کنترل پنل سی پنل

کنترل پنل سی پنل

سی پنل چیست ؟ و چرا از آن استفاده می کنیم ؟

سی پنل (Cpanel) یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب یا همان وب هاستینگ است. سی پنل مبتنی بر سیستم عامل لینوکس می باشد و شناخته شده ترین ابزار برای مدیریت سرور ها و هاست های لینوکسی در سراسر جهان میباشد. از مهمترین دلایل محبوبیت این کنترل پنل آمریکایی میتوان به سهولت استفاده از آن اشاره کرد. رابط کاربری ساده و کاربردی به راحتی تمام خدمات را در یک مکان واحد تجمیع کرده و امکان مدیریت آن را برای کاربر فراهم می کند. cPanel دارای سه نوع ساختار مختلف برای سطوح دسترسی متفاوت است. این سطوح دسترسی عبارتند از: کاربر(Client)، نماینده(Reseller) و مدیر کل (Root). مدیران و کاربران نهایی با استفاده از کنترل پنل سی پنل می توانند جنبه های مختلف سرور و وبسایت خود را به طور مستقیم از طریق مرورگر اینترنت کنترل نمایند.

با cPanel چه فعالیت‌هایی می‌توانیم انجام دهیم؟

کاربران بسیاری سوال می‌کنند که چگونه از cPanel استفاده کنیم؟ در واقع cPanel بستری برای انجام امور وب‌سایت و کنترل آن فراهم می‌سازد. در این بستر می‌توانید: 1.نام دامنه را به میزبانی خود وصل کنید. 2.ایمیل‌های وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. 3.وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوایی دیگری را نصب کنید. 4.از وب‌سایت خود پشتیبان بگیرید. 5.فایل‌های خود را آپلود کنید. 6.میزان استفاده از پهنای باند را بررسی کنید. 7.تنظیمات امنیتی خود را بررسی کنید. 8.موارد مورد نظر خود را نصب کنید. 9.اضافه کردن دامنه‌های مختلف به هاست. و... قطعاً امکانات سی پنل به همین‌جا ختم نمی‌شود. زمانی که کار با cPanel را شروع کنید، می‌توانید بر حسب نیازتان هر کدام از آن‌ها را یاد گرفته و استفاده کنید.

مزایا و معایب cPanel چه هستند؟

مزایای سی پنل
1.استفاده راحت 2.رابط کاربری خوب 3.یادگیری آسان 4.دارای منابع آموزشی زیاد 5.دارای پشتیبانی قوی 6.قابلیت نصب خودکار نرم‌افزار 7.سازگاری با تمامی مرورگرهای وب 8.پشتیبانی از IPV6
معایب سی پنل
1.تعداد زیاد امکانات می‌تواند شما را سردرگم کند 2.ریسک از بین رفتن تنظیمات مهم (با اعمال تنظیمات جدید) 3.تحریم بودن دامنه‌های .ir 4.ضعف‌های امنیتی در cPanel کرک شده شما می توانید کنترل پنل سی پنل خود را از آسان رایان خریداری کنید.

هاست cpanel سی پنل کنترل پنل cpanel کنترل پنل سی پنل چیست کاربرد سی پنل مزایای سی پنل

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities