چرا امکان اضافه کردن دامنه روی یک هاست امکان پذیر نیست؟

چرا امکان اضافه کردن دامنه روی یک هاست امکان پذیر نیست؟

منظور از اضافه کردن دامنه روی یک هاست همان دان دامین است.

ادان دامین چیست؟

فرض کنید که ۵ گیگ هاست، از یک شرکت میزبانی وب تهیه کرده‌اید. روی این هاست یک کنترل پنل (مثلاً دایرکت ادمین یا سی پنل) نصب شده است. شما می‌خواهید برای اینکه از این ۵ گیگ هاست حداکثر استفاده را بکنید، ۲ تا سایت با دامنه‌های مختلف را بالا بیاورید.

برای اینکار وارد کنترل پنل شده و دامنه دوم را اضافه می‌کنید. به این دامنۀ دوم، ادان دامین یا AddOn Domain گفته می‌شود. حالا شما ۲ سایت مختلف با ۲ دامنه متفاوت دارید که کاملاً جدا از هم هستند؛ اما از یک هاست و کنترل پنل مشترک مدیریت می‌شوند.

به‌طور خلاصه، به تنظیم هر چند تا دامنه جدید روی هاستی که حداقل یک سایت دارد، ادان دامین (Addon Domain) می‌گویند.

به دلایل زیر آسان رایان و شرکت های حرفه ای ارائه هاست، روی هاست های ارائه شده، سرویس ادان دامین ارائه نمی دهند:

از آنجا که دو یا چند وب سایت روی یک هاست قرار می گیرند:

۱- از لحاظ امنیتی مشکل دارد چون اگر یکی از سایت ها هک شوند امکان نفوذ هکر یا کد مخرب به سایت‌های دیگر روی آن هاست وجود دارد و تمام سایت های روی آن هاست در معرض خطر قرار می گیرند.

۲- مدیریت سایت ها از حالت مجزا خارج می شود یعنی با یک یوزر و پسورد که مربوط به هاست شماست به تمامی سایت های روی آن هاست دسترسی وجود دارد و عملا نمی توانید مدیریت هر هاست را به اشخاص یا تیم های مختلف بدهید.

۳- بکاپ گیری مجزا از سایت ها غیرممکن می شود و در صورتی که بخواهید فقط یک سایت را ریستور کنید این امکان از بین می رود.

۴- از آنجا که منابع هر هاست مشخص است منابع رم و سی پی یو اختصاص داده شده به هاست شما بین تمامی سایت های اد شده تقسیم می شود و با کمبود منابع مواجه می گردید و ممکن است در لود سایت ها اختلال ایجاد شود.

لذا آسان رایان ادان دامین (افزودن دامنه) را ارائه نمی دهد و پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به هاست جدید، سرویس جدیدی را انتخاب نمایید و سفارش دهید.


دامین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities