خطا های DNS

خطا های DNS

DNS چیست؟
سیستم نام دامنه یا DNS، سرویسی است که به کاربر امکان تایپ نام دلخواه در مرورگر وب برای بارگذاری صفحه‌ی وب موردنظر را می‌دهد.
برای دسترسی به هر وب سایتی شما به DNS Server نیاز دارید. در واقع فرآیندی که اینجا رخ می دهد Name Resolution نام دارد. آدرسی که وارد کرده اید باید به IP Address اینترنتی Resolve شده تا بتوانید به وب سایت مورد نظرتان وارد شوید. هر Host در اینترنت باید IP Address داشته باشد وگرنه دسترسی به آنها غیرممکن خواهد بود. فرض کنید مرورگر وب سایتasanrayan.com دارای آدرس آی پی ۱٫۱٫۱٫۱ می باشد (بر فرض مثال) وقتی شما آدرس asanrayan.com  را در مرورگر اینترنتی خود وارد می کنید، باید نام asanrayan.com  به آدرس آی پی ۱٫۱٫۱٫۱ Resolve شود وگرنه امکان دسترسی بدان وجود ندارد. خطای DNS چیست؟ خطای این نوع برای وب سایت خاص عمدتاً عدم وجود اتصال به شبکه فعال است. همچنین بدان معنی است که این تجهیزات برای تبدیل آدرس وارد شده به اینترنت ندارند. به همین دلیل ، کامپیوتر قادر به بازدید از سایت انتخابی نیست. خطاها به دلایل خاص دریافت می شوند ، و اغلب آنها از بین بردن کاملاً ساده هستند. بعضی اوقات دستگاه فقط آنها را برای منابع خاص نشان می دهد. در این حالت ممکن است آدرس نادرست وارد شود یا هیچ سابقه ای از آن در شبکه وجود ندارد.
چند روش برای رفع خطا dns  
اولین مرحله برای حل مشکل DNS عیب یابی است. اگر می توانید با گوشی یا تبلت به اینترنت وصل شوید و سعی کنید وب سایت مورد نظر خود را باز کنید. اگر در گوشی یا تبلت و یا حتی سیستم دیگری این وب سایت باز شد پس مشکل از روتر نیست و سیستم شما مشکل دارد. بعد از انجام اولین مرحله  ساده ترین کار برای رفع خطا ، پنجره Run را باز کرده و دستور ncpa.cpl را وارد و enter کنید. بدین ترتیب پنجره Network Connections باز خواهد شد. روی کارت شبکه مورد نظرتان که با آن به اینترنت متصل می شوید، کلیک راست کرده و گزینه Disable را کلیک کنید. سپس دوباره روی همان کارت شبکه کلیک راست کرده و گزینه Enable را کلیک کنید.
از برق کشیدن روتر و مودم برای حل مشکل DNS error
از برق کشیدن روتر باعث می شود که کش روتر پاک شود و ممکن است خطاهای DNS را حل کند. برای این کار مودم و روتر خود را از برق بکشید و بعد از حداقل ۳۰ ثانیه مجددا مودم و روتر را به برق وصل کنید و منتظر بمانید تا به اینترنت وصل شوید.
سایت در مرورگر دیگری نمایش داده می شود؟
برای حل مشکل DNS ببینید وب سایت مدنظر شما در مرورگرهای دیگر باز می شود یا نه. اگر مشکل فقط در یک مرورگر خاص نظیر کروم و فایرفاکس دیده می شود از ریست کردن فایرفاکس  استفاده کرده ( می توانید به صورت مستقیم عبارت about:support در آدرس بار تایپ و اینتر کنید .) یا مرورگر را یک بار از اول مجددا نصب نمایید. فلاش کردن کش DNS در مک برای باز کردن spotlight دکمه های command+space را فشار دهید و terminal را تایپ کنید. روی terminal کلیک کنید.دستور زیر را تایپ کنید: sudo killall -HUP mDNSResponder;say DNS cache has been flushed و دکمه Return را فشار دهید. حالا مرورگر وب خوب را ریستارت کنید و به صفحه وب متصل شوید.
روش تغییر تنظیمات DNS با استفاده از Control Panel
برای تغییر تنظیمات فعلی DNS ازطریق تنظیمات شبکه روی Control Panel مراحل ذیل را طی کنید: ۱. Control Panel را باز کنید. ۲. روی Network and Internet کلیک کنید. ۳. روی Network and Sharing Center کلیک کنید. ۴. روی گزینه‌ی Change adapter settings در پنل سمت چپ کلیک کنید. ۵. روی واسطه‌ی شبکه‌ی متصل به اینترنت کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. ۶. گزینه‌ی (Internet Protocol Version 4 (TCP/Ipv4 را انتخاب کنید. ۷. روی دکمه‌ی Properties کلیک کنید. ۸. روی گزینه‌ی Use the following DNS server addresses کلیک کنید. ۹. آدرس‌های preferred و alternate را برای DNS تایپ کنید.  

با ثبت هاست و دامنه از آسان رایان ، وبسایت مشترک بر روی سرور های سریع و قدرتمند لینوکس و ویندوز٬ با سخت افزار و پهنای باند نامحدود در ایران ،آلمان و فنلاند و ۲۰ کشور دیگر دنیا مجهز به سریع ترین شبکه های فیبر اینترنت داخلی و خارج کشور ٬ با امنیت بسیار بالا میزبانی شده و این کیفیت خدمات موجب افزایش رتبه سایت و بهبود سئو وبسایت میشود. تخصص و اراده ما ارائه سرویس های پر سرعت ، مطمئن و مطابق با تکنولوژی روز دنیاست .با آسان رایان همراه شوید.


DNS DNS چیست؟ خطاهای DNS رفع خطا در DNS

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities