چرا از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

چرا از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

گوگل آنالیتیکس ( Google Analytics) یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود. این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت. از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.

شما می توانید به وسیله ی گوگل آنالیتیکس دریابید: 

میزان بازدید از وب سایت شما چگونه بوده است.  از میان بازدیدکنندگان چند درصد کاربران جدید بوده اند و چند درصد قبلاً به وب سایت شما سر زده اند.  بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه ها بوده است.  میانگین زمانی کاربران، هنگامی که از وب سایت شما استفاده می کنند چقدر است.  نرخ تبدیل در وب سایت شما چند درصد است.  اطلاعات رفتاری کاربران به چه صورت است.  کدام مطالب مورد توجه کاربران قرار گرفته است.  روش جذب کاربر چگونه بوده است و کاربر از چه طریقی به وب سایت شما وارد شده است.  گوگل آنالیتیکس می‏ تواند به شما در بهبود اثربخشی بازاریابی دیجیتال کمک کند. به همین دلیل است که بیش از ۵۰ میلیون  وبسایت در سراسر جهان از گوگل آنالیتیکس استفاده می‏کنند. این سرویس از نوامبر سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده است. 

چه نوع داده هایی در گوگل آنالیتیکس در دسترس است و چه کارهایی می توانید با آنها انجام  دهید؟ 

سه نوع اطلاعات وجود دارد که می‏توان با گوگل آنالیز جمع آوری کرد: 

۱- اطلاعات نحوه جذب کاربر(User Acquisition Data) 

این بخش شامل اطلاعاتی مربوط به اینکه کاربران از کجا وارد سایت شما شده اند است و می‏توانید ببینید ترافیک ورودی شما از چه روش هایی است. به طور مثال بسیاری از آنها از طریق جستجوهای ارگانیک از گوگل دریافت شده اند، تعداد زیادی از آنها به طور مستقیم URL را وارد نوار آدرس کرده و وارد شدند، برخی از طریق ارجاع (referral) وارد می‏شوند و تعدادی نیز از رسانه های اجتماعی و منابع دیگر بدست می‏آیند. این بخش برای تعیین اینکه کدام تاکنیک های بازاریابی آنلاین بیشترین بازدید کننده را به وب سایت شما می آورند، یاری رسان است. 

۲- اطلاعات رفتار کاربر(User Behavior Data) 

گروه دوم داده های “اطلاعات رفتار کاربر” هستند که در طول یک بازدید (session) کاربر در وب سایت شما جمع آوری می‏شوند  که عبارتند از اینکه کاربر چه مدت در وب سایت شما مانده، اولین و آخرین صفحه ی آنها در وب سایت شما چه بوده است و مسیر مرور صفحات وب سایت شما چگونه است؟ نکته کلیدی در اینجا این است که از تجزیه و تحلیل های مختلف برای شناسایی صفحاتی که کاربر در آن ها گیر می‏کند استفاده کنید. سپس می‏توانید مشکلاتی که کاربر در این صفحات با آن ها مواجه می شود را هموار سازید تا آنها بتوانند به صورت یکپارچه به مشتریانی با کمترین لغزش تبدیل شوند. اطلاعات رفتاری کاربر می‏تواند به عنوان یک راهنما برای بهبود وب سایت شما عمل کند. 

۳- اطلاعات تبدیل (conversion) 

هنگامی که شما یک کسب و کار آنلاین دارید بازده سرمایه گذاری یا ROI عامل بسیار مهمی خواهد بود که نمی‏توان آن را  نادیده گرفت. گزارش تبدیل به شما کمک می‏کند که تعداد کل تبدیل ها را پیگیری کنید و درآمد خود را از منابع آنلاین کسب و کار محاسبه کنید. گوگل آنالیتیکس یک کد ردیابی تبدیل به وجود می‏ آورد که می‏تواند با صفحات وب حاوی درآمد حاصل از تبدیل ترکیب شود.  سریع و ساده و امن، کاره‌های برگزیده‌ی بخش طراحی سایت و برنامه نویسی وب خود را به آسان رایان بسپارید.    

seo سئو دیجیتال مارکتینگ Google Analytics گوگل انالیتیکس

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities