نحوه ارسال مدارک جهت ثبت دامنه ملی ایرنیک

نحوه ارسال مدارک جهت ثبت دامنه ملی ایرنیک

ایرنیک معمولا برای تمامی دامنه‌ها درخواست ارسال مدارک نمی‌کند ولی اگر از نام‌های خاص برای دامنه خود استفاده نمایید ممکن است IRNIC درخواست مدارک هویتی نماید و اگر کاربری اقدام به ارسال مدارک خواسته شده ننماید  IRNIC درخواست دامنه کاربر را لغو کرده و دامنه را برای ثبت عموم مجدداً باز می‌گذارد.

لازم به ذکر است برای دامنه هایی که نام کشور ، استان ، مکان ، کلمات مذهبی خاص و نام شخص معمولا نیاز به ارسال مدارک دارد و مهلت ارسال مدارک و تاریخ انقضا برای دامنه هایی که هنوز تایید نشده اند 10 روز کاری است.

مدارکی که لازم است برای ایرنیک ارسال نمایید شامل موارد زیر می باشند:

  • تعهد نامه ی تکمیل شده

تعهد نامه، فرمی می باشد که ایرنیک از طریق ایمیل برای شما ارسال می نماید. این فرم در قالب PDF به پیوست ایمیلی با عنوان «درخواست ارسال تعهدنامه برای شناسه» می باشد.

پس از باز نمودن ایمیل مذکور می بایست این فرم را دانلود کنید و در سیستم کامپیوتر خود باز نمایید. فرم به صورت پیشفرض با شناسه و مشخصات مالکیت مربوط به آن شناسه تکمیل شده و شما فقط باید آن را پرینت کنید . پس از اینکه فرم را پرینت کردید می بایست قسمت مشخص شده را امضا ، اثر انگشت ، تاریخ و در صورت نیاز مهر شرکت را در پایین فرم زده و مجدد فرم تکمیل شده را اسکن کنید.

  • مدارک هویتی

مدارک هویتی همان کارت ملی و شناسنامه ی شما می باشد که می بایست هرکدام از این مدارک را اسکن نموده و اسکن رنگی آن را جهت ارسال به ایرنیک تهیه کنید. این مورد برای اشخاص حقیقی ( بجز شرکت ها) الزامی می باشد.

  • مدارک حقوقی

مدارک حقوقی ، شامل نوشتن درخواست در سربرگ رسمی شرکت مربوطه (یعنی متن تعهدنامه می بایست در سربرگ رسمی شرکت چاپ شود) که توسط مقام مسئول می بایست مهر و امضا شده باشد و ارسال یک نمونه تصویر روزنامه رسمی یا مجوز ثبت شرکت برای اشخاص حقوقی (بجز اشخاص حقیقی) الزامی می باشد مدارک را می بایست پس از آماده نمودن اسکن کنید و تصویر رنگی آن را برای ایرنیک ارسال نمایید.

برای ارسال مدارک به ایرنیک مراحل ذیل را دنبال نمایید:

  1. وارد سایت نیک به نشانی nic.ir شوید.
  2. از منوی « مشخصه های شناسه » ، زیر منوی «ورود» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ی ورود به سامانه ، اطلاعات ذیل را وارد نمایید:

 

  • شناسه یا پست الکترونیک
  • گذرواژه
  • کد امنیتی CAPTCHA
  • بر روی دکمه ی ورود کلیک نمایید

 

  1. پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در نیک، از منوی آبی رنگ بالای صفحه بر روی گزینه ی « ارسال مدارک » کلیک نمایید.
  2. نام دامنه خود را وارد کنید وگزینه ارسال مدارک مرتبط را ثبت دامنه به صورت کلی انتخاب کنید.

نکته 1 : برای ارسال مدارک به ایرنیک فقط نوع فایل های TIFF،JPG،PNG و PDF با حجم کمتر از 5MB قابل ارسال می باشند.

نکته 2 : در صورتیکه در هنگام ساخت شناسه از اطلاعات صحیح استفاده ننموده باشید، در این مرحله به مشکل برخواهید خورد. تنها مدارکی در ایرنیک تایید خواهند شد که مطابق با اطلاعات ثبت شده در شناسه و مقادیر صحیح باشند.

ایرنیک مدارک ارسالی شما را بررسی می نماید و در صورت تایید دامنه ی مورد نظر شما ثبت و فعال می گردد.


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities