تاثیر هاست مناسب بر سئو سایت

تاثیر هاست مناسب بر سئو سایت

هاست مناسب چه تاثیری بر سئو سایت شما می‌گذارد و چگونه می‌توانید رتبه بالای در موتورهای جستجو را کسب کنید. در این مقاله توضیح داده خواهد شد که اگر هاست شما نامناسب باشد چه اتفاقی برای سایت شما رخ خواهد داد. در بهینه سازی و سئو وبسایت ، محتوا سازی و لینک سازی یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آیند . اما در این میان موارد مهم دیگری هم هستند که نمی توانیم از نقش پر رنگ آنها بکاهیم ، یکی از این موارد مهم هاست و سرور است. سرعت یک وبسایت در سئو سایت تاثیر بسزایی دارد و از آنطرف هاست در سرعت وبسایت نیز نقش مهمی دارد ، به طور کلی می توان گفت یک هاست مناسب تاثیر چندانی بر روی وضعیت سئو سایت و یا موقعیت سایت در موتور های جستجوگر ندارد اما یک هاست غیر استاندارد و نامناسب می تواند به تنهایی یک سایت را نابود کند.

ترافیک هاست و تاثیر آن بر سئو

از مهم ترین پارامتر های موثر در انتخاب هاست مناسب برای سئو سایت، تعداد سایتهایی که بر روی سرور بارگذاری می شوند است. هر سرور بسته به عوامل زیر می تواند تعداد بیشتری سایت را در خود جای دهد: – مقدار حافظه هاست – قدرت رم و پردازنده سرور – فعالیت سایت های بارگذاری شده

موقعیت مکانی

مکان سرور هم تاثیر زیادی بر سرعت دارد. اگر غالب کاربران سایت شما ایرانی باشند بهتر است سروری ایرانی انتخاب کنید. فاصله جغرافیایی بین بازدید کنندگان و وب سرور هرچقدر کمتر باشد سرعت دسترسی به داده ها و سرعت لود سایت بالا تر خواهد بود. این پارامتر را به راحتی با انجام چند Ping ساده می توانید درک کنید. از یک سایت با سرور ایرانی پینگ بگیرید و چند پینگ از سایت هایی با مسافت های دورتر مثلا چین، آلمان و یک سرور آمریکایی را آزمایش کنید، زمان بازگشت پینگ جواب دقیق شما را خواهد داد.

آپ تایم (UpTime) هاست

در حقیقت آپ تایم زمانی است که وبسایت آنلاین و در دسترس عموم بوده است. برای این منظور ابتدا باید سرور و تجهیزات دیتا سنتر بدون وقفه و بروز مشکل به شبکه اینترنت متصل باشند. پس از آن سایت شما که داخل این سرور قرار دارد نیز باید به درستی بارگزاری شده و در در دسترس کاربران و باتهای گوگل باشد. برای داشتن آپ تایم ۹۹٪ و حتی ۱۰۰٪ در ابتدا باید یک هاست خوب در یک دیتا سنتر مطمئن تهیه کنید.

امنیت

تامین امنیت وب سایت و سرور از ملزومات است، شما موظف هستید امنیت سایت خود را تامین کنید و در واقعیت این امر بدیهی سودی برای سئو سایت شما ندارد و در صورت عدم آن متوجه ضرر خواهید شد. پس سعی کنید حداقل موارد امنیت وب سایت را بشناسید و در تغییر تنظیماتی از هاست که مربوط به امنیت می شود هوشیارانه عمل کنید، چون درست عمل کردن در بحث امنیت وظیفه است و عدم توجه به آن شاید گران تمام شود. مثلا یک مجوز (permission) ساده می تواند برای شما دردسر ساز شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تامین ۱۰۰% امنیت وب سایت را نمی توانید به تنهایی مدیریت کنید. قسمتی از تامین امنیت مربوط می شود به شرکت میزبانی وب شما که شما حتی به آن دسترسی هم ندارید.

اسپم شدن IP هاست یا سرور

مسئله دیگری که باعث تاثیر هاست یا سرور بر روی SEO سایت شماست این است که روی بسیاری از سرویسهای هاست اشتراکی ، سایتهایی وجود دارند که به دلیل وجود باگ در cms شان یا کدهای برنامه نویسی سایتشان ، ربات های ارسال اسپم شروع به ارسال اسپم می کنند و مشکلات زیادی برای سایت خودشان و سایران کاربران روی سرور ایجاد می کنند برای مثل لیست شدن آی پی در RBL های جهانی و عدم امکان ارسال ایمیل به سرورهای gmail و yahoo باعث رخ دادن این مشکلات خواهند شد .

هاست host hosting امنیت هاست آپ تایم (UpTime) هاست اسپم شدن IP هاست یا سرور تاثیر هاست مناسب بر سئو سایت ترافیک هاست و تاثیر آن بر سئو

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities