آموزش تصویری لینکدین از ۰ تا ۱۰۰

آموزش تصویری لینکدین از ۰ تا ۱۰۰

آموزش تصویری لینکدین از ۰ تا ۱۰۰

  ما سعی داریم لینکدین را بطور کامل به شما آموزش دهیم، گرچه ممکن است نواقص و ایراد های جزئی وجود داشته باشد اما تلاش ما بر این است که یک آموزش کامل را درآسان مگ برای شما کاربران عزیز تهیه و آماده کنیم. پس با ما همراه باشید.  

سرفصل های این مقاله شامل بخش های زیر می شود

 
  • لینکدین چیست ؟

  • آموزش ثبت نام و ایجاد حساب در لینکدین

  • تکمیل پروفایل لینکدین

  • آموزش کار با لینکدین

  • باید ها و نباید ها در لینکدین

  • حذف اکانت لینکدین

   
  • لینکدین چیست ؟

لینکدین یک شبکهٔ اجتماعی براساس روابط تجاری‌ست. نسخهٔ اولیهٔ این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مهٔ سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی افتتاح گردید. مدیرعامل کنونیِ لینکدین داندولف می‌باشد که در گذشته مدیر اجرایی یاهو بوده‌است. لینکدین توسط رید هافمن، که از اعضای سابق پی پال و وبگاه سوشیال دات نت بوده، بنیان‌گذاری شد. رید هافمن، پیشتر مدیرعامل لینکدین بوده، ولی هم‌اکنون عضو هیئت مدیرهٔ لینکدین است. لینکدین در سرتاسر دنیا بیش از ۲۰ دفتر فعال دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است. لینکدین در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در مهٔ ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. تعداد بازدیدکنندگان این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۶ از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت. براساس گزارش ارسالی توسط بخش تحقیقات بازار لینکدین در ژوئن ۲۰۱۳ تعداد کاربران این شبکهٔ اجتماعی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به مرز ۲۵۹ میلیون نفر رسید. در سال ۲۰۱۸ میزان اشتراک گذاری محتوای ویدئویی در شبکه اجتماعی LinkedIn به سرعت افزایش یافته‌است. کاربران با استفاده از این روش ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کرده‌اند. در ژوئن سال ۲۰۱۹، لینکدین ۶۳۰ میلیون عضو ثبت نام شده از ۲۰۰ کشور جهان داشت.
زبان‌های انتشار لینکدین
این وبگاه به بیش از ۲۰ زبان زندهٔ دنیا در دسترس کاربران است؛ از جمله: انگلیسی، فرانسوی، کره‌ای، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، سوئدی، دانمارکی، رومانیایی، ترکی استانبولی، ژاپنی، چک، لهستانی، آلمانی، اندونزیایی، مالایی و تاگالوگ. در دوم ژوئیهٔ ۲۰۱۳، وبگاه کوانت کست گزارش داد که بازدید از لینکدین به‌صورت ماهانه به ۶۵٫۶ میلیون نفر و در سرتاسر دنیا به ۱۷۸٫۴ میلیون نفر رسید.
مالکیت لینکدین
مایکروسافت در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ اعلام کرد در ازای ۲۶٫۲ میلیارد دلار مالک لینکدین خواهد شد و انتظار می‌رود این معامله تا پایان سال ۲۰۱۶ انجام شود. و در نهایت مایکروسافت مالک لینکدین شد. از ویژگی‌های اصلی لینکدین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
رزومۀ آنلاین
در لینکدین می‌توانیم تمام فعالیت‌های حرفه‌ای و کاری‌مان را مستند کنیم تا از فراموش‌کردن آن‌ها در گذر زمان جلوگیری کنیم و همیشه آن‌ها را به‌روز نگه داریم.
ارتباط با افراد حرفه‌ای
بسیاری از افراد محل کار یا شغل خود را مرتباً تغییر می‌دهند. لینکدین برای این کاربران امکان مستندسازی اطلاعات تماس و سایر فعالیت‌هایشان را فراهم کرده است.
جست‌وجو برای شغل
بخش مشاغل در لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که فهرست هزاران محلی را که به دنبال استخدام کارکنان مختلف هستند، ببینید و در صورت تمایل رزومۀ کاری خود را به‌صورت مستقیم برای کارفرما ارسال کنید.
استخدام کارکنان جدید
کارفرمایان می‌توانند برای پیداکردن نیروهای جدید با مجموعه مهارت‌های خاص، از طریق لینکدین اقدام کنند و به کسانی که در لینکدین حساب کاربری دارند دسترسی پیدا کنند و به آن‌ها پیشنهاد همکاری بدهند. اگر یک مدیر بازاریابی در یک کمپانی بزرگ باشید یا صاحب یک کسب و کار کوچک محلی باشید یا حتی اگر یک دانشجوی سال اول هستید و به دنبال کار می‌گردید، لینکدین می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این شبکه اجتماعی بهترین پلتفرم برای افرادی است که می‌خواهند با پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید و آشنایی با سایر افراد به طور جدی حرفه خود را دنبال کنند. می‌توانیم لینکدین را معادل یک رویداد یا نمایشگاه بدانیم که در آن افراد مختلف می‌توانند با مدیران و کارکنان شرکت‌های مختلف آشنا شوند، با آن‌ها در ارتباط با زمینه فعالیت خود صحبت کنند و شماره تلفن یا دیگر اطلاعات تماس خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. در لینکدین می‌توانید این کار را با افزودن آن‌ها به عنوان Connections انجام دهید. مانند زمانی که برای فردی در فیسبوک درخواست دوستی می‌فرستید. سپس می‌توانید با آن‌ها از طریق پیام خصوصی یا دیگر راه‌های ارتباطی صحبت کنید. علاوه بر این می‌توانید در پروفایل خودتان هم اطلاعات مربوط به سوابق شغلی و دستاوردهای خود را اضافه کنید تا تمام آن‌ها به طور منظم و دسته بندی شده برای دیگر کاربران به نمایش گذاشته شود. لینکدین از نظر امکانات و رابط کاربری شباهت زیادی با فیسبوک دارد. با این تفاوت که در اینجا این امکانات کمی تخصصی‌تر هستند تا با زمینه فعالیت وبسایت سازگاری بیشتری داشته باشند. اما در مجموع اگر با طرز کار فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید، در لینکدین به مشکل چندانی برنمی‌خورید.  
  •  آموزش ثبت نام و ایجاد حساب در لینکدین

  ابتدا وارد سایت لینکدین شوید،آدرس دقیق سایت لینکدین در تصویر زیر مشخص است. یا میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید https://www.linkedin.com پس از ورود با صفحه زیر مواجه خواهید شد. پس از مشاهده کامل صفحه اصلی سایت و بررسی و مطالعه آن به بخش فوتر یا بخش پایین بروید در گروه عمومی یا General گزینه ثبت نام یا Sign up  را انتخاب کنید،تا صفحه ثبت نام برای شما باز شود. حالا اولین مرحله از ثبت نام را آغاز کنید ایمیل خود به همراه یک رمز ایمن با طول حداقل ۶ کاراکتر را وارد کنید. سپس بر روی ادامه  (Continue) کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. در اینجا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید سعی کنید هویت شما واقعی باشد! یعنی از وارد کردن مشخصات غیر واقعی اجتناب کنید.چرا که محیط لینکدین کاملا حرفه ای است و برخلاف اینستاگرام و برخی شبکه های اجتماعی هویت شما باید واقعی باشد. چرا که برای ایجاد ارتباط با هویت های واقعی اینجا هستید. مرحله تایید هویت شما توسط ریکپچا بر روی من ربات نیستم (I’m not a robot) کلیک کنید و مراحل را ادامه دهید. سوال امنیتی را پاسخ دهید تا مرحله تأیید امنیت  را هم انجام شود.

ریکپچا چیست ؟

ری‌کپچا (انگلیسی: ReCAPTCHA) مانند سیستم کپچا طراحی شده‌است و در واقع نسخه جدید و بهینه کپچا می‌باشد. ری‌کپچااطمینان حاصل می‌کند که کاربر استفاده‌کننده از رایانه یک انسان است (به منظور محافظت از وب سایت‌ها در برابر ربات‌ها) و در همان زمان، به دیجیتایزر شدن کتاب‌ها کمک کرد. ری‌کپچا در اصل توسط لویز فن آخن، بن مائورر، کالین مک میلن، دیوید ابراهام و مانوئل بلوم در دانشگاه کارنگی ملون در محوطه دانشکده پیتسبرگ توسعه داده شد. ری‌کپچا در سال ۲۰۰۹ به مالکیت گوگل درآمد. در این مرحله شما باید مکان خود را مشخص کنید لینکدین با توجه به آی پی دریافتی شما از ایران بطور پیش فرض شهر تهران را پیشنهاد داده که شما میتوانید آن را به مکان دلخواه خود تغییر دهید. در این مرحله شما باید انتخاب کنید که آیا یک دانشجو هستید یا یک شاغل. اگر کارمند هستید یا شاغل بخش بالا را کامل کنید. اگر دانشجو هستید بر روی دکمه (I’m a student)  کلیک کنید و مراحل را ادامه دهید. اگر بر روی ( من دانشجو هستم ) کلیک کردید باید این فرم را تکمیل کنید مشخصات دانشگاه ، تحصیلات ،سال شروع وپایان و... را باید وارد کنید. ولی اگر کارمند هستید فرم را تکمیل کنید در ابتدا نام شرکت و سپس شغل خود را در آن شرکت وارد کنید در این مرحله یک کد فعال سازی به ایمیل شما که در ابتدا وارد کردید ارسال میشود کد ۶ رقمی را در اینجا وارد کنید حالا بر روی دکمه موافقت و تایید کلیک کنید. در اینجا لینکدین پیشنهاد میکند که  مخاطبین ایمیل خود را در لینکدین ببینید و با آنها ارتباط   (connection) برقرار کنید .   میتوانید با صرف نظر از این گزینه بر روی (Skip)  کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. در اینجا شما اولین کانکشن یا ارتباط های خود را میتوانید انجام دهید یا بر روی   (Skip) کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید . حال شما میتوانید تصویر پروفایل برای خود انتخاب کنید یا از تصاویر پروفایل گوگل یا فیسبوک خود استفاده کنید همچنین شما میتوانید با صرف نظر از انتخاب عکس به مرحله بعد بروید. شما در اینجا میتوانید کشور و شماره تلفن خود را وارد کنید یا با صرف نظر کردن از وارد کردن آنها به مرحله بعد بروید. و اینجا تعدادی هشتگ و افراد و شرکت هایی را مشاهده میکنید که میتوانید آنها را  دنبال کنید. یا بر روی پایان  (Finish)  کلیک کنید . تبریک میگم شما مرحله ثبت نام را به اتمام رساندید و هم اکنون پروفایل خود را مشاهده میکنید.   اما شما هنوز ابتدای راه هستید و فقط گام اول را برداشته اید. اکنون باید شروع به تکمیل پروفایل خود کنید و یک پروفایل حرفه ای برای خود بسازید. چرا که داشتن یک پروفایل کامل و حرفه ای برای لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد توصیه آسان مگ این است که آن را جدی بگیرید و حتما مراحل بعد را انجام دهید.  
  •  تکمیل پروفایل لینکدین

چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشیم؟

  این روز‌ها برای خیلی از حرفه‌ای‌ها، لینکد‌ین (Linkedin) ابزار موثری در شبکه‌سازی شغلی است. بدون شک کارفرمای آینده‌تان یا کسی که تازه می‌خواهد با شما آشنا شود، قبل از ملاقات‌تان نگاهی به پروفایل‌تان در لینکد‌ین می‌اندازد. همچنین برای حفظ رابطه با همکارانی که با آنها رابطه‌ی دوستی ندارید ولی می‌خواهید ارتباط حرفه‌ای‌تان را حفظ کنید، لینکد‌ین انتخاب مناسبی است. در این مقاله می‌خوانید که چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید. اصل مهم لینکدین یک ابزار ارتباطی حرفه‌ای است و با فیسبوک فرق می‌کند. لازم نیست مثل فیسبوک استاتوس‌تان را مرتب عوض کنید (در واقع معمولا وقتی پروفایل‌تان را زود به زود به‌روزرسانی می‌کنید این طور برداشت می‌شود که دنبال شغل هستید). در عوض باید خودتان را حرفه‌ای معرفی کنید؛ یعنی یک پروفایل کامل، بدون اشتباهات دستوری و نگارشی ارائه دهید.
عکس پروفایل
دو طرز فکر اصلی در مورد به کار بردن عکس پروفایل وجود دارد. آنها که از لینکدین در درجه‌ی اول برای استخدام استفاده می‌کنند عکس تعیین نمی‌کنند. به طور کلی، در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس کسی برای رزومه‌ی شغلی خود عکس قرار نمی‌دهد، چون مردم معمولا بر اساس تصویر، به صورت ناخودآگاه تبعیض قائل می‌شوند. با این حال در این کشورها نیمی از حساب‌های لینکد‌ین عکس دارند. این نشان می‌دهد که کاربرد اولیه‌ی لینکدین استخدام نیست، بلکه روشی برای برقراری ارتباط با افرادی است که از قبل می‌شناسید یا برای برقراری ارتباط با شبکه‌ی ارتباطی آنها. در این مورد داشتن عکس مهم است، چون اگر مطمئن نباشید که کسی را می‌شناسید یا نه، یک نگاه به عکس او، شما را مطمئن می‌کند. اگر تصمیم گرفتید برای حساب‌تان عکس قرار دهید، عکسی را انتخاب کنید که سر تا شانه‌های‌تان در آن مشخص باشد، لبخند بر لب داشته باشید و حرفه‌ای به نظر برسید. از آواتار و لوگو استفاده نکنید، چون نشانه‌ی واضحی از کمبود اعتماد به نفس است. اصل مطلب: عکس‌تان کمک می‌کند دیگران شما را به یاد بیاورند. عکسی جدید و حرفه‌ای را انتخاب کنید.
عنوان (Headline)
این بخش به منزله‌ی سکوی پرتاب شخصی شماست: توصیف شما از خودتان در ۱۲۰ کلمه یا کمتر. لزوما نباید شغل‌تان را در این بخش بنویسید، به خصوص اگر دنبال شغل دیگری می‌گردید. اصل مطلب: عنوان اولین چیزی است که مردم می‌بینند. پس مطمئن شوید که تاثیر اولیه‌ی درستی می‌گذارید.
خلاصه (Summary)
بخش خلاصه فرصتی است تا خودتان را نشان دهید. بعد از عنوان، خلاصه قسمتی از پروفایل شماست که همه آن را می‌خوانند و باید نشان دهد که شما چه کسی هستید و در چه زمینه‌ای تخصص دارید. ظرفیت ۲۰۰۰ کلمه، فضای زیادی برای خلاقیت به شما می‌دهد. کلیشه و بیهوده‌گویی را از خلاصه‌تان دور کنید. طوری شروع کنید که گویی می‌خواهید خودتان را به آشنایی که اتفاقی در یک مهمانی ملاقات کرده‌اید معرفی کنید. اگر در این موقعیت می‌گویید: «من معمار هستم.» پس نباید در پروفایل‌تان بنویسید: «مشاور پیشگام صنعت عمارت‌سازی، مشتاق ظرافت بصری و نوآوری طراحی»! سادگی و وضوح کلام را مثل محاوره حفظ کنید. روی دستاوردهای‌تان تمرکز کنید و نقطه‌ی جذابیت ویژه‌ی خودتان را به زبانی ساده و قابل‌ درک عرضه کنید. مثلا: «من یک معمار هستم که معتقدم ساختمان‌ها را باید برای زندگی و استفاده‌ی مفید ساخت. من سعی می‌کنم ساختمان‌هایی طراحی کنم که علاوه بر زیبایی، کارآمد هم باشند. این پروژه (نام پروژه) و این پروژه (نام پروژه) نمونه‌هایی از کار من است که برگزیده‌ی جشنواره‌ی صنعتی … (نام جشنواره)‌ شده‌ است. حتما کلید‌واژه‌هایی را که مردم در گوگل جستجو می‌کنند به کار ببرید تا وقتی کارفرمایی به دنبال یک کاندیدا برای شغل ایده‌آل شما می‌گردد، احتمال بیشتری داشته باشد که به شما برخورد کند. اصل مطلب: همه خلاصه‌ی شما را می‌خوانند، پس مطمئن شوید که تمام آنچه می‌خواهید درباره‌تان بدانند را در آن گذاشته‌اید. همچنین کلیدواژه‌ها را در آن بگنجانید، ولی حواس‌تان باشد از کلیشه‌ها اجتناب کنید.
تجربه (Experience)
پروفایل لینکد‌ین شما باید مثل رزومه‌ شما شامل تمام پیشینه‌ی کاری مرتبط شما باشد، با این حال نیازی به وارد کردن همه‌ی جزئیات نیست. هم در عنوان و هم در توضیح از کلیدواژه ها استفاده کنید تا کارفرمایان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. لازم نیست همه‌ی کارهای جزئی که در تعطیلات یا آخر هفته‌ها انجام داده‌اید را بنویسید، ولی نباید در تاریخچه‌ی شغلی‌تان چیز‌های مهم را از قلم بیاندازید. ضرورت‌های عملی: وقتی بخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید، لینکد‌ین از شما سوال می‌کند که او را از کجا می‌شناسید. اگر قبلا با هم همکار بوده‌اید، باید بتوانید محل آن را از لیست بلند‌بالای همه‌ی جاهایی که قبلا کار کرده‌اید پیدا کنید. اگر یکی از این مکان‌ها را از قلم بیندازید بخش بزرگی از شبکه‌ی ارتباطی‌تان را از دست می‌دهید. اصل مطلب: حتی اگر فقط خلاصه‌ای از کارهای‌تان را ارائه می‌دهید، همه‌ی جاهایی که کار کرده‌اید را بنویسید.
مهارت‌ها و تأییدیه‌ها (Skills and Endorsements)
در این بخش سؤال اصلی این است که لینکد‌ین برای شما ابزاری برای استخدام شدن است یا یک شبکه‌ی ارتباطی. اگر دنبال شغل هستید، شغل ایده‌آل و شرایط و پیش‌نیاز‌های آن را در نظر بگیرید. اگر آن شرایط را دارید، آنها را در پروفایل‌تان بنویسید. سعی کنید از اصطلاحات معمول استفاده کنید تا کسی که آنها را جستجو می‌کند، بتواند سریع به آن دسترسی پیدا کند. با این حال تا حد ممکن دقیق باشید. زیاد نگران تاییدیه‌ها نباشید. وقتی که در لینکدین با افراد ارتباط برقرار می‌کنید از آنها خواسته می‌شود مهارت‌های شما را تایید کنند. آنها می‌توانند از میان مهارت‌های مختلف، موارد مورد نظر خود را انتخاب و صلاحیت شما را در آن موارد تایید کنند. لینکدین مهارت‌های شما را به صورت اتوماتیک بر اساس تعداد تاییدیه‌هایی که گرفته‌اید مرتب کرده و نمایش می‌دهد، با این حال می‌توانید از امکان مدیریت تاییدیه‌ها استفاده کنید و تا حدی بر نحوه‌ی نمایش آنها کنترل داشته باشید. همچنین اگر بخواهید مهارت خاصی در پروفایل شما بالاتر نمایش داده شود، می‌توانید از مخاطبان خود در لینکدین درخواست کنید شایستگی شما در آن مهارت را تایید کنند. اصل مطلب: مهارت‌ها را به عنوان کلیدواژه‌هایی در نظر بگیرید که استخدام‌کنندگان آنها را برای یافتن فرد مورد نظر خود سرچ می‌کنند.
تحصیلات (Education)
وقتی چند سال سابقه‌ی کار داشته باشید لازم نیست حتما توصیفی از مدرک‌تان و ارتباط و تناسب آن با کار‌تان ارائه دهید. ولی حتما حداقل عنوان و نوع مدرک‌تان را مشخص کنید. اصل مطلب: وقتی برای اولین بار شروع به کار می‌کنید تحصیلات مهم‌ترین بخش در رزومه‌ی شما است. ولی اگر تجربه دارید، تجربه‌ی شما مهم‌تر است.
علایق (Interests)
قانون کلی این است که سرگرمی‌هایتان را ننویسید. نوشتن سرگرمی‌ها و تفریحات مربوط به اوقات فراغت در پروفایل لینکد‌ین یا ناشیانه به نظر خواهد رسید یا خسته‌کننده. به «دوستان‌ فیسبوکی‌تان» بگویید که عاشق خانواده‌تان هستید، نه به شبکه‌ی ارتباطی‌تان در لینکد‌ین! همواره زندگی حرفه‌ای‌تان را از زندگی خانوادگی و سرگرمی‌های آن جدا نگه‌ دارید. اما علایق حرفه‌ای‌تان را بنویسید، مثلا اینکه در زمینه‌ی خاصی تخصص دارید، دوره‌ای را گذرانده‌اید یا کار داوطلبانه‌ای انجام داده‌اید. اصل مطلب: این بخش را حرفه‌ای و مرتبط با زمینه‌ی کاری بنویسید.
برقراری ارتباط با کاربران
راه‌های زیادی برای ساختن یک شبکه‌ی ارتباطی در لینکد‌ین وجود دارد. اگر به لینکد‌ین دسترسیِ لازم را بدهید، به طور خودکار مخاطبان شما را دعوت می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند. اما شاید بین مخاطبان‌تان دوستان زیادی داشته باشید که نخواهید با آنها رابطه‌ی حرفه‌ای برقرار کنید؛ در این صورت بهتر است گزینه‌ی دعوت خودکار لینکد‌ین را غیر‌فعال کنید و به صورت دستی با مخاطبان موردن ظر خود ارتباط برقرار کنید. از امکان جستجو هم می‌توانید استفاده کنید. وقتی چند ارتباط برقرار کردید، لینکد‌ین بر اساس اطلاعات مشترک آنها، افراد دیگری که ممکن است بشناسید را پیشنهاد می‌کند. همیشه وقتی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید یک پیام شخصی به طرف مقابل بفرستید، نه صرفاً پیام پیش‌فرضی که خود لینکدین از جانب شما برای افراد می‌فرستد. شاید برای دوستانتان فرقی نداشته باشد، ولی یک همکار قدیمی ترجیح می‌دهد شروع ارتباط دوباره شخصی‌تر باشد. مثلا می‌توانید پیام ساده‌ای مثل این برای آنها بفرستید: «مدت زیادی است که همدیگر را ندیده‌ایم. با دیدن پروفایلت فکر کردم خوب است از این طریق با هم در ارتباط باشیم.
هشدار! قانون مرگبار!
هرگز در لینکدین با کسانی که نمی‌شناسید ارتباط برقرار نکنید. این یک شبکه‌ی ارتباطی حرفه‌ای برای شماست و شکست یا موفقیت‌تان بستگی به مخاطبان‌تان دارد. ممکن است دیگران از شما بخواهند برای افرادی که نمی‌شناسید در لینکدین توصیه بنویسید یا مهارت‌های آنها را تایید کنید. اگر این افراد را نشناسید نمی‌توانید این کار را انجام دهید. اصل مطلب: با همکاران قدیمی و فعلی، همکلاسی‌ها و دوستانی که می‌خواهید با آنها ارتباط حرفه‌ای داشته باشید رابطه برقرار کنید، اما با کسانی که نمی‌شناسید هرگز!
توصیه‌ها (Recommendations)
بخش توصیه‌ها بخش جالبی است. بعضی از کافرمایان اهمیت زیادی برای آن قائل می‌شوند، با این حال خیلی‌ها هیچ توصیه‌نامه‌ای ندارند. اگر به طور جدی دنبال کار می‌گردید، خوب است از کسانی که با آنها کار کرده‌اید و همکاری شما برای‌شان ارزشمند بوده بخواهید برای شما توصیه‌‌ای در لینکدین بنویسند. اما به هر حال بهترین توصیه‌نامه‌ها آنهایی هستند که بدون درخواست و اختیاری داده می‌شوند. اصل مطلب: اگر دنبال شغل هستید، یکی دو توصیه‌نامه داشته باشید تا نشان دهد که دیگران کار شما را ارزیابی کرده‌اند.
اطلاعات تماس (Contact details)
اگر می‌خواهید صاحبان مشاغل با شما تماس برقرار کنند، باید اطلاعات لازم را به آنها بدهید. اگر نگران امنیت اطلاعات یا مزاحمت‌های احتمالی هستید، تنظیمات بخش امنیت را بازبینی کنید و مطمئن شوید که تنها راه ارتباط با شما از طریق لینکد‌ین باشد. اصل مطلب: اگر این اطلاعات را ارائه نکنید کسی نمی‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.  
  • آموزش کار با لینکدین

آموزش گذاشتن پست ومقاله در لینکدین

  لینکدین جز آن دسته از شبکه های اجتماعی است  که شما میتوانید راه های زیادی را برای ارسال پست در این فضا  انتخاب کنید. هر کدام از آن بر طبق هدفی خاص مشخص شده اند و به شما کمک میکنند تا به مخاطبان خاصی در گروههای متنوع دسترسی داشته باشید اما زمانیکه که شما بتوانید در لیندکین پست گذاری کنید مطمئنا به سراغ روش هایی میروید که بتوانید بیشترین اعتبار را برای صفحه کسب و کارتان به دست آورید.
چرا پست گذاری در لینکدین الویت دارد؟
  لینکدین درواقع یک شبکه اجتماعی بیزینسی بسیار گسترده است که خیلی ها به آن لقب برادر بزرگ دیگر شبکه های اجتماعی را اعطا کرده اند. شما برای فعالیت موثر در این فضا و جواب گیری مفید در راستای تلاشی که کرده اید باید به یاد داشته باشید از راهنماهای غلط استفاده نکنید. همچنین مسیر پیش رویتان را روشن کنید و طبق اصول صحیح این برنامه برای پیشبرد اهدافتان پیش بروید اجازه ندهید راهنمایی های اشتباه دیگر افراد  شما را در این مسیر دلسرد کند، صحبت های از این قبیل که لیندکین فضای پر کاربر و موثری نیست. به جای وقتی که در لیندکین صرف میکنید میتوانید در اینستاگرام به راحتی اقدام به خرید و فروش بکنید. در این زمتان باید آنها رامجاب کنید که قصد شما از فروش و تبلیغات کسب و کار خودتان تنها یک فورش یکباره با مشتریان متزلل و پیجی که هرلحظه امکان دارد محبوبیتش را ازدست بدهد نیست. مثلا میتوانید راجع به شیوه صحیح به دست آمدن مشتری در لینکدین بگویید که: تقریبا ۶۰ درصد از درآمد سالانه من چه به شکل مستقیم و چه به شکل غیرمستقیم به دلیل اتصالات یا connections من با دیگران تامین میشود. به عقیده من  من لینکدین یک پلتفرم تکی است که به صورت موثر در راستای فروش به من کمک شایان ذکری خواهد کرد.   نتایج و میزان فروش به دست آمده از لینکدین به صورت شانسی نیستند. در این شبکه اجتماعی شما دارای شانس بالاتری جهت اتصال با تصمیم گیرندگان نهایی هستید. در نظر داشته باشید که بیشتر از ۵۰ درصد افرادی که فارغ التحصیلان دانشگاهی شده اند از لینکدین استفاده می کنند که تمایل دارند بیشتر درآمدشانرا از طریق فعالیت در لیندکین کسب کنند.و در این شبکه فعالیت موثرتری به نسبت سایر شبکه های اجتماعی دیگر دارند.  
پست گذاری در لینکدین چقدر اهمیت دارد؟
لینکدین در واقع فضایی را مهیا کرده است تا افراد بتوانند راجع به اطلاعات مورد نیاز و یا مرتبط با کسب و کارشان در این شبکه اجتماعی جستجو کنند. در واقع میتوان گفت برای اطلاعات و محتوای نوع b2b لینکدین بیش از ۵۰ درصد از ترافیک کل را جذب می شود. در صورتی که اقدام که ب پست گذاری منظم در این شبکه بکنید میتوانید چشم اندازی گشترده تر برای بهبود رونددیده شدن کسب و کارتان داشته باشید.  
چطور با استفاده از صفحه شخصی اقدام به ارسال پست بکنیم؟
در صورتی که با اشتراک گذاری و نحوه ارسال پست در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا نیستید بهتر است آموزش پست گذاری در لینکدین را به عنوان چالشی ببینید که قصد یادگیریش را دارید و یقیین بدانید هرچه در این امر موفق تر باشید میزان دیده شدن و بالاتر رفتن اعتبار پیج شما نیز به مراتب بالاتر از سایرین خواهد بود. به خودتا نسخت نگیرید قرار نیست در همان روزهای نخست نتیجه کارتان را ببینید برخی آموزه ها هستند که در نتیجه تجربه و کار کردن مداوم شما با این صفحه اجتماعی کم کم به دست خواهند آمد.در ادامه این مقاله با آموزش پست گذاری در لینکدین در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. ارسال پست بصورت شخصی در لینکدین  میتواند ساده ترین و در دسترس ترین قسمت های این برنامه باشد.نحوه عملکرد این بخش شرایطی درست مطابق شرایط ارسال پست در مادر تمام شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک دارد. شما دقیقا در فیس بوک و توئیتر نیز قادر هستید مطالب و محتوای دلخواهتا را به اشتراک بگذارید.اینکه بتوانید انواع پست ها را امتحان کنید و میزان موفقیت آنها را در جذب مخاطب بسنجید رفته رفته اصول پست گذاری صحیح و اینکه کدام ها بیشتر میتوانند مورد توجه کاربران واقع شوند را به شما می آموزد.  
آموزش پست گذاری در لینکدین به صورت متنی
محتواهای متنی که شما مجاز به انتشار آنها هستید قابلیت پشتیبانی ازطولی تا ۳۰۰۰ کاراکتر دارند. سعی کنید با دقت به مفاهیم درج شده توجه کنیدو سرسری از پر کردن آنها نگذرید.برای انتشا رو ثبت یک پست شما زمان کافی برای شرح  و بیان جزئیات در محور یک موضوع خاص را خواهید داشت. در ادامه با آموزش پست گذاری در لینکدین به صورت متنی با شما همراه خواهیم بود   ابتدا به صفحه خانه home page در لینکدین مراجعه کنید، در قسمت فوقانی صفحه یک لینک با عنوان “start a post” را مشاهده خواهید کرد. این گزینه  در واقع همان گزینه برای انتشار پست در لینکدین  است گزینه دیگری که برای ارسال مقالات مورد استفاده قرار خواهد گرفت Write  an article on LinkedIn  می باشد. زمانی که بر روی گزینه مربوط به ارسال پست کلیک کردید کادری براییتان گشوده می شود که این امکانرا برایتان فراهم میسازد تا متن مربوط به پست خود را در این قسمت بنویسید و عکس مورد نظر تان را اضافه کنید ما در موبویار برای تمام پست های بارگذاری شده خود در لینکدین عکس اضافه می کنیم و ابعاد استانداردی که برای عکس ها توصیه می کنیم ۶۹۸x 400 می باشد. شما دقیقا مانند فیس بوک و یا اینستاگرام میتوانید مطلبی ترکیبی از متن و تصویر در صفحه شخصی لیندکین خود منتشر کنید. انجام این کار بسیار ساده است تنها کافیست بر روی گزینه آپلود تصاویر کلیک کرده و سپس از منوی باز شده  ابتدا پوشه مورد نظر که عکس انتخابیتان در آن قرار گرفته و سپس عکس دلخواهتان را انتخاب کنید. برای مرحله بعدی باید یک تیتر جذاب داشته باشید. تیتیر شما باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد و تمایل را برای خواندن و دیدن تصویر پستتان در آنها ایجاد کند.ایجاد حس کنجکاوی در کاربران همیشه یکی از متدوال ترین و بهترین روش های برای جذب خاطب بوده است. حالا میتوانید اقادام به نوشتن اولین پستتان بکنید. به انواع ابزار های یکه لینکدیندر اختیارتان گذاشته است توجه کنید و در پایان نوشتن و نگار ش پستتان زدن دکمه next را فراموش نکنید. اطمینان حاصل نمایید که نمایش پست شما بر روی انواع صفحات نمایشی مناسب و در خور توجه باشد حتما ابعداد تصویر و نگارش متن را چک کنید. دقت داشته باشید که متنو تصویر شما به اندازه کافی صفحه سفید برای استراحت و چرخش چشم کاربران دیگر داشته باشد هدف از این کار این سا ت خواندن و دیده شدنمطالب شما برای کاربران دیگر راحتر باشد. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از خستگی کاربران متن هر پاراگراف را بیش از سه الی چهار سطر ادامه ندهید. پس از تمام شدن پاراگرفا هم با انداختن یک یا دوخط سفید میان  پاراگراف های نوشته شدتان مرز ایجاد کنید و مکانی برای استراحت چشم بگذارید. اینکار شاید در دید اوال کمی سختگیرانه به نظر برسد ام ااگر واقعا قصد جذب مخاطب دارید باید بهتمام عوامل ایجاد راتی و آسایش برای او در زمان خواند نو توجه به مطلبتان دقت داشته باشید. اینکه کاربران بتوانند هر چند خطر در میان استراحت چشمی در کسری از ثانیه بگیریند باعث میشود خطوط گم نشوند و کاربر از خواندن مطالب شما خسته و دلسرد نشود.  
آموزش پست گذاری در لینکدین به صورت تصویری
در لینکدین علاوه بر ارسال پست متنی قادر خواهید بود پست های تصویری نیز ارسال کنید. سایز ایده آل عکس برای نوشتن پست در لینکدین ۶۲۷*۱۲۰۰ می باشد. دقت داشت هباشید که تصاویری در لینکدین مبادرت به ارسال آنها میکنید باید دارای خصوصیات زیر باشند:
  • عکس با کیفیت
  • حرفه ای و طبیعی
  • دارای وضوح و موضوع مرتبط
آموزش پست گذاری در لینکدین به صورت ویدئویی
خیلی ز افاردهستند که یا نمیدانند لیندکین دارای امکاناتی برای ارسال پست های ویدئویی هم هست و یا اقدام به استفاده از آن نمیکنند . درصورتی که چون تعدا افاردی که این قابلیت را بکار میگیرند در میان کاربران دیگر بسیار کم است شما میتوانید از اسن فرصت نهایت استفاده را ببرید و با راسال پست ویدئویی اقدام به برانگیخته کردن همان حسه تضمین موفقیت یعنی حسه کنجکاوی کاربران بکنید. بدین ترتیبب شما به نسب سایر رقبا ی خود جلوتر خواهید بود و همچنین صفحه ای بروز تر خواهید داشت. تعامل با کاربران هرچه با شیوه هیا نوین تر و جذابتری شکل بگیرد تضمین درصد موفقیت شما در این شبکه اجتماعی بیشتر خواهد بود. قبل از اینکه برای ارسال پست به صورت ویدئویی اقدا کنید حتما مواردی را در زیر به آنها اشاره میشود از نظر بگذرانید:
  • شما تنها مجاز به ارسال ویدئو با فرمتهای ASF, AVI, FLV, MPEG-1, MPEG-4, MKV, QuickTime و فرمت هایی که در وب پشتیبانی می شود خواهید بود.
  • حداقل حجم برای ویدئو ۷۵ KB  و حداکثر حجم نیز ۵GB  خواهد بود.
  • طول حداقلی ویدئو را می بایست ۳ دقیقه و حداکثر آن می بایست ۱۰ دقیقه در نظر بگیرید.
  • همانند بارگذاری تصاویر ویدئو ها هم باید از کیفیت مطلوب و موضوعی مرتبط برخوردار باشند.
یک خبر خوش دیگر برای شما این است که اگر چندین شبکه اجتماعی را برای کسب و کار خود در لیندکیدن تحت مدیریت دارید لازم نیست برای ارسال پست در لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی وارد پروفایلتان در این شبکه های اجتماعی بشوید .ابزاری مانند Agorapulseاین قابلیت را برای شما ایجاد میکندکه با استفاده از آن سایر صفحات اجتماعی خود را نیز مدیریت کنید .  
بهترین روش نوشتن پست در لینکدین چیست؟
برای فهمیدن آنکه چه نوع محتوایی برای کسب و کار شما در لینکدین مناسبتر است باید تمام نوع محتواهای مرتبط با کارتان را به نحوی امتحان کنید. محتواهایی که توانسته اند تعامل بیشتری را با کاربران داشته باشند بدون شک بهترین نوع پست ها در لینکدین خواهند بود.این پست ها علاوه بر ایجاد تعامل بهتر میان کسانی که جذب شما شده اند میتوااند مسیر رابرای یافتن مخاطب های بیشتری هم باز کنند.  
آموزش پست گذاری در لینکدین شرکتی
ارسال پست در صفحه شرکت در لینکدین همانند ارسال پست در صفحات شخصی لینکدین خواهد بود. در این قسمت هم درست مانند پست متنی در صفحه شخصی اجازه درج مطلب تا  ۳۰۰۰ کاراکتر را خواهید داشت و  همجنین می توانید اقدام به ارسال عکس، ویدئو و متن نمایید. اهمیت و جایگاه پست هایتان  را در صفحه شرکتی بیایید سعی داشته باشید برای نوشتن و ارسال پست های خود خلاقیتتان را بکار ببریدو اهمیتش را درک کنید سعی داشته باشید از صفحه شرکتی خود برای بازاریابی و معرفی برندتان بهره ببرید تا اینکه از آن برای استخدام استفاده کنید.
نوشتن مقاله در لینکدین
ارسال مقاله در لینکدین هم یکی دیرگ از انواع ارسال پست ها در لینکدین می باشد، برای ارسال مقاله در لینکدین می توانید طبق اقدامات زیر پیش بروید.
آموزش پست گذاری در لینکدین / نوشتن مقاله
در صفحه اصلی بر روی گزینه write a article کلیک کرده و سپس بعد از کلیک کردن بر روی این لینک صفحه ای همانند تصویر زیر مشاهده میکنید.  
  • همانطور که در این تصویر نمایش داده میشود در این قسمت می توانید اقدام به ارسال مقاله بکنید که با ارسال پست در لینکدین دارای تفاوت های چشمگیریست. برای اینکار به ترتیب کارهای زیر را دنبال کنید
  • تصویر مناسبی راجع به پست خودتان در قسمت بالایی آپلود کنید.
  • سعی داشته باشید تا تیترهای جذاب و مرتبط با موضوع خود در قسمت headline درج نمایید.
  • با کمکز نوار بالایی هم میتوانید متنتان را برجسته تر و... نموده و اگر می خواهید لینک نیز در مقاله خود اضافه کنید می توانید از نوار بالایی بهره ببرید.
  • سعی کنید در نوشتن مقاله از انواع تگ های هدینگ h1 -h5 استفاده کنید. اگر هم در متنتان از نقل قول استفاده کرده اید به خاطر داشته باشید متن نقل قول را در درون تگ blockquotes استفاده کنید. برای برجسته کردن برخی از متن ها هم می توانید از تگ bold بهره ببرید.
     
  • باید ها و نباید ها در لینکدین

  لینکدین شبکه اجتماعی مهمی است که کسب و کارهای بزرگ و کوچک به روش های مختلف برای توسعه کسب و کار، بازاریابی اینترنتی، برندینگ و افزایش درآمد به آن نیاز دارند. آیا تاکنون درمورد چگونگی استفاده از لینکدین (LinkedIn) در کسب و کار خود، فکر کرده اید؟

۱۰ قاعده ای که باید در لینکدین رعایت شود

 
شخصی سازی درخواست های ارتباط
شخصی سازی کردن تمام درخواست های ارتباط (Connect) و جلوگیری از ارسال پیام های پیش فرض در لینکدین بسیار مهم است. بسیاری از افرادی که  در LinkedIn هستند دریافت درخواست های تصادفی و درخواستی که عاری از پیام شخصی باشد را درک نمی کنند. این موارد به آنهایی تبدیل می شوند که به احتمال زیاد بر روی گزینه “گزارش اسپم” و یا “من این فرد را دوست ندارم” کلیک خواهند کرد و در صورتی که این اتفاق چندین بار تکرار شود، شما به زندان لینکدین (LinkedIn jail) خواهید رفت.  
برای پروفایل خود یک عکس انتخاب کنید
تا زمانی که برای پروفایل لینکدین خود یک عکس حرفه ای از خودتان ندارید، بهتر است شروع به ایجاد ارتباط با افراد مختلف نکنید. تصویر پروفایل شما باید یک تصویر واضح، رسمی و نمایانگر چهره شما باشد.  
شخصی سازی درخواست پیشنهادات خود
متاسفانه، بسیاری از افراد به فرستادن درخواست بدون ارسال یک پیام شخصی عادت دارند. اگر می خواهید از کسانی که می شناسید پیشنهاداتی مناسبی دریافت کنید، ارسال یک پیام شخصی که به آن ها بگوید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید، بسیار مهم است. همچنین همیشه آن را در زمان مناسب انجام دهید و در صورت لزوم پیشنهادات آنها را جبران کنید.  
همیشه لینکدین خود را حرفه ای نگه دارید
هرگز در مورد مسائلی که مربوط به کسب و کار شما نمی شود در لینکدین صحبت نکنید. لینکدین یک شبکه اجتماعی برای بیزینس و کسب و کار است و افراد انتظار دارند همه چیز در هر زمانی حرفه ای و کاری باشد.  
در زمان بروز رسانی پروفایل خود notification ها را خاموش کنید
به روز رسانی مشخصات می تواند برای کسانی که با آن ها در ارتباط هستید، به خصوص زمانی که می خواهید تغییرات زیادی را در یک روز اِعمال کنید، کمی آزار دهنده باشد. بهتر است برای انجام هر نوع بروزرسانی در پروفایل تان، notification ها را غیر فعال کنید.  
یک پیام خوش آمد گویی زیبا که ایجاد ارزش می کند، ارسال کنید.
  نکته مهم که باید در زمان یادگیری استفاده موثر از لینکدین به خاطر داشته باشید، این است که اگر نتوانید ارزش مشخصی را فراهم کنید، درواقع به یک پیام نامربوط (اسپم) تبدیل می شوید.  
به طور منظم ارتباطات خود را گسترش دهید
این کار را می توان به آسانی و از طریق ارسال یک نظر مثبت در به روز رسانی های اخیر پروفایل افراد، ارسال محتوای مفید و خاص برای حرفه ی آن ها و یا حتی یک پیام “تبریک”  ساده برای ارتقا و یا راه اندازی محصول جدید در کسب و کار شان انجام داد.  
لیست کانتکت خود را برای افرادی که با آن ها در ارتباط هستید، باز بگذارید
باز گذاشتن لیست کانتکت شما برای افرادی که به تازگی با آنها ارتباطات برقرار کرده اید، مهم است. به عبارت دیگر، بستن آن ها بدین معنا است که شما برای خودتان کار می کنید. زمانی که شما با فرد جدیدی ارتباط برقرار می کنید، و می توانید تمامی کانتکت های او را ببینید، فکر می کنید آنها چه احساسی در مورد شما خواهند داشت اگر نتوانند کانتکت های شما را ببینند؟
دوستان خود را به یکدیگر معرفی کنید
بهترین راه برای ایجاد ارتباطات بیشتر معرفی کانتکت هایتان به یکدیگر است. برای معرفی افراد به یکدیگر در کسب و کار خود فعال باشید، و اگر احساس می کنید که اینکار باعث هم افزایی خواهد شد، بهترین تلاش خود را برای این همکاری انجام دهید.
  به پیام های خود بی درنگ پاسخ دهید
برای پاسخ دادن به پیام ها بازه ی زمانی ۱ تا ۲ روز مناسب است، اما زمان طولانی تر از آن به هیچ وجه قابل قبول نیست.  

۱۰ قاعده در لینکدین که هرگز نباید آنها را انجام دهید

 
برای مخاطبان خود پیام های غیر مربوط (Spammy) ارسال نکنید
همه چیز باید همیشه در جهت منفعت دیگران باشد، نه شما
پست بیش از حد و در تعداد بالا به اشتراک نگذارید.
در لینکدین از به روز رسانی پست ها، بیش از یک (و نهایتا دو) بار در طول روز اجتناب کنید.
برای توصیه کردن (Recommendation) در لینکدین از افرادی که آن ها را نمی شناسید، درخواست نکنید
شما هرگز نباید درخواست یک پیشنهاد (و یا فرستادن آن) برای فردی که نمی توانید شخصا در موردش تضمین بدهید و آن را نمی شناسید را داشته باشید.
در گروه ها کامنت منفی و یا انتقادی نگذارید
گروه های لینکدین یک محل عالی برای ایجاد ارتباطات جدید است به این شرط که آنها را با گذاشتن کامنت های منفی از دست ندهید.
پیام هایی با مضمون تعریف از خود (خود خدمتی) در گروه ها به اشتراک نگذارید.
گروه های لینکدین برای اسپم محتوای شما نیست. اگر می خواهید محتوای خود را به اشتراک بگذارید، نیاز دارید آن محتوا را با گروهی که می خواهید در آن فعالیت کنید مرتبط سازید و نیز حصول اطمینان حاصل کنید که هدف اولیه از انتشار محتوا ایجاد ارزش است.
پیام ها را به افراد مختلف بدون غیر فعال کردن گزینه ” دریافت کنندگان اجازه دیدن اسم و آدرس ایمیل های یکدیگر را دارند ” ارسال نکنید
اگر شما قصد ارسال یک پیام یکسان، به چند نفر را دارید، نیاز به غیر فعال کردن گزینه ” دریافت کنندگان اجازه دیدن اسم و آدرس ایمیل های یکدیگر را دارند ” دارید. به خاطر داشته باشید که هیچ کس از دریافت پیامی که با بی دقتی به یک دسته از افراد دیگر نیز ارسال شده است احساس خاص بودن نمی کند.
از افراد برای لایک کردن صفحه فیس بوک خود درخواست نکنید
یکی از بزرگترین و رایج ترین اشتباهات در لینکدین درخواست لایک کردن صفحه فیس بوک خود از ارتباطات و دوستی های جدید است.توجه کنید که این کار با این موضوع که شما بعد از ایجاد روابط دوستانه با فردی، درخواست ارتباط به طور شخصا در فیس بوک را داشته باشید کاملا متفاوت است.
از افراد و ارتباطات جدیدی که آن ها را نمی شناسید درخواست تایید و سفارش (Endorse) برای خود نکنید
صرف اینکه همیشه برخی افراد به صورت تصادفی شما را تایید و سفارش می کنند، نباید شما هم از آن ها، بدون اینکه آن ها را بشناسید همین درخواست را داشته باشید.
پیام خود را با عبارت “مشاهده کردم که از پروفایل من بازدید کردید…” ارسال نکنید
در یک کلام : این کار وحشتناک است. اگر فردی که از پروفایل شما بازدید کرده، کسی است که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید یک درخواست ارتباط شخصی که این جمله را شامل نشود برای او بفرستید.
در لینکدین مانند فیس بوک و توییتر رفتار نکنید
قواعد لینکدین بسیار متفاوت از فیس بوک و توییتر است. از آنجایی که هریک از شبکه ها قواعد خاصی دارند، شناخت قواعد مناسب هریک بسیار مهم است. به عنوان مثال در لینکدین هیچ کس علاقه ندارد که بداند شما برای ناهار امروزتان چه چیزی خوردید!    

حذف اکانت لینکدین

آموزش تصویری حذف اکانت لینکدین در ابتدا بر روی ایکون پروفایل یا عکس خود کلیک کنید گزینه  (Settings & Privacy)  را انتخاب کنید. در مرحله بعد در پنجره باز شده سمت چپ گزینه (Account) را انتخاب و سپس گزینه (Account Management)  را انتخاب کنید و  گزینه آخر  (Closing your Linkedin account) را انتخاب کنید. در این مرحله باید دلیل حذف خود را توضیح دهید ساده ترین کار انتخاب گزینه دیگر است و داخل باکس یک متن یا دلیل خود را بنویسید ، یک متن دلخواه در اینجا باید رمز عبور خود را وارد کنید تا دکمه (Close account) فعال شود. سپس بر روی دکمه بستن حساب کلیک کنید تا حساب شما برای همیشه بسته شود. با مشاهده این پیغام اکانت شما در لینکدین حذف گردیده است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. تهیه و تنظیم تیم تحریریه آسان مگ

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities