معرفی بزرگترین دیتاسنتر های جهان

معرفی بزرگترین دیتاسنتر های جهان

طی یک دهه گذشته ، فضای دیتاسنتر با سرعت باورنکردنی رو به رشد بوده است. روز به روز مشاغل بیشتر و بیشتری به سمت فضا و کامپیوتر ابری حرکت می کنند ، و میزان داده های ذخیره شده نیز در سطحی باور نکردنی ای قرار می گیرد ، و این منجر به رشد چشمگیر برخی از دیتاسنتر ها شده است. لیست زیر به ده دیتاسنتر بزرگ که امروزه فعال هستند یا در حال ساخت هستند ، می پردازد. 

 نسل بعدی داده اروپا – ولز، بریتانیا

  نسل جدید داده اروپا یکی از مراکز قدیمی تر داده ها در لیست است، که در سال ۱۹۹۸ تکمیل و توانست عنوان بزرگترین مرکز داده در اروپا را بدست آورد. این ساختمان در اصل یک کارخانه نیمه هادی LG بود که به یک مرکز داده تبدیل شدو درآن بیش از ۱۹۰۰۰ کابینت سرور به خانه و نگهداری تجهیزات از مجموعه برای تقاضاهای متنوعی از مشتریان دارا است. QTS مرکز داده مترو – آتلانتا، جورجیا   ساختمان مورد استفاده برای این مرکز داده ۹۹۰٫۰۰۰ فوت مربع گسترده, در سال ۱۹۵۴ ساخنه شده است. برای سال های بسیاری از آن به عنوان یک مرکز توزیع در منطقه جنوب شرقی سیرز استفاده شد. در سال ۲۰۰۰ ساختمان خریداری شد و از طریق یک پروژه دوباره با هدفی بزرگ تبدیل به مرکز داده ای که امروز ما می بینیم شد.

 tulip مرکز داده – بنگلور، هند 

   برای سالها، مرکز داده های tulip بزرگترین مرکز داده های غیر آمریکایی در جهان بود. ساخت و ساز در این مرکز در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. این ساختمان در بخش های بزرگ توسط مهندسین IBM و با ورودی انواع کارشناسان صنعت مختلف طراحی شده است.

Lakeside استفاده مرکز فناوری – شیکاگو، ایلینوی 

  اعتماد واقعیت دیجیتال صاحب مرکز فناوری Lakeside است که توسط بسیاری از شرکت های مختلف از جمله فیس بوک، سنچریلینک، آی بی ام، و دیگران استفاده می شود. این ساختمان با ۵۳ ژنراتور برق برای به حداقل رساندن خطر بروز هرگونه قطع برق بروز شده که یکی از مفرط ترین ها به شمار میرود.

مایکروسافت مرکز داده – غرب Des Moines، آیووا

مایکروسافت مرکز داده – غرب Des Moines، آیووا مایکروسافت در یک مرکز داده جدید از سال ۲۰۱۴ کار کرده است که با برنامه های رو به رشد آن که به طور نسبی زمانی بین ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ کامل خواهد شد این مرکز داده بزرگترین در صف مایکروسافت خواهد بود. این ساختمان با ۱٫۲ میلیون فوت مربع از فضای تجاری، که کل فضای مرکز داده به ۶٫۳ میلیون فوت مربع متعلق به مایکروسافت را خواهد داشت.

 یوتا مرکز داده – بلوفدال، یوتا

نام رسمی جامع امنیت سایبری مرکز داده طرح ملی جامعه اطلاعاتی,نامی سنگین برای مرکز داده یوتا است . این مرکز در سال ۲۰۱۴ با هزینه ی گذاف ۱٫۵ میلیارد $ به لطف انواع موانع تکمیل شد. امروز این مرکز داده به طور کامل در حال اجرا با ظرفیت رسیدگی به اندازه ۱۲ اکزابایت است در حال حاضر، و احتمالا بیشتر از این در آینده خواهد بود.

 DFT مرکز داده – Ashburn، ویرجینیا

  این مرکز داده ها واقع در ویرجینیا در حال حاضر از اشغال شش ساختمان جداگانه در محوطه دانشگاه ، که ترکیب این تعداد امکان بیش از ۱٫۶ میلیون فوت مربع از فضای مرکز داده را میتواند بدهد. هیچ برنامه فعلی برای بسط بیشتر در این نقطه وجود دارد.

 سوئیچ SuperNAP – لاس وگاس، نوادا

  سوئیچ SuperNAP عنوان بزرگترین مرکز داده در جهان را برای مدتی به دوش میکشید، با ابعتد ۳٫۵ میلیون فوت مربع که در لاس وگاس، نوادا واقع شده است. این مرکز داده های عظیم که قصد دارد آن را به عنوان بزرگترین در جهان تبدیل کند و برای گسترش سوئیچ در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده اند.

محدوده گروه های اطلاعات بین المللی – لانگ فنگ، چین

این مرکز داده که تنها برای حدود یکسال شروع به فعالیت کرده است برای مدتی بزرگترین مرکز داده جهان بوده است.این مرکز داده برای پاسخگویی به نیازهای سرسام آور چینی ها در رونق اقتصادی و تکنولوژی طراحی شده است.همانند با بسیاری از پروژه های مقیاس بزرگ در چین، این مرکز داده نیز توسط یک سرمایه گذاری دولتی و خصوصی ترکیبی ساخته شده است.

 Citadel – تاهو رینو، نوادا

پردیس Citadel که هنوز به طور کامل آماده نشده است, ولی در صورت انجام به اندازه ۷٫۲ میلیون فوت مربع فضا برای اختصاص دادن به مرکز داده خود دارا است. سوئیچ که به عنوان یک رهبر در طراحی مرکز داده و اجرای رسمی آن شناخته شده است با استفاده از مفاهیم آینده سعی به اثبات طرح مرکز داده خود داده است تا تقلید از مرکز داده های قدیمی تر.این مرکز که در نزدیکی تسلا واقع شده است و به طور انحصاری توسط انرژی های تجدید پذیر در آن استفاده میشود منتقدین را شگفت زده خواهد کرد. این مرکز نه تنها بزرگترین, بلکه سبزترین(ارگانیک) مرکز داده جهان است.

هاست سرور آپتایم بالا هاست معرفی بزرگترین دیتاسنتر معرفی بزرگترین دیتاسنتر های جهان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities