زبان برنامه‌نویسی Go

زبان برنامه‌نویسی Go

گو (به انگلیسی: Go) یک زبان برنامه‌نویسی ترجمه‌شده و دارای زباله جمع‌کن و همروند است و در سال ۲۰۰۹در گوگل توسط رابرت گریزمر، رابین پیک و کن تامپسون طراحی و پشتیبانی شد. این کار برای حمایت از مقیاس پذیری و کارایی انجام شد. GO یک زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگانی است که بر روی سرعت زبان های پویا همچون پایتون کار می کنند و میخواهند از مزایای کارایی و امنیت در زبان هایی همچون C و ++C بهره ببرند. زبان برنامه نویسی GO سریع و کامپایلری است.و در حال حاضر در چند سامانهٔ اجرایی گوگل استفاده می‌شود. مترجم گو از لینوکس، مک او اس، ویندوزو انواع سیستم‌های عامل بی‌اس‌دی مانند FreeBSD پشتیبانی می‌کندو از لحاظ معماری پردازنده نیز، معماری ایکس۸۶، معماری ایکس۶۴، معماری آرم و معماری POWER که مخصوص به شرکت آی‌بی‌ام است، توسط مترجم گو پشتیبانی می‌شوند. این زبان برنامه نویسی منبع باز است و این بدان معناست که سورس اصلی آن آزادانه در دسترس عموم قرار دارد. در این مقاله به به پنج دلیل برای یادگیری زبان GO اشاره خواهم کرد. “go”به عنوان یک آزمایش برای طراحی یک زبان برنامه‌نویسی جدید طراحی شده‌است که انتقادهای رایج زبانهای دیگر را در حالی که ویژگی‌های مثبت خود را حفظ می‌کند، ایجاد می‌کند.

پیشنهاد آسان مگ به شما: ۱۲ شغل اینترنتی پولساز در ایران

  ویژگی‌های زبان برنامه نویسی go به صورت ایستا نوشته شده، مقیاس پذیر به سیستم‌های بزرگ (به عنوان جاوا و C ++) نیاز به محیط‌های توسعه یکپارچه ندارند، اما از آن‌ها حمایت می‌کنند پشتیبانی از شبکه و چند پردازش اهداف ایجاد زبان گو شامل موارد زیر است: کارایی زبان‌های ترجمه‌شده دارای سامانه نوع ایستا، برنامه‌نویسی زبان‌های پویا امنیت نوع‌ها، و امنیت حافظه پشتیبانی برای همروندی و ارتباط زمان ترجمه کوتاه دلایل یادگیری زبان GO : مدیریت و نگهداری کد های زبان برنامه نویسی GO بسیار ساده است قاعده نوشتاری زبان GO بسیار شسته و رفته بوده و درک آن آسان است. زبان GO در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویسی بسیار متفاوت است . زبان GO همچون زبان های C و ++C بسیار کارآمد بوده و نوشتن کد در آن به سادگی زبان های Ruby/Python است. در زیر به برخی از ویژگی‌های اشاره خواهم کرد که در زبان GO وجود ندارد :
  1.  در این زبان کلاس وجود ندارد. هر چیزی در این زبان در پکیج ها تقسیم بندی می شود. زبان GO به جای کلاس ها تنها شامل ساختار هاست.
  2. این زبان از وراثت پشتیبانی نمی کند، این ویژگی باعث می شود ویرایش کدها آسان تر شود. در زبان های دیگر برنامه نویسی همچون جاوا و پایتون اگر کلاسی به نام ABC از کلاسی دیگر به نام XYZ ارث بری کند و بخواهید تغییراتی را در کلاس XYZ ایجاد کنید. این تغییرات باید در کلاس هایی که از این کلاس ارث بری کرده‌اند نیز اعمال شود. با حذف قابلیت ارث بری فهم زبان GO آسان تر شده است.
در این زبان سازنده وجود ندارد. در این زبان جنریک لیست ها وجود ندارند. در این زبان استثناها وجود ندارند. زبان برنامه نویسی GO بسیار قدرتمند است کار و بهره برداری از قابلیت های چند منظوره و اجرای همزمان برنامه بزرگترین چالشی است که امروزه اپلیکیشن های مدرن با آن روبرو هستند. زبان برنامه نویسی GO دارای چنین قابلیت چند منظوره ای است. این قابلیت به اپلیکیشن اجازه می دهد با هزاران بازیگر اجرا شود، بدون اینکه مشکلی در عملکرد برنامه به وجود آید. زبان برنامه نویسی GO دارای واژگان کلیدی مشخصی است برخی از زبان های برنامه نویسی دارای کلمات کلیدی بیشماری هستند که توسعه دهنده باید آنها را به ذهن بسپارد. تعدادی از این کلمات کلیدی برای پشتیبانی از مفاهیم برنامه نویسی طراحی شده که دهه های اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند. با توجه به اینکه زبان برنامه نویسی GO از همه این مفاهیم استفاده نمی‌کند، کلمات کلیدی آن کاهش یافته‌ است. تعداد کلمات کلیدی در این زبان حدود ۲۵ مورد است که در مقایسه با زبان های همچون جاوا و سی شارپ بسیار کمتر است. زبان برنامه نویسی GO دارای قوانین محدوده ای ساده است بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی انعطاف پذیری زیادی را برای توسعه دهندگان فراهم می آورند و از این طریق اطمینان حاصل می کنند که متغیر ها و توابع می توانند از قسمت های دیگر برنامه پنهان شوند. زبان برنامه نویسی GO دارای سه سطح محدوده ای خیلی ساده است.
  1. متغیر های محلی تعریف شده داخل توابع فقط در همان بلاک قابل دسترس هستند.
  2. متغیر هایی که در سطح پکیج هستند اگر با حروف کوچک آغاز شود در همان پکیج قابل دسترس هستند.
  3. متغیرهایی که در سطح پکیج هستند اگر با حروف بزرگ آغاز شود به صورت عمومی در دسترس هستند.
زبان برنامه نویسی GO دارای مدیریت کننده زباله درونی است مدیریت زباله های حافظه کاری سخت و پیچیده است. مدیریت دستی حافظه وقت و انرژی زیادی را از توسعه‌دهندگان می‌گیرد و به همین دلیل است که توسعه دهندگان زبان GO به یک مدیریت کننده ی زباله درونی در این زبان نیاز داشتند. زبان GO دارای یک garbage collection است که می تواند در هزینه ها صرفه جویی قابل توجهی انجام دهد.

آسان رایان  فضای مناسب کسب و کار شما در دنیای دیجیتال است.  برای راه اندازی وب سایتخود هم اکنون با پشتیبانی آسان رایان تماس بگیرید.

 

زبان برنامه نویسی زبان برنامه‌نویسی Go زبان برنامه‌نویسی گو

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities