هاست لینوکس یا ویندوز برای وردپرس

هاست لینوکس یا ویندوز برای وردپرس

وردپرس محبوب ترین CMS سایت ساز جهان است که دارای بیشترین قالب های طراحی شده و پلاگین ها می باشد از این رو استفاده از ابزار قدرتمند برای ارائه سرویس مناسب وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است. سرویس های هاستینگ یا میزبانی وب به طور معمول با دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز به کاربران ارائه می شود. استفاده از هر کدام از این سرویس ها به هدف کاربر از ایجاد سایت و همچنین برنامه و زبان برنامه نویسی سایت کاربر بستگی دارد. سیستم لینوکس از زبانهای Perl , Python , PHP و CGI و بانک اطلاعاتی My SQL پشتیبانی می کند، این در حالی است که سیستم ویندوز از زبان های برنامه نویسی ASP/.NET و بانک اطلاعاتی MS-SQL Server و MySQL استفاده می کند که هزینه نگهداری و خدمات آنها بالا می باشد.

زبان های برنامه نویسی

با توجه به اینکه وردپرس برپایه PHP می باشد بهتر است از سرورهای هاستینگ لینوکسی که از php و (Mysql(mariaDB پشتیبانی می کند استفاده کنیم اگرچه امکان نصب php و mysql روی سرورهای ویندوزی نیز امکان پذیر است.از آنجایی که PHP به طور بومی روی لینوکس توسعه داده شده است، بنابراین از سرعت به مراتب بالایی برای اجرای کدهای PHP برخوردار است. بنابراین سایت شما روی هاست ویندوز ممکن است از سرعت کمتری نسبت به هاست لینوکس برخوردار باشد. از طرف دیگر لینوکس به خودیِ خود از پایداری بالاتری برخوردار است.پس سایت شما هم بیشتر در دسترس است. عیبی که ممکن است برای اجرای وردپرس روی ویندوز پیش بیاید این است که برخی از ماژول های وب سرور مثل mod_rewrite روی ویندوز موجود نیست.از آنجایی که قابلیت پیوندهای یکتای وردپرس هم با این ماژول عمل می کند، پس یکی از ویژگی های بسیار مثبت وردپرس را روی ویندوز نخواهیم داشت! به همین ترتیب ممکن است دیگر قابلیت های وردپرس روی هاست ویندوز دچار ایراد شوند.

استفاده از منابع سیستم

سیستم های لینوکس بسیار با صرفه تر از سیستم های ویندوزی از منابع سخت افزاری سیستم نظیر حافظه و پردازنده استفاده می کنند.اگر این دو سیستم روی یک سخت افزار یکسان اجرا شوند، سیستم لینوکس همواره منابع آزاد بیشتری نسبت به سیستم ویندوز خواهد داشت. اگر شما برای راه اندازی سایت خود با وردپرس از هاست لینوکس استفاده کنید، هم کمیت و هم کیفیت کارتان به مراتب افزایش خواهد یافت.بنابراین استفاده از سرویسهای میزبانی وب لینوکس به تمامی کاربرانی که آپتایم بالای وب سایت و امنیت بالا و سرعت مناسب را انتظار دارند، توصیه می شود.

wordpress وردپرس هاست لینوکس هاست ویندوز هاست لینوکس یا ویندوز برای وردپرس

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities