فراخوان عمل یا Call To Action چیست؟ 

فراخوان عمل یا Call To Action چیست؟ 

فراخوان عمل یا CTA (مخفف Call To Action)، به زبان ساده عبارت است از دعوت از افراد برای انجام کاری! اما چه کسی، چه کسی را به چه کاری دعوت می‌کند؟ 
در بازاریابی، به خصوص در بازاریابی دیجیتال، فراخوان عمل دستوری است که مخاطب را وادار به انجام یک واکنش از پیش طراحی شده می‌کند. استفاده از عباراتی چون "برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید" یا "همین حالا از ما خرید کن" مثال‌هایی از این دستورها هستند.   
 هر وقت از مردم دعوت کردید که کاری را انجام دهند،این کار باعث شود که مردم، بیشتر با برند یا محصول یا هر چیزی که مربوط به شماست، آشنا شوند .در این صورت شما یک Call to Action داشته‌اید. 
معمولاً هدف از طراحی Call to Action فروش کالا و خدمات است، اما می‌توان برای دریافت اطلاعات کاربر یا افزایش ثبت‌نام کاربران در سایت نیز از فراخوان‌های عمل استفاده کرد. گاهی اوقات، بازاریابان دیجیتال CTAها را به صورت پیشنهادهای ویژه در زمان محدود طراحی می‌کنند؛ عباراتی مانند "فقط ۲۴ ساعت فرصت داری که محصول ما رو با ۵۰% تخفیف خریداری کنی" یا "۶۰% تخفیف برای ۵۰ تماس گیرنده اول". 
برای آنکه مخاطب به حرف شما گوش کند، محصول شما را بخرد یا حتی بر روی دکمه‌ای که می‌خواهید کلیک کند، باید دلیل محکمی داشته باشد. به همین دلیل است که کلید موفقیت فراخوان عمل، نیاز آن فرد به محصول یا خدمات شماست. مثال‌های ساده دیگر از CTA، درخواست‌هایی مانند "ثبت‌نام کن"، "رنگ مورد علاقه‌ات رو انتخاب کن"، "تاحالا این ویدیو رو دیدی‌؟" باشند.
پیشنهاد میشود انواع تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل را مطالعه کنید.

چرا استفاده از Call to Action ضروری است؟ 

افزایش مشتریان، درآمد و سود شما همگی وابسته به CTA هستند.  فراخوان عمل، پایه و بنیان کل فرآیند بازاریابی است. برای مثال اگر یک وبلاگ دارید، خوب است که به همراه هر نوشته یک CTA هم درنظر بگیرید. این کار خوانندگان شما را از "بازدیدکنندگان ناشناس" به "سرنخ‌های فروش" تبدیل می‌کند. این سرنخ‌ها می‌توانند در آینده، مشتریان شما باشند. 
به یاد داشته‌ باشید که حدود ۷۵% خوانندگان وبلاگ‌ها، مخصوصا آنهایی که از موتورهای جستجو سر از وبلاگ شما درآورده‌اند، به هدف یافتن اطلاعات وارد وب‌سایت شما شده‌اند. این افراد معمولاً برای رفع یک نیاز یا حل یک مشکل به دنبال این اطلاعات هستند. چه خوب که این نیاز یا مشکل را شما رفع کنید؛ آن هم با استفاده صحیح از Call to Action! 
به جرات می‌توان گفت دکمه‌های Call to Action مهم‌ترین بخش وب‌سایت شما هستند. فراخوان‌های خوب می‌توانند کاربر را جذب کنند، آنها را ترغیب به کاری کنند، نرخ‌ تبدیل شما را بهبود بخشند و در نهایت به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کنند. از طرف دیگر، دکمه‌های CTA که جذابیت لازم را نداشته یا در محل نامناسبی قرار گرفته‌اند، کاربرد چندانی نخواهند داشت. 
برخی کاربردهای دکمه‌های فراخوان عمل در وبسایت‌ها عبارت‌اند از: افزایش اعضای خبرنامه ایمیل، افزایش فروش، افزایش ثبت‌نام‌، تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه یا نظرسنجی، بالابردن ترافیک سایت و ... . 
باید توجه داشته باشید که استفاده از Call to Action، تنها قرار دادن تعدادی دکمه در وب‌سایت نیست. برای موفقیت در کار، لازم است به صورتی استراتژیک و خلاقانه فکر کنید که CTA چطور می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. اگر کاربران به اندازه کافی روی دکمه‌های فراخوان شما کلیک نمی‌کنند، یعنی مشکلی وجود دارد. 

حرف آخر 

وجود فراخوان عمل در قسمت‌های مختلف سایت ضرورتی است که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود. به خاطر داشته باشید که شما از راه‌اندازی وب‌سایت خود هدفی دارید و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مخاطبتان خودش هدف شما و قدم‌هایی که برای تحقق آن باید بردارد را کشف کند؛ بلکه باید با استفاده از فراخوان به عمل‌های مناسب به‌عنوان چراغ راهنما در جای جای وب‌سایت و وبلاگ خود دست وی را بگیرید و او را در مسیر مناسب و مورد نظر خود هدایت کنید. 
پیشنهاد میشود  برای خرید هاست و دامین به آسان رایان  مراجعه فرمایید.

دیجیتال مارکتینگ ایمیل مارکتینگ Call To Action Call To Action چیست؟ CTA فراخوان عمل فراخوان عمل چیست؟ فراخوان عمل یا Call To Action چیست؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities