است که سایت لایف وایر در پاسخ به سوال استریم چیست ارائه داده است . امروزه استریمینگ را به عنوان تکنولوژی مورد استفاده برای انتقال محتوا بر بستر اینترنت می شناسند که البته شناخت درستی از آن نمی باشد چرا که این انتقال علاوه بر اینترنت می تواند توسط کابل و یا به صورت بی سیم و بدون نیاز به اینترنت انجام شود ( مانند انتقال محتوای گوشی موبایل و لپتاپ توسط دانگل HDMI یا اندروید باکس )

استریم چگونه کار می کند؟

پخش جریانی بیشترین راحتی را در مصرف رسانه برای ما فراهم می‌کند: فقط یک دکمه را فشار دهید و آهنگ، نمایش یا فیلم شما بلافاصله شروع می‌شود! اما استریم چگونه کار می کند؟ پخش استریم وسیله‌ای برای ارسال و دریافت داده‌ها (مانند صوتی یا تصویری) در یک جریان مداوم از طریق شبکه است. به شما امکان می‌دهد هنگام ارسال بقیه داده‌ها، پخش شروع شود. به عنوان مثال، به محض اینکه کامپیوتر یا تلفن شما ابتدای فیلم را دریافت می‌کند، می‌توانید تماشای آن را شروع کنید. با ادامه پخش فیلم، بقیه داده‌ها منتقل می‌شوند. تا زمانی که به اینترنت متصل باشید، دستگاه شما قادر به پخش کامل فیلم بدون وقفه است. هر زمان از سرویس‌های موسیقی مانند Spotify یا Apple Music، پخش کننده‌ های ویدیویی مانند YouTube یا Netflix یا برخی از انواع بازی‌ها و برنامه‌ها استفاده کرده ‌اید، از استریم جریانی در عمل استفاده کرده اید. برای اینکه شرکت‌ها محتوایی را برای پخش جریانی تهیه کنند، به سرورها یا سیستم عامل‌های ابری برای ذخیره سازی نیاز دارند. بازیکنان بزرگی مانند Netflix دارای شبکه‌ های تحویل محتوا هستند که به منظور کاهش تأخیر و پهنای باند، محبوب‌ترین مطالب را در حافظه پنهان نگه داشته و به محلی که پخش می‌شود نزدیک می‌کنند. شما به عنوان ویور محتوای استریم، به اینترنت مطمئن و با سرعت کافی احتیاج دارید. برای داشتن یک تجربه پخش استریم خوب، حداقل 2 مگابیت در ثانیه (مگابیت در ثانیه) لازم است. استریم اهنگ چیست ؟ هنگام پخش استریمی محتوا، داده ها به بافر تحویل داده می شوند که در چند ثانیه یا دقایق بعدی که در آهنگ یا نمایش قرار دارد ذخیره می‌شود. اگر اتصال شما خیلی کند است، وقتی دستگاهتان روی بافر کار می‌کند، دائماً مکث خواهید دید. اگر می‌خواهید با کیفیت HD یا 4K تماشا کنید، باید حداقل 5 مگابیت بر ثانیه حتی سریعتر اتصال داشته باشید. اخیراً، سیستم عامل‌های رسانه‌ های اجتماعی ترکیب عناصر جریان مستقیم مانند Facebook Live و Instagram Live را شروع کرده ‌اند.   به طور کلی دو نوع دانلود محتوا در بستر اینترنت وجود دارد:
  • دانلود Progressive ( تصاعدی )
  • استریمینگ ( Streaming )

تفاوت استریمینگ با دانلود کردن چیست؟

توجه داشته باشید که پخش استریم و دانلود یکسان نیستند. هنگامی که می‌خواهید یک فیلم یا آهنگ را دانلود کنید، فایل در هارد دیسک شما ذخیره می‌شود. در اکثر موارد، فقط پس از پایان دانلود می‌توانید تماشا یا گوش دادن را شروع کنید. و هنگامی که فایل را در اختیار دارید، فضای هارد دیسک شما را اشغال می‌کند. اگر می‌خواهید از بسیاری از رسانه‌‌ های بزرگ (مانند فیلم های HD) استفاده کنید، به سرعت تمام فضای موجود خود را پر می کنید. در مقابل، پخش استریم بدون دانلود پرونده، رسانه را پخش می‌کند، بنابراین فضای سخت افزاری برای دانلود یک برنامه را از بین نمی‌برد.  

کدام نوع محتوا را می توان پخش استریم کرد؟

  • موسیقی و سایر موارد صوتی
  • ویدئو
  • بازی ها و برنامه ها

خطرات امنیتی در استریم چیست؟

همه سایت‌های استریم معتبر نیستند. در حالی که نام های بزرگی مانند Netflix و Spotify از امنیت بالایی برخوردار هستند، سایت ‌های زیادی برای پخش وجود دارد. چگونه می‌توانید تشخیص دهید که در یک وب سایت جریان ناامن قرار گرفته اید؟ اگر این سایت به خوبی شناخته شده نباشد اما به طریقی طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی معروف را ارائه دهد، ممکن است آن‌ها را بصورت غیرقانونی پخش کند (معروف به دزدی دریایی). پرچم قرمز دیگر این است که سایت دارای بیشترین عناوین کنونی است، مانند فیلم‌هایی که هنوز در سینماها هستند. اگر مطمئن نیستید، بهتر است “[سایت پخش استیریمینگ] + نظرات” یا “[سایت پخش استریم] مجاز ” را جستجو کنید. همچنین باید به دنبال این علائم گویای دیگر وب سایت‌های ناامن باشید. و مطمئن شوید که با داشتن یک آنتی ویروس قوی مانند AVG AntiVirus FREE خود را در برابر بارگیری مخرب، ویروس‌ها و سایر بدافزارها محافظت می کنید.

مشکلات استریم چیست؟

تنها دشمن Streaming سرعت پایین اینترنت است. شاید به هیچ مشکل و ایرادی بزرگ تر از این نمی توان برای یک استریم اشاره کرد چرا که دائما با قطع شدن ها مکرر هنگام پخش روبرو خواهید شد که شما را خسته می کند. باز هم تاکید می کنیم که این مشکل با پیشرفت و بهبود سرعت تا حدود زیادی برطرف شده اما اگر میخواهید فیلم یا ویدئو با کیفیت بالا تماشا کنید ممکن است با این مشکل مواجه شوید. البته نرم افزارهای استریمینگ توانسته اند راه حل های خوبی برای این مشکل ارائه دهند. یکی از این راه حل ها ارائه تصویر با رزولوشن متناسب با سرعت اینترنت شماست. به عنوان مثال با سرعت 2MB در حال تماشای یک ویدئوی HD هستید . در هنگام تماشای ویدئو سرعت شما افت پیدا می کند که نرم افزار متوجه افت سرعت شده و برای اینکه ویدئو قطع نشود رزولوشن آنرا پایین تر می آورد. شاید این رزولوشن پایین تر کمی شما را نارحت کند اما پخش یکسره ویدئو از قطع و وصل شدن آن قطعا بهتر است. راه حل دیگر برای سرعت بهتر در پخش استفاده از کدک های صوتی و تصویری با کیفیت بالا و البته فشردگی بالا می باشد. هرچه محتوا فشرده تر باشد حجم آن پایین تر و در نتیجه پخش آن با سرعت بهتری انجام می گیرد. نرم افزارها دائما در حال بروز رسانی کدک های پخش خود می باشند تا پخش ویدئوها بدون قطعی باشد. آسان رایان بستری امن برای کسب و کار اینترنتی شما

seo سئو تولید محتوا سیستم مدیریت محتوا محتوا بهبود سئو بهینه سازی سئو

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities