برنامه نویسی ماژولار چیست ؟

برنامه نویسی ماژولار چیست ؟

در این مقاله میخواهیم در مورد برنامه نویسی ماژولار صحبت کنیم و بگوییم این مدل برنامه نویسی به چه صورت می باشد.
پیشنهاد میشود نگاهی به ۱۰ برنامه نویس  اثر گذار در تاریخ فناوری را مطالعه فرمایید.

برنامه نویسی ماژولار چیست ؟

ماژولار به معنای قطعه و یک واحد نرم افزاری یا سخت افزاری جداگانه ای میباشد که قابل استفاده در نرم افزارها و سخت افزارهای مختلفی بوده و تنها مختص به یک نرم افزار یا سخت افزار ساخته نشده است. برای مثال :کارت حافظه یک قطعه سخت افزاری ماژولاری است که قابل استفاده در سخت افزار های متفاوتی میباشد.
به عبارتی ماژول به اجزای کوچک از یک کلیت بزرگ گفته می شود و به صورت madule نوشته می شود. پس در نتیجه منظور از برنامه نویسی ماژولار این هست که برنامه ای بنویسیم که از اجزای کوچک تر درست شده باشد و مجموع آنها شامل کلیت یک برنامه میشود که با توجه به هدف مورد نظر خروجی خاص خود را دارد. برنامه ها و اپلیکیشن ها هم به همین صورت کار میکنند چندین ماژول کوچک درکنار یکدیگر جمع می شوند و کارهایی را انجام میدهند تا اپلیکیشن به فعالیت خود ادامه دهد.
 
Modular programming
هنگامی که برای ساختن و کدنویسی یک برنامه اقدام میکنیم در حال خلق کردن یک مجموعه هستیم. برنامه ای که به صورت ماژولار نوشته می شود به جای اینکه تمام قسمت ها و قابلیت های آن به صورت یکجا نوشته شود، در چند قسمت مستقل و قابل استفاده مجدد، نوشته می شود و از کنار هم قرار گرفتن تمامی این قسمت های کوچک برنامه و اپلیکیشن مورد نظر ایجاد خواهد شد. 

این روش برنامه نویسی مزایایی نسبت به سایر روش های برنامه نویسی دارد که میتوان به مهمترین آن ها اشاره کرد: 

در برنامه نویسی ماژولار سرعت بسیار زیاد خواهد شد که این مورد حائز اهمیت هست چرا که از قسمت های کوچک و مستقل ایجاد شده و بعد از اینکه از آن قسمت ها در ساخت و نوشتن برنامه ی یک اپلیکشن استفاده شد میتوان در ساخت برنامه ی دیگر مجدد از آن استفاده کرد به عبارتی به بالا رفتن سرعت ساخت اپلیکیشن کمک زیادی میکند چراکه به اینگونه که بعد از ساخت اولین اپلیکیشن میتوانید ماژول نوشته شده را نگهداری میکنید و برای ساخت برنامه های بعدی دیگر نیاز نیست همه ی قسمت ها را از صفر کدنویسی کنید. 
همچنین از آنجایی که ماژول ها از قسمت های کوچکی تشکیل شده اند درنتیجه ماژول ها به راحتی می توانند به روز شوند. 
برای اطلاع از تخفیف ها و جشواره های آسان رایان کلیک کنید.

برنامه نویسی Modular programming programming برنامه نویسی ماژولار ماژولار

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities