چگونه در سال ۲۰۲۰ بازاریابی ویدیویی انجام دهیم؟

چگونه در سال ۲۰۲۰ بازاریابی ویدیویی انجام دهیم؟

دراین مقاله شمارو با کسب و کار بازار یابی ویدیویی آشنا خواهیم کرد . باراک اوباما داشت یک سال از حضورش در کاخ سفید را به پایان می رساند، بازی Farmville در فیسبوک با ۸۳ میلیون کاربر در ماه، محبوب‌ترین بازی ماه شناخته شد و فیلم آواتار در سینماهای سراسر جهان به نمایش درآمد و در آن زمان تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم شد. اما حتی آن زمان، ده سال پیش، مردم پیش‌بینی‌هایی بزرگ در مورد ویدئوهای آنلاین و پتانسیل آن برای تغییر دنیای بازاریابی داشتند. همه ی آن پیش بینی ها درست از آب درنیامد  اما، هر چه به آخر این دهه نزدیک می شویم، حقیقتا این چند مورد تحقق پیدا کرده اند. اگر ابزار بازاریابی باشد که بخواهد ادعا کند که اصلی ترین تاکتیک ده سال گذشته بوده است، قطعا بازاریابی ویدیویی در راس همه قرار دارد. ده سال پیش، هزینه بازاریابی ویدیویی بالا بود و یک شیوه تبلیغات لوکس به حساب می آمد. از آن زمان به بعد، این شیوه تبلیغاتی تبدیل به یک ابزار اساسی، در دسترس و با قیمت مناسب برای کمک به جذب مخاطبین، توضیح محصولات و پشتیبانی از مشتری شده است. و حالا که دوباره قدم به سوی یک دهه کاملا جدید می گذاریم، Wyzowl تحقیقی جدید انجام داده است که بیان می‌کند: ویدئو اولویت اصلی بازاریاب ها خواهد ماند. همچنان که تبلیغات ویدیویی به شدت بر میزان ترافیک ورودی، بازدید، فروش و درک مخاطبان تاثیر می گذارد، بازاریاب ها نیز نسبت به گذشته حس مثبت‌تری نسبت به بازگشت سرمایه از طریق این تبلیغات دارند. سرمایه گذاری و تخصیص بودجه به بازاریابی ویدئویی به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ دوباره با افزایش مواجه خواهد شد. مردم به طرز قابل توجهی بیش از گذشته کلیپ تصویری تماشا میکنند. مصرف کنندگان همچنان از ویدئو ها به عنوان راهی برای شناخت برند ها استفاده می‌کنند و برای دیدن محتواهای ویدیویی بیشتر در سال آینده هیجان زده هستند.تحقیق درباره بازاریابی ویدیویی بررسی شرایط بازاریابی ویدیویی Wyzowl، یک گزارش سالانه است، که ششمین شماره آن منتشر شده است. هر ساله ما یک سری سوالات را مطرح می کنیم – بسیاری از آن ها مشترک با سال های گذشته است – تا ببینیم چگونه چشم انداز بازاریابی ویدئویی در حال تغییر و رشد است. این بار، ۶۵۶ نفر، متشکل از بازاریاب های حرفه ای و مصرف کنندگان، در این نظر سنجی شرکت کردند.

یافته های مهم درباره بازاریابی ویدئویی

۸۵% از مشاغل از ویدیو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند. که این مقدار در واقع نسبت به سال گذشته کمی کاهش داشته است (۸۷%) اما باز هم رقم بالایی به حساب می آید، که در کل نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد داشته است (اولین باری که این سوال را مطرح کردیم.) ۹۲% از بازاریاب هایی که از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند، گفته اند که بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنها به حساب می آید – که از سال ۲۰۱۵ بالاترین درصد بوده است. شاید جالب تر اینکه، ۸۸% از بازاریاب هایی که از ویدئو استفاده می کنند، گزارش داده اند که ویدئو، بازگشت سرمایه مثبتی برای آن ها داشته است – که نسبت به سال گذشته ۵% افزایش داشته و در مقایسه با سال ۲۰۱۵ که این میزان ۳۳% بود، افزایش قابل توجهی به حساب می آید. از این میزان می توان متوجه شد که درک افراد از نحوه استفاده از ویدئو، و همچنین نحوه بررسی و سنجش تاثیر آن افزایش یافته است.

بازاریابی ویدیویی

درباره تبلیغات ویدئویی چه چیزی پیش بینی می‌شود؟ با توجه به مواردی که در بالا بیان شد و همان گونه که حدس می‌زنید، تمام نشانه ها حاکی از آن هستند که میزان استفاده و صرف بودجه برای تبلیغات ویدئویی همچنان به رشد خود در سال ۲۰۲۰ ادامه خواهند داد. ۹۹% از بازاریاب هایی که از تبلیغات ویدئویی استفاده می‌کنند اعلام کرده اند که همچنان از این شیوه در سال ۲۰۲۰ استفاده خواهند کرد و ۹۵% نیز قصد دارند همین میزان بودجه مصرفی را نگه داشته و یا آن را افزایش دهند. از کسانی که گفته بودند که در حال حاضر از تبلیغات ویدیویی استفاده نمی کنند ، ۵۹% اعلام کرده اند که در سال ۲۰۲۰ شروع به استفاده از ویدئو برای بازاریابی خود خواهند کرد. نتیجه کلی اینکه می توان انتظار داشت در ۱۲ ماه پیش رو هیاهو و رقابت برای جلب توجه مخاطب بیشتر خواهد بود. و با توجه به آن ۹۲% بازاریابی که به جد از تبلیغات ویدیویی استفاده می کنند و افزایش میزان رقابت را در سال ۲۰۱۹ کاملا احساس کرده اند، حجم رقابت پیش رو بسیار بیشتر خواهد بود. البته، اگر چه این مسئله یک چالش است، اما می توان بر آن فائق شد. به همین منظور باید کیفیت محتوا افزایش یابد. ساخت ویدئو مستلزم برنامه ریزی عالی و اجرای خیلی عالی است.

فرصت های بزرگ ویدیو مارکتینگ

ممکن است با دیدین این آمار و ارقام این احساس به شما دست دهد که بازاریابی از طریق ویدئو دیگر اشباع شده است. بیشتر داده های مربوط به استفاده، هزینه و نظرات کاربران بالای ۸۰% – ۹۰% بوده است. اما خبر خوب این است که به نظر می‌رسد هنوز فرصت های استفاده نشده ای برای بازاریاب ها به منظور بهره مندی از ویدیو وجود دارد. جای تعجب نیست که یوتیوب با ۸۵% و فیسبوک با ۷۹%، پرکاربردترین پلتفرم ها در میان بازاریاب هایی هستند که از ویدئو استفاده می کنند. اما به نظر می رسد برخی از تاکتیک های ویدیویی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، در رسیدن به نتیجه نهایی نقش اصلی را بر عهده دارند. یکی از مسائل قابل توجه این است که برای اولین بار، LinkedIn به عنوان موفق ترین کانال برای بازاریاب هایی که از تبلیغات ویدیویی استفاده می کنند ظاهر شده است و ۸۷% از بازاریاب‌هایی که از این کانال استفاده می‌کنند آن را موثر خوانده اند. TikTok  که اغلب به عنوان یک پلتفرم ویدئویی با پتانسیل بالا از آن یاد می‌شود تا حد زیادی فاقد استفاده مانده است و تنها از هر ۱۰ بازاریاب یکی از آن‌ها این پلتفرم را امتحان کرده است. با این حال، از میان کسانی که این پلتفرم را استفاده کرده اند، ۶۶% اعلام کرده اند به نتیجه دلخواه رسیده اند. با این حال پلتفرم های موفقی هم وجود دارند که با شکست مواجه شده اند. Snapchat همچنان عملکرد ضعیف سال های اخیر خود را ادامه می دهد. تنها ۱۱% از بازاریاب ها اعلام کرده اند که از Snapchat به عنواون یک کانال ویدئویی استفاده کرده اند و از میان آن ها کمتر از نیمی اعلام رضایت داشت اند و همین باعث شده که برای سومین سال متوالی ضعیف ترین عملکرد را در بین پلتفرم ها داشته باشد.

خلاصه

به نظر می رسد که ویدئو، موفقیتی که در طی یک دهه به دست آورده است را می‌خواهد در دهه بعد نیز ادامه دهد. این آمارها تصویری از یک نوع رسانه را نشان می دهند که تقریبا به طرز جهان شمولی بین بازاریاب ها و مخاطبین آن ها از محبوبیت برخوردار است و به آن ها در دستیابی به اهداف فوق العاده مهم کمک می کند.

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ویدیویی ساخت ویدئو ویدیو مارکتینگ

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities