معرفی ۵ کنترل پنل هاست

معرفی ۵ کنترل پنل هاست

کنترل پنل دامنه محیطی است که در آن امکان مدیریت دامنه وجود دارد.
 
در بخش زیر به معرفی ۵ نوع کنترل پنل هاست می پردازیم :
CPANEL
با ارائه ابزار خودکار و بسیار  cpanel  کنترل پنل قوی امکان مدیریت منابع سایت و ایجاد وب سایت های کاملا حرفه ایی را فراهم میکند و یکی از پرطرفدار ترین کنترل پنل های لینوکس به شمار می ورود .  کنترل پنل سی پنل اساسا برای شرکت‌های میزبانی طراحی شده و مناسب ‌هاست لینوکسی است. این پنل به کاربران اجازه می‌دهد، سرویس ‌هاست را مدیریت کنند. برای همین دلیل به آن هاست سی پنل ایران یا خارج گفته می شود. بطورکلی برخی افراد به دنبال شرکت‌هایی هستند که‌ امکان هاست سیپنل ارائه می‌کنند، اما در نظر داشته باشید‌، این اصطلاح عنوانی کاملا کلی است و مقصود آن هاست لینوکس است در صورت نیاز می توانید اقدام به خرید هاست  c panel یا همان هاست لینوکس کنید . 
DIRECT ADMIN
کنترل پنل دایرکت ادمین از دیگر کنترل پنل های لینوکس  است که امکانات آن در سه مورد خلاصه می شود : استفاده آسان ، سرعت بالا ، پشتیبانی قوی  دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی وب گرافیکی می باشد (DirectAdmin یکی از پلتفرم های هاستینگ است) که مبتنی بر وب بوده و مدیریت وب سایت ها بر روی هاست و سرور را بسیار آسان کرده است. با دایرکت ادمین می توانید وب سایت های خود را با سطوح Admin، Reseller یا نماینده و کاربر معمولی مدیریت کنید. بزرگ ترین مزیت این کنترل پنل دوری از تحریم ها می باشد که این کنترل پنل مبتنی بر لینوکس را به جایگزین مناسبی برای Cpanel که تحت تاثیر تحریمات قرار دارد تبدیل نموده است و شرکت های هاستیگ با نصب این کنترل پنل گرافیکی بر روی سرور هایشان اقدام به ارائه سرویس های هاست اشتراکی می کنند. کنترل پنل دایرکت ادمین علاوه بر سادگی و راحتی استفاده، دارای قابلیت ضد Crash می باشد که این قابلیت منجر به افزایش پایداری در سرویس ها شده است.                      سرعت این کنترل پنل بسیار بالا می باشد زیرا تا حد بسیار زیادی سعی شده ساده ، زیبا و در عین حال کاربردی و حرفه ای طراحی شود.
PLESK
گرچه این کنترل پنل امکان نصب بر روی هر دو سرور لینوکس و سرور ویندوز را دارا می باشد اما بیشتر روی سرور ویندوز اجرا می شود .  کنترل پنل پلسک دارای محیطی ساده برای مدیریت منابع سرور می باشد و بسیار کار بر پسند است . در سیستم عامل لینوکس ردهت، دبیان، فدورا، CloudLinux، اوبونتو و CentOS و نسخه های مختلف ویندوز ۲۰۰۳، ۲۰۰۸، ۲۰۰۸ R2 و ۲۰۱۲ پشتیانی می‌شود. همچنین قابلیت پشتیبانی از چندین سرویس دهنده وب / پایگاه داده از جمله مایکروسافت IIS، Microsoft SQL Server، MySQL، آپاچی، تامکت، و Nginx راداراست. نسخه های مختلف از PHP همچون PHP7 و نیز Perl, CGI-BIN، جاوا، Ruby، پایتون و .NET را نیز پشتیبانی می کند.
HOSTING CONTROLLER
کنترل پنل هاست کنترلر قابلیت پشتیبانی از چند زبان  DNS,ODB,DNS را دارد. علاوه بر این امکان آمار گیری و مدیریت ایمیل و پوشه ها ، پشتیبانی برای ثبت دامنه پوسته های قابل برنامه ریزی از دیگر امکانات این کنترل پنل است .
ZPANEL
 یک کنترل پنل محبوب در بین کنترل پنل های متن باز است که از کیفیت و ابزار های بسیار زیادی برخوردار نوشته شده است .  این کنترل پنل PHPH بوده و با زبان و همچنین  MAC  قابلیت نصب در لینوکس ، سیستم عامل ویندوز سرور را دارد .           شیوه کار با کنترل پنل ZPanel تقریبا مانند پنل معروف و محبوب CPANEL است. ZPanel یکی از رقیب های سر سخت کنترل پنل های دیگر است، زیرا شما می توانید از آن برای ایجاد دوباره نماینده فروش (reseller) یا حساب کاربری برای افرادی دیگر استفاده کنید. یعنی می توانید برای دوستان یا مشتریان یک دامنه تنظیم کنید و با ارائه دسترسی به آن حساب کاربری به خصوص، وارد ZPanel شوند  و فقط بتوانند دامنه خود را کنترل و مدیریت کنند.    

دایرکت ادمین سی پنل هاست لینوکس هاست اشتراکی کنترل پنل

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities