آیا هاست نامحدود وجود دارد؟

آیا هاست نامحدود وجود دارد؟

اگر برای خرید هاست خود به جست‌وجو در اینترنت پرداخته باشید، احتمالا با عبارت “هاست نامحدود” نیز روبرو شده‌اید.در این مقاله قصد داریم به بررسی هاست نامحدود و معایب و مزایای آن بپردازیم.

آیا هاست نامحدود وجود دارد ؟

برای درک بهتر این موضوع میبایست درمورد ساختار سرور و هاست توضیحاتی به شما ارائه دهیم و به شما بگوییم اصلا شرکت های هاستینگ چگونه هاست ارائه می کنند، شرکت های هاستینگ به دیتاسنتر های سرتاسر دنیا مراجعه می کنند و از دیتاسنتر ها سرور اجاره می کنند، سپس با بهینه سازی و تامین امنیت سرور هایشان اقدام به فروش تعداد انبوهی از سرویس های هاستینگ بر روی هر سرور می کنند، به اصطلاح هاست می فروشند ! مسئله را با جزئیات بیشتری بیان می کنیم، شرکت هاستیگ با مراجعه به دیتاسنتر متناسب با نیاز های خود یک سرور با امکانات مورد نیاز تهیه می کند، سرور یک کامپیوتر ارائه دهنده خدمات است و هاست زیر مجموعه ای از یک سرور است، با توجه به این که سرور یک سخت افزار است هر سرور مشخصات تعیین شده ای دارد و متانسب با امکانات و منابع آن بر روی هر سرور قیمت گذاری می شود، فرض کنید یک شرکت هاستینگ برای ارائه سرویس به مشتریان خود یک سرور با مشخصات مطلوب تهیه می کند، مشخصات یک سرور فرضی معمولا مانند زیر است. مشخصات سرور مدل x در دیتاسنتر x : میزان هارد : ۱۰۰۰ گیگابایت میزان پهنای باند : ۲۰ ترابایت میزان Ram : 32 گیگابایت میزان CPU : 8 هسته و سایر مشخصات فنی سرور مانند پورت های شبکه سرور و برند سرور و … شرکت های هاستیگ با خرید سرور هایی با مشخصات بالا از دیتاسنتر ها و بهینه سازی و نصب کنترل پنل بر روی سرور اقدام به ارائه سرویس های هاست اشتراکی می نمایند، به فرض مثال یک شرکت هاستینگ با خرید چنین سروری می تواند ۱۰۰۰ عدد هاست ۱ گیگابایتی به فروش برساند، سرور یک سخت افزار است ، هاست هم زیر مجموعه ای از یک سرور است، وقتی سخت افزار نامحدود وجود ندارد پس سرور نامحدود هم نمی تواند وجود داشته باشد و در صورتی که سرور نامحدود وجود نداشته باشد هاست نامحدود هم نمی تواند وجود داشته باشد و در اینجا متوجه می شویم هاست نامحدود واقعیت ندارد.

پس چرا توسط برخی از شرکت ها ارائه ی شود ؟

همانطور که در بالاتر نیز توضیح دادیم طرح ارائه هاست نامحدود که توسط برخی از شرکت ها ارائه می شود، در واقع یک پلان میزبانی بر روی یک سرور اشتراکی است. سرور اشتراکی نیز مانند هر سرور دیگری، دارای مقدار مشخصی فضای میزبانی، ترافیک ماهانه، پهنای باند، RAM، CPU و… است. در این سرور علاوه بر میزبانی که شما تهیه می‌کنید، سرویس میزبانی وب کاربران دیگر نیز وجود دارد. لذا منابع این سرور بین شما و تمام کاربران دیگر تقسیم خواهد شد. هاست نامحدود در این شرایط، سرویس‌دهنده شما به‌جای تقسیم منابع به اندازه‌ای که امکان پشتیبانی آن توسط سرور وجود داشته باشد، این فرضیه را در نظر می‌گیرد که تمام کاربران سرور، هم‌زمان از تمام فضا و ترافیک ماهانه اختصاص داده شده استفاده نخواهند کرد. پس کاربری که هاست نامحدود تهیه کرده است، می‌تواند مازاد مصرف خود را از منابع تخصیص داده شده به کاربران دیگر استفاده کند. البته برای سایر منابع مانند Data Base، عموما محدودیت‌های مصرف برای شما نیز اعلام خواهد گردید. اگر میزان مصرف شما به‌علاوه مصرف کاربران دیگر به آستانه منابع کل سرور نزدیک شود، هشدار اضافه مصرف برای شما ارسال می‌گردد یا حتی با قطعی سرویس میزبانی خود مواجه خواهید شد. با این اوصاف سناریوی هاست نامحدود به پایان رسیده و شما ناگزیر به کاهش مصرف یا انتقال میزبانی خود به سرویس‌های اختصاصی خواهید شد.

معایب هاست نامحدود

فرض کنید که ۱۰ سایت در میان ۱۰۰ سایت مشترک در یک هاست نامحدود به ترافیک و پهنای باند مصرفی بالایی در روز برسند، در اینصورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این لحظه شما محدودیت های هاست نامحدود را درک خواهید کرد. در این شرایط فشار بر روی سرور بسیار زیاد شده و سرعت کلی آن بشدت کاهش خواهد یافت، در نتیجه تمامی سایت هایی که بر روی آن قرار گرفته اند حتی اگر بازدید بالایی نداشته باشند کند خواهند شد. در بهترین حالت شرکت های میزبانی وب سایت پر مصرف را از سرور خارج کرده و از آنها درخواست میکنند که سایت خود را به سرورهای VPS منتقل کنند. اگر چندین سایت برروی یک هاست بارگذاری شود این امکان وجود دارداگر یکی از کاربران مایل به استفاده از کل منابع پلان خود باشد و یا مصرف شما به اندازه‌ای برسد که با مجموع مصرف کاربران دیگر، حجم زیادی از منابع سرور را درگیر کند، هشدارهای اضافه مصرف ارسال می‌گردد. حتی ممکن است سرور قادر به تامین منابع مورد نیاز حجم بالای درخواست‌های کاربران نباشد و از دسترس خارج شود. هاست نامحدود تنها یک طرح تبلیغاتی برای جذب مشتری می باشد و شرکت های ارائه دهنده این نوع سرویس ها معمولا محدودیت های ماهرانه ای در پکیج های هاست نامحدود اعمال نموده اند تا مشتریان با خرید یک سرویس نامحدود نتوانند به صورت غیر معقولانه از قدرت تمام سرور استفاده کنند و سایر کاربران دچار اختلال شوند و معمولا کاربران این سرویس ها همواره دچار مشکل هستند. آسان رایان میزبان امن وبسایت شما

هاستینگ هاست اشتراکی هاست نامحدود آیا هاست نامحدود وجود دارد ؟ هاست نامحدود چیست؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities