سی دی ان (CDN)

سی دی ان (CDN)

CDN چیست و چرا باید از سی دی ان استفاده کرد؟

شبکه انتقال محتوا یا سی دی ان ( Content Delivery Network ؛ به اختصار CDN ) ، شبکه ای گسترده از سرورهای مستقر در نقاط مختلف دنیاست که اطلاعات ایستا و یا آن دسته از اطلاعات که با تغییرات کمتری همراه هستند را در میانه راه ذخیره کرده و به این ترتیب کاربر با سرعتی دوچندان وب سایت مورد نیاز خود را بارگذاری می نماید. این اطلاعات ایستا می تواند شامل فایل های CSS ، JavaScript ، تصاویر، فایل های ویدیوئی و ... باشد. به این ترتیب با کاهش درخواست ها به سرور اصلی شاهد کم شدن بار یا Load Time بر روی سرور میزبانی کننده خواهیم بود. همین امر موجب افزایش سرعت دسترسی و همچنین بهبود راندمان سرور می گردد، در حالیکه بازدید کننده با توجه به موقعیت جغرافیایی ، وب سایت را از نزدیکترین نقطه بر روی شبکه سی دی ان بارگذاری می کند .

CDN چگونه کار می کند؟

در هسته آن ، CDN شبکه ای از سرورها است که با هدف ارائه مطالب به سرعت ، ارزان ، قابل اطمینان و ایمن در ارتباط هستند. به منظور بهبود سرعت و اتصال ، CDN سرورها را در نقاط مبادله بین شبکه های مختلف قرار می دهد.

مزایای استفاده از CDN چیست؟

اگرچه مزایای استفاده از CDN بسته به اندازه و نیاز یک دارایی اینترنتی متفاوت است، اما مزایای اصلی بیشتر کاربران می تواند به ۴ مؤلفه مختلف زیر تقسیم شود:

کاهش تاخیر و افزایش کارایی در ترافیک های بالا:

همه ما در مشاهده ویدئو از طریق اینترنت با مشکل قطعی و تکه تکه شدن تصویر مواجه شده ایم، یکی از کاربردهای اصلی CDN این است که به ارائه بهتر محتوای تصویری و صوتی کمک کرده که این خود موجب بهبود تجربه کاربری ( user experince ) به هنگام مرور وب سایت خواهد شد که این به نوبه خود سبب می شود کاربر زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند.

کاهش بار پردازشی سرور:

با بهره گیری از این سامانه کاربر با اتصال به نزدیک ترین نقطه از شبکه سی دی ان ، داده ها را از نزدیک ترین مکان دریافت می کند. علاوه بر این، با کاهش مراجعات به سرور اصلی، شاهد آزاد شدن ظرفیت پردازشی بر روی سرور اصلی میزبانی کننده وب سایت خواهیم بود.

نگهداری فایل ها هم زمان در چند مکان:

با بروز مشکل در یکی از نقاط و محدودیت های شبکه اینترنت محلی، سایت شما از دیگر مناطق در دسترس خواهد بود.

افزایش کیفیت برنامه های پخش زنده:

امروزه با افزایش قابل توجه سرویس هایی روبرو هستیم که محتوای ویدئویی خود را بصورت پخش زنده به اشتراک می گذارند که با حجم وسیع تقاضا در یک لحظه روبرو خواهند شد. بدون استفاده از فناوری CDN ، پوشش چنین برنامه هایی هزینه های سرسام آور سخت افزاری را برای صاحب وب سایت در پی خواهد داشت.

کاهش ترافیک مصرفی برای صاحبان سایت ها:

با توجه به اینکه سایت شما از نقاط دیگر و به صورت غیر مستقیم لود می گردد، این مورد سبب کاهش ترافیک مصرفی شما می شود. امنیت: با توجه به برقراری ارتباط غیر مستقیم بین بازدیدکننده و وب سرور و مخفی ماندن آدرس IP سرور اصلی، استفاده از این سرویس تا حد بالایی سبب افزایش امنیت وب سایت و جلوگیری از حملات مختلف نیز خواهد شد. از دیگر مزایای سی دی ان میتوان به وارد زیر اشاره کرد: بهبود زمان بارگذاری وب سایت کاهش هزینه های پهنای باند افزایش در دسترس بودن محتوا و افزونگی نصب آسان شما میتوانید از طریق آسان رایان سرور مجازی و یا اختصاصی خریداری کنید.  

CDN CDN چیست CDN و افزایش سرعت آشنایی با CDN چرا CDN کاربرد CDN سی دی ان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities