کشورهای اول دارای اینترنت پرسرعت در جهان

کشورهای اول دارای اینترنت پرسرعت در جهان

بی شک " اینترنت " یکی از بزرگترین اختراعات بشر تا به امروز است که امروزه با کمی پرسش و پاسخ می توانیم تاثیر مثبت آن را در زندگی هر یک از انسان ها را جویا باشیم. اینترنت در اصل یک منبع مرجع در هر زمینه ممکن و غیر ممکنی است که تنها با جستجویی کوتاه می توانیم از هر چیزی اطلاع پیدا کنیم و مشکلاتمان را تنها در یک لحظه حل وبرطرف سازیم. با این وجود تاکنون اطلاعاتی در مورد پهنای باند شنیده اید؟ قطعا هر یک از کاربران اینترنت در جهان با پهنای باند آشنا هستند و آهسته و سریع بودن سرعت اینترنت را متعلق به آن می دانند که هر چه پهنای باند بیشتر باشد قطعا سرعت بیشتری را شاهد خواهیم بود. اما در کل، سرعت پهنای اینترنت در هر کشور متفاوت است و ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک شما را با 23 کشور اول جهان در رتبه پهنای باند، به استناد تجزیه و تحلیل سایت " businessinsider " که نتیجه آماری از ماه ژوئن 2017 تا ماه مه 2018 است را معرفی سازیم.

1- تایوان

تایوان در حال حاضر بیشترین سرعت اینترنت را از آن خود کرده و می‌توان گفت شهروندان این کشور کارهای روزانه‌ی خود را به طور میانگین با سرعتی معادل 85.02 مگابیت بر ثانیه انجام می‌دهند. با وجود این که تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود، اما به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند و حتی بسیاری، تایوان را از نظر ملیتی نیز کاملا مستقل می‌دانند. این کشور در 180 کیلومتری شرق چین واقع شده و بیشتر به‌خاطر داشتن شهرهای بسیار مدرن، معبدهای چینی قدیمی، آبگرم‌ها و زمین‌های کوهستانی حیرت‌انگیز خود بسیار شهرت پیدا کرده است. در حال حاضر تایوان جزو کشورهای پیشرفته محسوب شده و همچنین شهرهای اصلی آن دارای FTTP هستند که این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سرعتی بالاتر از سرعت اینترنت در سایر نقاط جهان را تجربه کنید.

2- سنگاپور

یک کشور آسیایی دیگر که اقتصاد دیجیتالی آن به شدت در حال شکوفایی است و این موضوع تاثیر به‌سزایی در سرعت اینترنت آن داشته و میانگین سرعت اینترنت ملی سنگاپور در حال حاضر 70.86 مگابیت تخمین زده شده است. براساس اطلاعات گرفته شده از Ookla سنگاپور سریع‌ترین سرعت در تخلیه‌ی پهنای باند را دارد. در سال 2017، چهار میلیون و هشتصد نفر از مردم سنگاپور دسترسی به اینترنت داشتند اما پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2023 به پنج میلیون و نهصد نفر افزایش پیدا کند.

3- جرسی

در حال حاضر جرسی بزرگ‌ترین جزیره‌ی ارتباطی بین انگلستان و فرانسه است که به صورت کامل، مستقل از بریتانیا بوده و فرهنگی تلفیقی از مردم انگلیس و فرانسه دارد. سرعت اینترنت این منطقه به‌طور میانگین 67.46 مگابایت برآورد شده است.

4- سوئد

سوئد کشوری با ملیت اسکاندیناوی است که شامل هزاران جزیره‌ی ساحلی، دریاچه‌ی داخلی، جنگل‌‌های وسیع و سرسبز شمالی و همچنین گل‌خانه‌های بسیار زیبا و حیرت‌انگیز می‌شود. میانگین سرعت اینترنت در این کشور 18.1 مگابیت بوده و به راحتی می‌توانید آن‌ را تا 500 مگابیت هم افزایش دهید. البته نکته‌ی جالب توجه، وجود اپراتور اینترنتی با نام Bahnhof است که به کاربران امکان دسترسی به سرعتی معادل 10 گیگابیت در ثانیه را می‌دهد که این مقدار بیشترین سرعت ممکن برای اینترنت خانگی است!

5- دانمار

همانند سوئد، دانمارک هم یکی از کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی است که جات‌لند، پنسیلوانیا و جزیره‌های زیادی را در برمی‌گیرد. اکثر مردم این کشور به راحتی می‌توانند روزانه به اینترنت متصل شوند و از حداکثر سرعت 49.19 مگابیتی نهایت لذت را ببرند. در سال 2018 میزان دسترسی به اینترنت در این کشور 92.28 درصد بوده و این رقم تا سال 2024 به 97.5 درصد نیز افزایش خواهد یافت. تعداد کاربران اینترنت در دانمارک 5.31 میلیون نفر تخمین زده ‌شده که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 حدود 420 هزار نفر به آن افزوده شود.

6- ژاپن

ژاپن یکی از کشورهایی است که تراکم جمعیتی بالایی دارند اما با این حال سرعت دسترسی به اینترنت در آن بسیار بالا بوده و در این زمینه جزو ده کشور برتر دنیا است. مردم این کشور امکان استفاده از اینترنتی با سرعت 42.77 مگابیت را دارند. تعداد کاربران اینترنت در ژاپن 117.6 میلیون نفر تخمین زده شده‌ که البته انتظار می‌رود این عدد تا سال 2023 به 117.5 میلیون نفر کاهش پیدا کند.

7- لوکزامبرگ

از نظر جغرافیایی این کشور توسط بلژیک، فرانسه و آلمان احاطه شده و گزارش‌ها حاکی از افزایش چشمگیری در سرعت اینترنت لوکزامبورگ است. میانگین سرعت اینترنت در این محدوده 41.69 مگابیت تخمین زده می‌شود.

8- هلند

جالب است بدانید 92.1 درصد از جمعیت هلند به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و همین موضوع باعث شده تا امروز در لیست دیجی‌ رو جایگاه هشتم را از آن خود کند. هلندی‌ها می‌توانند در طول روز حداکثر سرعت 40.21 مگابیتی را تجربه کنند.

9- سوییس

مردم سوییس در حال حاضر می‌توانند از سرعت اینترنت 38.85 مگابیتی خود نهایت لذت را ببرند. جالب است بدانید که در سال 1990 تنها 0.6 درصد جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی داشتند که این رقم در سال 2000 به 46 درصد افزایش پیدا کرد، سپس با محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی و استفاده‌ی عموم مردم از آن در سال 2010 این رقم باز هم سیر افزایشی خود را طی کرد و به 82.2 درصد رسید تا جایی که توانست امروز در لیست ده کشوری که پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند جایگاه نهم را از آن خود کند.

10- نروژ

نروژ یکی دیگر از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که توانسته در این لیست جای بگیرد؛ کشوری پوشیده شده با کوه‌های بلند، یخچال‌های طبیعی و فلات‌های ساحلی. ممکن است برای بسیاری از افراد قرار گرفتن این کشور در لیست ده کشوری که پر سرعت‌ترین اینترنت را دارند کمی عجیب به نظر برسد اما باید بدانید شهروندان نروژی می‌توانند از حداکثر سرعت 38.46 مگابیت در طول روز بهره ببرند. درسال 1995 تنها 6.4 درصد مردم نروژ به اینترنت دسترسی داشتند اما بعد از انقلاب شبکه‌های اجتماعی به صورت جهانی این رقم شروع به افزایش کرد تا جایی که در سال 2010، 93.3 درصد از جمعیت کل این کشور به راحتی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند.  

پهنای باند

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities