گوگل پنالتی چیست و چگونه باید آن را رفع کرد؟

گوگل پنالتی چیست و چگونه باید آن را رفع کرد؟

گوگل پنالتی

آیا وب سایت رقبایتان در حالی که مطالب بی کیفیت تولید می کنند، رتبۀ بالاتری نسبت به وب سایت شما دارند؟ اگر اخیراً به دلیل مجازات های گوگل ترافیک وب سایت خود را از دست داده اید، در این مقاله می توانید اطلاعات مورد نیاز جهت بهبود وضعیت رتبۀ وب سایت تان را پیدا کنید. زمان بهبود وضعیت سئوی وب سایت پس از اعمال مجازات توسط گوگل می تواند بین 72 ساعت تا چند ماه متغیر باشد. بدون در نظر گرفتن وضعیت وب سایت تان، باید بگوئیم همیشه جای امیدواری وجود دارد و همۀ وب سایت ها می توانند به حالت اولیۀ خود بازگردند.

چه زمانی پنالتی گوگل رخ می دهد؟

پنالتی گوگل زمانی رخ می دهد که یکی از الگوریتم های گوگل فعالیت سایت شما برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل را غیر قانونی تشخیص دهد. به این ترتیب سایت شما رتبه خود در گوگل را از دست داده و در وب مستر به شما اطلاع داده می شود که به چه دلیل سایت شما از نتایج جستجو حذف شده است. برای خروج از گوگل پنالتی شما باید به کارشناسان گوگل یک پیام بدهید و توضیح دهید و آنها را قانع کنید که سایت شما از راه های غیر قانونی استفاده نکرده است. توجه داشته باشید که این پیام ها توسط کارشناسان گوگل بررسی و صحت مطالب آن بررسی می شود. وب سایت هایی که از طرف گوگل شامل جریمه می شوند و اسپم می شوند، با توجه به نوع جریمه شدن اتفاقات خاصی برای آنها می افتد. به عنوان مثال سایتی که از طرف الگوریتم پنگوئن اسپم شناخته شده است، ممکن است از نتایج گوگل به ازا کلمه کلیدی که لینک های اسپم ورودی دریافت کرده است، حذف شود. همچنین سایت هایی که از طرف پاندا و سایر الگوریتم های ضد اسپم جریمه می شوند، پیام گوگل را مبنی بر manual action دریافت می کنند و باید مشکل را برطرف کرده و به گوگل پاسخ دهند. در ادامه این مقاله به نکات مختلف در مورد پنالتی گوگل می پردازیم و به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید سایت خود را از پنالتی گوگل خارج کنید.

اگر سایت شما دچار پنالتی گوگل شود چه اتفاقی می افتد؟

اولین تاثیر آن خارج شدن قسمتی از وب سایت از فهرست صفحه نتایج گوگل است. یکی دیگر از تاثیرات جریمه گوگل باعث ضربه زدن به کسب و کار شما خواهد شد که این مشکل بلافاصله بعد از حذف شدن صفحات از فهرست گوگل خود را نشان خواهد داد. بیشترین دلیل این جرائم اشتباهات وبمسترها است که این مشکلات قابلیت کنترل بیشتری دارند و می توان آنها را برطرف نمود. اگر وب مسترها آگاهانه یا از روی ناآگاهی فعالیت هایی را انجام دهند که باعث جریمه شوند می توان آنها را برطرف نمود و به گوگل اعلام نمود.

اقدامات و عملیات دستی که منجر به پنالتی گوگل می‌شود:

۱.مخفی کردن یا تغییر مسیر (آب زیر کاه):

مخفی کاری به معنای این است که صفحاتی که به کاربران نشان داده می‌شود با صفحاتی که به گوگل نشان داده می‌شود متفاوت است. تغییر مسیرها که به آن تغییر مسیرهای آب زیر کاه نیز گفته می‌شود به کاربران صفحه‌ای متفاوت از گوگل نشان می‌دهند که هر دو این اقدامات به معنای نقض دستورالعمل‌های وب مستر است. این پنالتی یا مجازات به دو شکل زیر می‌باشد: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

۲.اولین کلیک رایگان:

این جریمه مخفیانه علیه وب‌سایت‌هایی است که محتوای کامل را به گوگل نشان می‌دهند اما محتوای قابل مشاهده برای کاربران محدود است به خصوص کاربرانی که از سرویس‌های گوگل می‌آیند. اگر کاربر برای ورود به یک وب‌سایت و دیدن محتوا نیاز به ثبت نام یا اشتراک داشته باشد مطابق با سیاست‌های گوگل نیست. این یکی دیگر از جریمه‌های گوگل است که این جریمه نیز به دو صورت اعمال می‌شود: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۳.تصاویر پنهان شده:

پنالتی یا جریمه گوگل برای تصاویر نیز اعمال می‌شود. به عنوان مثال تصاویری که: – با یک تصویر دیگر پنهان می‌شوند. – متفاوت از تصویر ارائه شده هستند. – کاربران را به یک تصویر دیگر هدایت می‌کنند. همه این موارد شامل جریمه گوگل می‌شوند.

۴.سایت هک شده:

هکرها دائما در حال سوء‌ استفاده در وردپرس و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا برای تزریق لینک‌‌ها و محتوای مخرب هستند. این موارد اغلب به راحتی پیدا نمی‌شوند و اصلاح آن‌ها دشوار است. اطلاعیه‌ای که گول در این مورد به یک وب‌سایت می‌دهد اطلاعیه‌ای با عنوان «این سایت هک شده است» می‌باشد. این موضوع اغلب منجر به پایین آمدن یک وب‌سایت در نتایج جستجو می‌شود.

۵.متن یا کلمه کلیدی پنهان:

عنوان یک متن همه چیز را مشخص می‌کند. اگر سایت شما از متن پنهان یا کلمات کلیدی پنهان استفاده کرده باشد گوگل آن را متوجه خواهد شد. این نیز یکی دیگر از مواردی است که شامل پنالتی گوگل می‌شود که این جریمه نیز به دو صورت زیر اعمال می‌شود: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۶.هرزنامه خالص:

برخلاف بسیاری از مجازات‌ها یا پنالتی‌های دیگر گوگل، درمورد این موضوع هیچکس نباید بی‌احتیاطی کند. این پنالتی برای سایت‌هایی است که به شدت از ترکیب تکنیک‌های هرزنامه استفاده می‌کنند که شامل کلمات نامفهوم یا به اصطلاح قلمبه سلمبه خودکار، محتوای محرمانه و غیره می‌شود. این جریمه نیز به دو صورت می‌تواند برای سایت شما اعمال شود: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۷.میزبان رایگان اسپم:

چیزی به عنوان «میزبانی رایگان» وجود ندارد. هزینه‌ای را که شما به عنوان میزبانی رایگان ذخیره می‌کنید می‌تواند دردسرها و هزینه‌های بیشتری برایتان به همراه داشته باشد. گوگل اقدامات دستی تهدید‌آمیزی در این مورد اعمال می‌کند. این کار یک ریسک بزرگ است.

۸.اسپم نشانه‌گذاری ساختاری:

اگر از دستورالعمل‌های اصولی نشانه‌گذاری استفاده نکنید و نشانه‌گذاری محتوای شما برای کاربر شناخته شده نباشد، شامل پنالتی و مجازات گوگل خواهید شد که به دو صورت بر روی وب‌سایت شما اعمال خواهد شد: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۹.محتوای بی‌ارزش یا کم‌ارزش:

صفحات بی‌کیفیت یا کم‌ارزش در ساخت سایت که شامل پنالتی و جریمه گوگل می‌شوند عموما به صورت زیر است: – محتوایی که به صورت خودکار تولید شده است. – تولید محتوای بدون ارزش و یا صفحاتی که هیچ اطلاعات منحصر به فردی ندارند. – کپی محتویات از سایر وب‌سایت‌ها – مطالب و پست‌های کم‌کیفیت – صفحاتی که با عنوان Doorway شناخته می‌شوند و به منظور فریب گوگل ساخته می‌شوند. این جریمه نیز ممکن است وب‌سایت شما را به دو صورت تحت تاثیر قرار دهد: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۱۰.لینک‌های غیر عادی در وب‌سایت:

گوگل دوست دارد مدیران وب‌سایت‌ها را برای فروش لینک متقاعد کند. در حقیقت، هر لینکی که با هدف قرار گرفتن در رتبه‌بندی گوگل دستکاری شود، مورد مجازات گوگل قرار می‌گیرد. گوگل این لینک‌ها را به عنوان لینک‌های مصنوعی، لینک‌های فریبنده و یا دستکاری شده در نظر می‌گیرد. این یکی دیگر از پنالتی‌های گوگل است که باز هم به دو صورت وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۱۱.هرزنامه یا اسپم تولید شده توسط کاربر:

آیا شما هم ایمیل‌های اسپم روزانه که به شما پیشنهاد سئو ارزان می‌دهند را دریافت کرده‌اید و از نتایج آن‌ها بر یک صفحه خبر دارید؟ این‌ها همان هرزنامه ها یا اسپم تولید شده توسط کاربر هستند که معمولا در صفحات نظرسنجی، قسمت تجربیات کاربر، خاطرات مهمان و پروفایل‌های کاربران یافت می‌شود. که این ها نیز به دو صورت می‌تواند شامل پنالتی گوگل شود: تطابقات جزئی که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تطابقات گسترده که تمام وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۱۲.مشاغل یا فرصت‌های شغلی منقضی شده:

بهترین راه برای اینکه محتوای برجسته‌ای در گوگل داشته باشید استفاده از داده ‌های شغلی است که اطلاعات ساختاری آن‌ها به روز باشد. موتورهای جستجو این داده‌ها را جمع می‌کند و در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد. این کار می‌تواند به دو صورت انجام گیرد: ادغام مستقیم: به طوریکه هنگام تبلیغ برای یک شغل از داده‌های ساختار یافته برای آن شغل استفاده کنید . از یک سایت سوم استفاده کنید: همه سایت‌های شغلی بزرگ، از داده‌های ساختار یافته برای پست‌های شغلی استفاده می‌کنند. اگر شما یک پست شغلی منقضی شده را در سایت خود داشته باشید خطر پنالتی گوگل شما را تهدید می‌کند. گوگل این کار را برای ارائه یک تجربه کاربری خوب انجام می‌دهد و نمایش فرصت‌های شغلی منقضی شده گوگل را از این هدف خود دور می‌کند. پس شما باید از این کار اجتناب کنید.  

عوامل مهم در بهبود وضعیت سایت پس از اعمال گوگل پنالتی

نوع مجازات (گوگل پاندا، گوگل پنگوئن، جریمه دستی، بد افزار). شدت مشکل (اُفت کوچک در رتبه بندی، قرار نگرفتن در رتبه بندی، خروج از ایندکس). چقدر سریع می توانید مشکلات وب سایت خود را شناسایی کنید. چقدر سریع می توانید مشکلات پیرامون وب سایت خود را برطرف کنید. مدت زمان درخواستِ تجدید نظر (ارائۀ این درخواست در شرایط خاص لازم است).  

چطور متوجه شویم که سایت ما دچار پنالتی گوگل شده است؟

با توجه به اینکه جریمه های گوگل ممکن است به دلایل خیلی زیادی اتفاق افتد در برخی موارد تشخیص دلیل اصلی آن بسیار مشکل است. در زیر به برخی از روشهای تشخیص پنالتی گوگل اشاره شده است که می بایست گام به گام بررسی و برطرف شود: 1- بررسی گوگل آنالیتیک اگر یک روز ترافیک سایت شما طبیعی به نظر برسد و در روز بعد بشدت ترافیک وب سایت کاهش شدیدی نشان دهد یکی از نشانه های این است که ممکن است سایت دچار جریمه شده باشد. 2- چک کردن اینکه هنوز گوگل صفحات وب سایت را ایندکس می نماید. در صفحه جستجوی گوگل عبارت site:yourdomain.com را تایپ نمایید. در صورتی که تعداد صفحات ایندکس شده کمتر از مقدار صفحات سایت بود، ممکن است سایت شما جریمه شده باشد. می بایست علت این مسئله مشخص شود. در برخی موارد ممکن است دسترسی این صفحات در فایل robots.txt محدود شده باشد. 3- بررسی آخرین تغییرات الگوریتم گوگل اگر گوگل در بروزرسانی الگوریتم های خود اهداف خاصی را دنبال نماید و در صورتی که وب سایت مستعد پنالتی باشد، با اطلاع از برخی از این بروزرسانی ها می توان تا حد زیادی جلوی جریمه گوگل را گرفت. به عنوان مثال در الگوریتم پاندا گوگل بدنبال کیفیت بالای مطالب است و صفحات یا سایت هایی که از محتوای ضعیفی برخوردار باشند بشدت دچار این پنالتی گوگل خواهند شد از این رو با بهبود کیفیت مطالب وب سایت می توان از جریمه گوگل پیشگیری کرد. 4- بررسی ابزار کنسول جستجو گوگل ( گوگل وبمستر ) جریمه گوگل در برخی موارد در ابزار کنسول جستجو گوگل به وبمسترها اطلاع رسانی خواهد شد. از این رو وبمسترها با دسترسی در این ابزار می توانند پنالتی ایجاد شده را تشخیص داده و به برطرف کردن آن بپردازند. چطور پنالتی گوگل را حذف نماییم؟ بعد از اینکه تشخصی دادیم سایت ما دچار پنالتی گوگل شده است می بایست به برطرف کردن آن بپردازیم. برخی از جریمه های گوگل بصورت خودکار بوده و توسط الگوریتم های گوگل انجام می شود و برخی دیگر بصورت دستی انجام می شود که در این مواقع بعد از برطرف شدن موارد می بایست می بایست درخواست حذف جریمه برای گوگل ارسال شود. در مقاله 50 دلیلی که گوگل سایت شما را جریمه می کند که لینک آن در زیر آمده است، به برخی از دلایل جریمه گوگل اشاره شده است که با انجام ندادن آنها می توان از پنالتی گوگل پیشگیری نمود.

الگوریتم گوگل الگوریتم گوگل پاندا گوگل google پنالتی گوگل

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities