دامنه com.

دامنه com.

دامنه .com چیست؟

دامنه .com یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب ترین و پر کاربرد ترین دامنه‌های موجود در اینترنت می‌باشد که مخفف واژه ای انگلیسی commercial به معنای تجاری است .
کاربردهای بسیار زیاد و رایج بودن این پسوند دامنه باعث شده است که عموم کاسبان تجاری و غیر تجاری اقدام به ثبت دامنه .com نمایند.
یکی از قابلیت های این نوع دامنه نداشتن مشکلی در خصوص تحریم ها می باشد ، و هیچگونه تحریمی برای استفاده از سرویس ها ندارد و به راحتی میتوان برای تبلیغات در گوگل استفاده کرد.
این دامنه در ابتدا توسط وزارت دفاع ایالات متحده اداره و مدیریت می شد، اما امروزه توسط مجموعه دیگری با نام verisign اداره می شود. ثبت دامنه com از طریق مراکزی که توسط ICANN اعتبار یافته اند، صورت می گیرد. دامنه دات کام اولین مجموعه دامنه های سطح بالا یا TLD محسوب می شود

تاریخچه ی دامنه com:

در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۸۵ اولین نام دامنهٔ تجاری دات کام (COM.) به نام سیمبولیکس توسط یک شرکت خدمات سیستم‌های رایانه‌ای با همین نام (سیمبولیکس) در کمبریج ماساچوست ثبت شد. تا سال ۱۹۹۲ کمتر از ۱۵ هزار دامنهٔ مختلف، با پسوند دات کام ثبت شده بود. در ماه دسامبر ۲۰۰۹ در حدود ۱۹۲ میلیون نام دامنه وجود داشت، که بخش بزرگی از آن‌ها با پسوند دات کام بودند. این تعداد در ۱۵ مارس ۲۰۱۰ به حدود ۸۴ میلیون دامنه رسید، که بیش از ۱۲ میلیون وب‌سایت در حوزه‌های تجارت آنلاین و تجارت الکترونیک، همچنین شمار ۴٫۳ میلیون وب‌سایت تفریحی، ۳٫۱ میلیون وب‌سایت مرتبط با امور مالی و ۱٫۸ میلیون وب‌سایت ورزشی را شامل می‌شد

امروزه به‌طور میانگین ماهانه حدود ۶۶۸ هزار دامنه دات کام جدید ثبت می‌شود. در سال ۲۰۱۷ تخمین زده شد که بیش از ۳۳۰ میلیون دامنهٔ فعال در اینترنت وجود دارد

در واقع به علت اینکه تعداد افرادی که از این شبکه استفاده می کردند رو به افزایش بود، باید سازماندهی بیشتری در این زمینه صورت می گرفت. jon postel و همکاران او در زمینه سازماندهی شبکه تلاش های زیادی کردند و به موفقیت هایی نیز در این زمینه رسیدند.   .com  

نقش شرکت verisign در دامنه com:

هر نام دامنه توسط یک اپراتور رجیستر می شود و اپراتور مخصوص دامنه com. شرکتی به نام verisign نام دارد که سبب شده تا افراد در هر جای دنیا بتوانند در هر زمان با برخورداری از امنیت لازم با یکدیگر از طریق این شبکه ارتباط برقرار کنند. سرویس های اینترنتی verisign به صورت شبانه روزی فعالیت دارند تا بتوانند پاسخگوی جستجوی 195 میلیارد مورد در طول روز باشند. verisign امنیت و ثبات زیرساخت ها و خدمات اصلی اینترنت از جمله دامنه های .com و .net که دو سرویس اصلی اینترنت می باشند را، تضمین می کند. در واقع verisign همواره در بالاترین سطح فعالیت می کند تا بتواند در زمینه نوآوری در رفع نیازها عمل کند و از طرفی نیازهای مربوط به حال حاضر را نیز برطرف نماید.

قوانین دامنه com:

رای ثبت دامنه باید به یک سری قوانین و محدودیت ها توجه کنید که این قوانین به شرح زیر می باشد:
 
  • در نام دامنه باید حروف، اعداد و خط فاصله استفاده نمایید و بکار بردن دیگر کاراکترها در دامنه مجاز نمی باشد.
  • باید دقت داشته باشید که در ابتدا و انتهای نام دامنه نباید از خط فاصله استفاده کنید.
  • باید دقت داشته باشید که در ابتدا و انتهای نام دامنه نباید از خط فاصله استفاده کنید.در نام دامنه بزرگ و یا کوچک بودن حروف اهمیتی ندارد.
  • نام دامنه شما باید منحصر به شما باشد و به همین دلیل نمی توانید از اسمی استفاده کنید که قبلا ثبت شده است.
  • به طور کلی به شما پیشنهاد می شود که نام دامنه ای را که ممکن است باعث نقض برند تجاری یک شرکت دیگر شود را ثبت نکنید مگر آنکه بتوانید اثبات کنید که حق انجام این کار را دارید.
  آسان رایان ارائه دهنده انواع هاست های ابری,لینوکس و . . . *با ما همراه باشید.*  

نحوه انتخاب نام دامنه دامنه com. قوانین دامنه های بین المللی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities