اصطلاحات متداول هاستینگ (2)

اصطلاحات متداول هاستینگ (2)

در موضوع هاستینگ اصطلاحاتی وجود دارد که برای کاربران و افرادی که قصد کارکردن با سایت و به دنبال انتخاب هاست مناسب برای سایت خود هستند ، میتواند کمک بسیاری کند. در مقاله اصطلاحات متداول درباره هاستینگ میتوانید برخی از این اصطلاحات را مطالعه کنید. برخی دیگر از این اصطلاحات را در ادامه با هم مطالعه میکنیم:

addon domain یا ادان دامنه:

یه امکانی هست که به شما این اجازه رو میده تا دامنه های بیشتری رو داخل هاست add یا اضافه کنید و با هر کدام از دامنه ها یه سایت متفاوت با محتوا و ظاهری متفاوت راه اندازی کنید، به عنوان مثال اگر یک هاست 5 عدد ادان دامنه داشته باشه شما می تونین 5 تا سایت متفاوت با 5 دامنه متفاوت به غیر از سایت اصلیتون بر روی اون هاست راه اندازی کنید.

aliase یا پارک دامنه :

یه امکانی هست که به شما این اجازه رو میده تا دامنه های متفاوت دیگه ای هم به غیر از دامنه اصلیتون بر روی هاستتون پارک کنید تا بازدیدکنندگان با مراجعه به دامنه های پارک شده بر روی هاست شما به وب سایت اصلی شما هدایت شوند.

active server pages یا به اختصار ASP :

یکی از زبان های برنامه نویسی تحت وب است که طراحان سایت ها قادر هستند به کمک این زبان برنامه نویسی وب سایت های پویا و تعاملی راه اندازی کنند.

backup یا نسخه پشتیبان :

یک رونوشت از اطلاعات سایت می باشد که به شما این اجازه را میدهد تا در صورتی که در هاست یا وب سایت حادثه ای رخ داد با بازگردانی اون بکاپ وب سایت به حالت اولیه برگردد و از نابود شدن تمام زحمات و اطلاعات سایت شما شما جلوگیری میکند.

Gigabytes یا به اختصار GB :

یکی از واحد های بزرگ اندازی گیری میزان حجم اطلاعات است و منظور این میباشد که بیشتر سایت های متوسط که تازه تاسیس شده اند به فضای بیشتر از 5 گیگابایت در سرویس هاست نیاز ندارند و میزان پهنای باند مورد نیاز برای وب سایت های تازه تاسیس 5 الی 10 گیگابایت به صورت ماهانه می باشد.

bandwidth یا پهنای باند :

پهنای باند، Data Transfer هم نام دارد میزان حجم داده ها و اطلاعاتی است که میتواند بین سایت شما و کامپیوتر بازدیدکننده از سایت انتقال داده شود و میزان پهنای باند مورد نیاز برای یک وب سایتی که تازه در حال راه اندازی است باید از 1 الی 5 گیگابایت باشه و به مرور که تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یافت می توانید پهنای باند بیشتری برای هاست خریداری کنید.

Cloud یا ابری :

یکی دیگر از روش های نگهداری از اطلاعات به صورت غیر متمرکز است و در روش کلود همواره اطلاعات بر روی چند حافظه یا چند سرور ذخیره می شوند و این درحالی است که در هاست های معمولی اطلاعات همواره بر روی یک سرور ذخیره و نگهداری می شوند و به همین خاطر استفاده از تکنولوژی کلود همواره باعث میشه امنیت اطلاعات و سرعت بازگزاری وب سایت ها همواره افزایش پیدا کند البته هزینه هاست های کلود یا میزبانی وب ابری بسیار بالا است و استفاده از این تکنولوژی برای خیلی از سایت ها مقرون بصرفه نیست.

cookie یا کش :

اطلاعات و داده هایی هستند که از طرف وب سرور بر روی مرورگر بازدیدکنندگان از سایت شما ذخیره می شوند و در حقیقت کوکی ها اطلاعات سایت ها و صفحات اینترنتی هستند که شما هر روز اون ها رو از طریق مرورگر مشاهده می کنید و جهت افزایش سرعت بارگزاری صفحات اون اطلاعات داخل مرورگر شما ذخیره می شوند تا برای مرتبه بعدی اون صفحه اینترنتی با سرعت نسبتا بالاتری برای شما باز شود و حجم کمتری از اینترنت شما مصرف شود.

Domain Name System یا به اختصار DNS :

رکوردی هستش که نام دامنه شما رو به IP هاست متصل میکند و در واقع هر هاست یک آدرس IP اختصاصی دارد که شما باید آن را از شرکت های هاستیگ دریافت کنید و DNS کارش این میباشد که نام دامنه شما رو به وسیله چند مشخصه به آدرس IP هاست متصل کند.

Disk Space یا فضا :

میزان فضا یا حجمی است که در شرکت های هاستیگ در اختیار کاربران قرار میگیرد تا اطلاعات و داده های وب سایتشان را بر روی آن نگهداری و آپلود کنند به زبان ساده تر منظور از disk space میزان فضای هاست است که جهت راه اندازی وب سایت در اختیار شما قرار میگیرد.  

هاستینگ DNS حافظه کش هاست ابری پهنای باند بک آپ پارک دامنه پارک دامین پارک دومین ادان دامین اصطلاحات هاستینگ ادان دامنه ادان دومین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities