گوگل در مورد ما چه می‌داند؟

گوگل در مورد ما چه می‌داند؟

گوگل در مورد ما خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنیم می داند. البته دسترسی به این اطلاعات شخصی به هیچ عنوان بی مورد صورت نمی گیرد. بلکه شرکت اهل مانتین ویو این اطلاعات را از کاربرانش جمع آوری می کند تا کیفیت خدماتش را ارتقا دهد. برای دریافت این اطلاعات، گوگل عموما از طریق محصولاتش اقدام می کند. تنها کافیست یک بار از جیمیل، موتور جستجو یا حتی موبایل های اندرویدی استفاده کنید تا گوگل فرآیند جمع آوری اطلاعات از شما را آغاز کند. اما سوال اینجاست که واقعا گوگل در مورد ما چه می داند؟ البته گوگل این کار را اصلا به صورت مخفیانه انجام نمی دهد. بلکه کاملا مشخص است که این شرکت از ما چه می داند. کافیست سری به بخش «Privacy Policy» حساب گوگل تان بزنید تا به شفافی کریستال، این اطلاعات جمع آوری شده را مشاهده کنید. با این حال، شاید غافلگیر شوید وقتی بفهمید گوگل تا چه اندازه در مورد شما می داند.

گوگل در مورد ما چه می‌داند؟

اطلاعاتی که گوگل در حال حاضر از تمام کاربرانش جمع آوری کرده عبارت است از: نام، جنسیت و تاریخ تولد شماره موبایل شخصی آخرین جستجوها در گوگل تمام وبسایت های مراجعه شده آخرین باری که چراغ اتاق خواب تان را روشن کردید مکان هایی که طی چند سال اخیر در آن ها حضور داشتید غذا، ورزش، بازی و حتی آهنگ های مورد علاقه تان محل کار و سکونت ویدیوهای مشاهده شده در یوتوب تمام دفعاتی که با دستیار گوگل در تعامل بوده اید (جالب است بدانید که صدای تان هم طی ارسال فرمان های صوتی ضبط می شود) البته با کمی جستجوی بیشتر، تازه می فهمید که حجم اطلاعات جمع آوری شده توسط گوگل، خیلی بزرگ تر و پر جزئیات تر از چیزی است که فکرش را می کنید. آن وقت متوجه می شوید که گوگل شما را حتی از خودتان هم بهتر می شناسد.

چطور اطلاعات کاملِ ذخیره شده به وسیله گوگل را ببینیم?

ابتدا باید به اکانت گوگل خود وارد شوید و سپس در آدرس بار این آدرس را وارد کنید: history.google.com/history در این مکان شما می‌توانید تمام عملکرد خود را مشاهده کنید.برای اینکه عملکرد خود بر روی وب را به صورت مشخص مرور کنید، کافی است که به Activity Controls بروید و در پایین Web and App Activity بر روی Manage Activity کلیک کنید. اگر گوگل عملکرد شما را ذخیره کند شما در این مکان می‌توانید تمام ردپای خود را مشاهده کنید.

گوگل می‌داند که شما دقیقا از چه گوشی استفاده می‌کنید

البته این مورد خیلی عجیب نیست امااگر نگاهی به اطلاعات بندازید متوجه خواهید شد که بعد از ارتقای گوشی خود به مدلی دیگر، گوگل تاریخچه گوشی‌هایی که با این اکانت از آن استفاده کرده‌اید را نگهداری می‌کند.از طرفی این مکان جایگاه خوبی است تا ببینید اکانت جی‌میل شما در کجاها باز شده است. کافی‌ست به Sign-in & security بروید و با اسکرول کردن Device activity & notifications گزینه Recently Used Devices را مشاهده کنید.

چطور جلوی گوگل را از ذخیره این اطلاعات بگیریم

این امکان کاملا برای شما در نظر گرفته شده که بتوانید جلوی گوگل را بگیرید تا در آینده اطلاعات شما را ذخیره نکند. برای این کار به Activity controls بروید و درست زیر گزینه Web & App activity یک سوییچ آبی خواهید دید که باید آن را خاموش کنید.

حالا بهتر است ببینیم گوگل چه تبلیغ‌هایی به ما نمایش می‌دهد

به پایین صفحه My Activity بروید تا ببینید گوگل چه تبلیغاتی برای شما در نظر گرفته است. با توجه به عملکرد شما در پلت‌فرم‌های مختلف، گوگل موضوعات متفاوتی را برای نمایش به شما در نظر گرفته است. این گزینه هم به راحتی می‌تواند خاموش یا روشن شود. چطور اطلاعات را پاک کنیم و در آخر اگر علاقه ندارید که اطلاعات قدیمی شما در بانک اطلاعاتی گوگل باقی بماند می‌توانید مراحل زیر را طی کنید، اما فراموش نکنید، پاک کردن موردی از بین اطلاعات مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر همه‌ی اطلاعات را یک‌جا پاک کردید دیگر به هیچ کدام از تاریخچه عملکرد خود دسترسی ندارید. اگر به دنبال سایتی هستید که اسمش را فراموش کرده‌اید، دیگر با تایپ یک حرف آن پیدایش نمی‌کنید یا اینکه دیگر دسترسی به جستجوهای قدیمی خود ندارید. البته می‌توانید نسخه‌ای این صفحه را داشته باشید، برای این کار مراحل زیر را طی کنید: به Personal Info & Privacy برویدو در زیر منوی Control Your Content روی گزینه Download Your Data کلیک کنید. سپس اگر از هر بابت با انجام این کار مشکلی ندارید با انتخاب سه نقطه کنار My Activity، گزینه Delete Activity By را کلیک کنید و با طی مراحل بعدی اطلاعات شما به کلی پاک خواهد شد.

گوگل google

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities