۱۰برنامه نویس اثر گذار در تاریخ فناوری 

۱۰برنامه نویس اثر گذار در تاریخ فناوری 

نگاهی به ۱۰ برنامه نویس  اثر گذار در تاریخ فناوری 

برنامه‌نویسان زیادی در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند. اما همیشه در هر حرفه‌ای افرادی هستند که به چهره‌های شاخصی تبدیل می‌شوند.
نرم‌افزارها و بازی‌هایی را که امروز استفاده می‌کنید به یکباره بوجود نیامده‌اند. کسی در جایی آن‌ها را کدنویسی کرده است. حتی زبان‌های برنامه‌نویسی که افراد از آن‌ها برای ساخت نرم‌افزارها استفاده می‌کنند هم روزی توسط کسی نوشته شده‌اند. علاوه بر این عصر انفجار اطلاعات و دهکده جهانی نیز از دیگر دستاوردهای بزرگان عرصه برنامه نویسی محسوب می شود که در ادامه به ۱۰نفر از تاثیرگذارترین شخصیت های دنیای برنامه نویسی اشاره شده است.
پیشنهاد آسان مگ به شما: خالق دنیای وب کیست؟

۱. آلن تورینگ 

آلن تورینگ
این ریاضیدان، تحلیلگر رمز، منطق شناس و دانشمند برجسته بریتانیایی با اختراع ماشین تورینگ در سال ۱۹۳۶ به شهرتی فراگیر دست پیدا کرد. این ماشین با استفاده از یک سری دستورالعمل های از پیش تعیین شده توانایی محاسبه الگوریتم ها را داشت و می توان آنرا نمونه ای اولیه از کامپیوتر دیجیتال به شمار آورد. 

۲. تیم برنرز لی 

تیم برنرز لی
سر تیموتی جان برنرز-لی که امروزه به عنوان پدر وب شناخته می شود یک مهندس و متخصص کامپیوتر است. او با نبوغی که از خود نشان داد در آزمایشگاه ذرات بنیادی اروپا (CERN) جایی برای خود دست و پا کرد و در سال ۱۹۹۰ در همین ازمایشگاه اولین ارتباط موفقیت‌آمیز بین سرور و کاربر HTTP از طریق اینترنت را برقرار کرد. 
برنرز لی اکنون ریاست «کنسرسیوم وب جهان گستر» (W3C) را برعهده داشته و در دانشگاه های معتبر آکسفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به تدریس مشغول است. 

۳.لینوس توروالدز 

لینوس توروالدز 
لینوس توروالدز خالق لینوکس در خوابگاه خود در دانشگاه هلسینکی است که یک سیستم عامل رایگان است. امروزه لینوکس سیستم عامل منتخب برای پایگاه‌های داده، ابر رایانه‌ها، سرورها و البته خیل عظیم علاقمندان است. توروالدز به خاطر آغاز و توسعه هسته لینوکس و همچنین نرم‌افزار گیت شناخته می‌شود. او پس از چندی معمار ارشد پروژهٔ هسته لینوکس شد و هم‌اکنون مسئولیت هماهنگ کننده پروژه (هسته لینوکس) را بر عهده دارد. او همچنین بخاطر صراحت بیان خود معروف است. وقتی یکی از حضار در جلسه‌ای از او پرسید که آیا فکر می‌کند که رفتارش باعث شده تا اعضای جامعه لینوکس کمی دلسرد شوند یا نه، توروالدز پاسخ داد: من به شما اهمیتی نمی‌دهم. توروالدز هرچند در این راه تنها نبوده اما یکی از تاثیرگذارترین‌ها در دنیای متن باز و لینوکس به شمار می‌رود. 

۴. گریس هاپر 

لینوس توروالدز 
دریادار گریس موری هاپر متخصص کامپیوتر و از اعضای نیروی دریایی آمریکا بود که در دهه ۱۹۵۰ نخستین کامپایلر را برای زبان های برنامه نویسی کامپیوتر ابداع کرد. او واژه «اشکال زدایی» یا debugging را برای رفع اشکالات کامپیوتر متداول کرده و روی اهمیت زبان های برنامه نویسی مستقل از کامپیوتر تاکید دارد. از وی به عنوان اولین بانوی نرم افزار و مادر برنامه نویسی کامپیوتر یاد می شود. </div%3

برنامه نویس اثر گذار

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities