همه چیز درباره وردپرس

همه چیز درباره وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا ( CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که شما با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم ، تصویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید. Wordpress در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد. Wordpress با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود. همچنین نسخه‌ای برای پست‌گرس‌کیوال نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام Wordpress را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده‌است. در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده‌است.    

تاریخچه

سیستم b2/cafelog به عنوان اولین سیستمی است که در وبلاگ‌نویسی از آن استفاده می‌شد. این سیستم اولین بار، توسط اون مت مولنوگ برای انتشار عکس‌هایی در سفر به واشنگتن مورد استفاده قرار گرفت. ورود پرس در سال 2003 با همکاری مت مولنوگ و مایک لیتل راه اندازی شد. این دو نفر تصمیم داشتن تا پروژه ای ایجاد کنند که توانایی آن فراتر از سیستم وبلاگ نویسی ساده باشد.  

ویژگی های فوق العاده

نصب محلی هسته قابل حمل پشتیبانی از ساعت محلی قابلیت gzip سطح دسترسی مشخصات کاربران پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا دارای کتابخانه پلاگین‌های وردپرس (رایگان) دارای کتابخانه قالب‌های وردپرس (رایگان) وردپرس شبکه (جهت راه اندازی سیستم وبلاگ‌دهی با وردپرس) فهرست‌های آبشاری و کرکره‌ای شخصی‌سازی قالب‌ها، ابزارک‌ها از پنل مدیریت ارسال و مدیریت دیدگاه راه‌اندازی تالار گفتگو راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فروشگاه فایل امکان استفاده از قالب‌های بسیار زیبا، که پوسته‌های تجاری که پولی هستند، بسیار عالی اند امکان استفاده از وبسایت‌های شبکه ای با وردپرس شبکه

موارد استفاده وردپرس

پیاده‌سازی وبلاگ یا سایت‌های شخصی پیاده‌سازی وب سایت‌های خبری-اطلاع‌رسانی پیاده‌سازی وب سایت‌های عکاسی پیاده‌سازی وب سایت‌های معرفی مشاغل پیاده‌سازی فروشگاه‌های آنلاین راه اندازی سایت‌های اجتماعی و انجمن‌ها سایت‌های دانشگاهی وردپرس شبکه  

کارایی بالا

قالب‌ها، تم‌ها و افزونه‌های آماده‌ای به صورت تجاری یا رایگان برای کار کردن با این ابزار ارائه شده‌است که با استفاده از آن برخی کارهای متداول را آسانتر و در زمان کمتری می‌توان پیاده‌سازی کرد. به عنوان مثال برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافیست یکی از افزونه‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند را به هسته  اضافه کرد. به عنوان مثال افزونه‌های WooCommerce و EDD دو افزونه وردپرس هستند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل‌های دانلودی استفاده می‌شوند. همچنین قابلیت تبدیل شدن سایت به یک شبکه اجتماعی با افزونه قدرتمند Buddypress یا ایجاد یک تالار گفتگو یا انجمن با افزونه BBpress، در وردپرس وجود دارد. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه‌های وردپرس تقریباً هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.  

مزایای وردپرس

کاهش هزینه: علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و …. ظاهر زیبا: در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد. مدیریت آسان: شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید. ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید. سئو عالی: وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند. وردپرس به خودی خود موارد محدودی از سئو را دربردارد و می‌توان با استفاده از پلاگین‌های متعددی از جمله yoast seo و All in One SEO تا حد زیادی به رتبه وب سایت کمک کرد. بروزرسانی رایگان: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است و بسیار در به روزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است. شما می‌توانید تمام این به روز رسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت و با یک کلیک نصب کنید! امنیت: از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما به دلیل اینکه امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، وردپرس هر روز مشکلات را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند. علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت آن کار می کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن تر کنید. اولین قدم برای افزایش امنیت ، تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت آن می‌باشد. انعطاف‌پذیری: وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین وردپرس دارای هزاران افزونه وردپرس است که از طریق آن‌ها می‌توانید انواع امکانات را به سایت خود اضافه کنید.  

وردپرس تاریخچه وردپرس وردپرس چیست مزایا وردپرس ویژگی وردپرس

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities