تفاوت هاست و سرور در چیست ؟

تفاوت هاست و سرور در چیست ؟

هاست و سرور تفاوت های اساسی با هم دارند که و اکثر افراد تصور می کنند این دو سرویس میزبانی یکسان هستند در حالی که اینطور نیست و هاست و سرور تفاوت های مهمی با هم دارند که نمی توان آنها را یکی دانست به طوری که حداقل از نظر عملکرد و کارایی اختلاف زیادی با هم دارند و سرور ها معمولا دارای قدرت بیشتر و عملکرد بهتری هستند. البته این نکته نیز قابل بیان است که با توجه به قدرت بیشتر و به طور کلی ویژگی های قابل توجه سرور نسبت به هاست ، هزینه تهیه سرور نیز به مراتب بالاتر از هزینه هاست می باشد. در فضای وب افراد مختلف به خصوص افرادی که تازه وارد این حوزه شده اند آشنایی کاملی با تفاوت ها و تعاریف هاست و سرور ندارند یا اگر هم با تعریف این دو سرویس آشنایی دارند ، ممکن است این تعاریف و توضیحات را با یک دیگر اشتباه بگیرند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با تفاوت های مهم هاست و سرور همراه آسان رایان باشید تا به طور دقیق درباره هاست و سرور برای شما توضیح دهیم تا به سادگی قادر به درک تفاوت هایی که میان سرور و هاست وجود دارد بشوید.برای بررسی تفاوت میان هاست و سرور ابتدا به تعاریف این دو می پردازیم و سپس تفاوت میان این دو را بررسی می کنیم.  به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه مقاله ما با موضوع آنچه که باید در مورد خدمات هاستینگ بدانیم را مطالعه نمایید.

هاست

هاست که از کلمۀ Host به معنای میزبان گرفته شده است، به فضایی در شبکۀ جهانی اینترنت گفته می شود که ما می توانیم روی آن سایت خود را راه اندازی کنیم. این فضا مثل یک فضای روی حافظۀ سختِ رایانۀ ماست که ما قادریم پرونده ها و پوشه های سایت خود را روی آن قرار دهیم. علاوه بر آن دارای امکانات بیشتری هم هست که از طریق کنترل پنل هاست این امکانات به ما اختصاص داده خواهد شد.

سرور 

سرور ها بطور کلی کامپیوتر های همیشه روشن هستند که به کامپیوترهای دیگر که تحت یک شبکه اند سرویس ارائه می دهد، که حتی سرور ها نقش کامپیوتر های دیگر را که تحت شبکه می باشند، مشخص می کند. بطور کلی دو دسته بندی وجود دارد: سرور: کامپیوتری که سرویس می دهد. کلاینت: کامپیوتری که سرویس می گیرد. زمانی که در اینترنت به جستجوی مطلبی می گردیم و یا از خدمات اینترنت استفاده می کنیم در واقع در نقش کلاینت یا همان سرویس گیرنده عمل می کنیم و کامپیوتری که در آن سوی دیگر شبکه به ما خدمات ارائه می دهد، سرویس دهنده و یا همان سرور می باشد. از آنجایی که این سرویس دهنده ها یا همان سرور ها باید همیشه روشن باشد، مکان هایی  را برای نگهداری این سرورها ایجاد می کنند، که به آن دیتا سنتر می گویند، که با تمرکز بر روی کیفیت شبکه و پشتیبانی قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز، بصورت تخصصی شرایط را برای میزبانی وب و استفاده از سرورها به دور از مشکلات و مسائل متعدد پیرامون آن فراهم آورند. بنابراین دیتاسنتر محلی است که صدها و یا هزاران سرور را در رک ها ( rack )، کیج ها ( Cage ) و اتاق های مختلف جای می دهد. ساختمان دیتاسنتر از بخش های مختلفی مانند اتاق کنترل، اتاق سرور، ژانراتورها، تاسیسات خنک سازی، انبار سخت افزار، اتاق UPS و Battery backup، اتاق نگه داری از وسایل اطفای حریق و اتاق مدیریت شبکه تشکیل می شود، هر چند که با توجه به نیازها، طراحی و امکانات و زیرساخت برای هر مرکز داده کاملا می تواند متفاوت باشد.

تفاوت هاست با سرور

همانطور که گفته شد برای اینکه سایتی را در محیط اینترنت پیاده سازی کنید در ابتدا احتیاج به یک فضا دارید که اطلاعات مربوط به کدنویسی و طراحی سایت خود را در آن قرار دهید. به این فضا هاست می گویند. خود هاست فضایی است که روی سرور قرار دارد. سرور کامپیوتری است که ۲۴ ساعته به اینترنت متصل است تا اطلاعات شما همیشه در اختیار کاربران سایتتان قرار بگیرد. از ویژگی های سرور خوب آن است که به هیچ عنوان قطعی نداشته باشد. به سرور کامپیوتر میزبان سایت نیز می گویند. در اینجا به پایان مطلب تفاوت های مهم هاست و سرور رسیدیم و امیدواریم که این مطلب آموزشی مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هر گونه سوالی درباره خرید هاست با مشاورین آسان رایان در میان بگذارید.

هاست سرور هاست خوب تفاوت هاست و سرور در چیست ؟ هاست خوب از کجا بخرم هاست خوب در ایران

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities