افزونه های برتر سئو وردپرس

افزونه های برتر سئو وردپرس

یکی از زمینه هایی که در دنیای وب باید به آن توجه ی خاصی داشت سئو سایت است. سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو باعث پیشرفت کسب و کار آنلاین شما می شود. اکثریت سایت ها در بستر گوگل وردپرسی هستند. پس برای داشتن یک سایت وردپرسی با محتواهای سئو شده نیازمند افزونه هایی هستیم که امتحان خود را در این حوزه پس داده اند.

آیا سایت من نیاز به افزونه سئو سایت وردپرس داره؟

اکثر بازدیدکننده‌ها، سایت شما رو از طریق موتور جستجو پیدا می‌کنند؛ از طرفی هر کسب و کاری اولویت رو میذاره روی جذب مخاطب! اما اگر رقبا زیاد باشند کار سخت می‌شه، چون باید بهتر باشید تا از رقبا جلو بزنید. برای این کار باید در ابتدا استراتژی رو مشخص کنید، یک هاست قوی انتخاب کنید و در گام‌های بعدی روی ظاهر وبسایت کار کنید، دسته بندی‌ها رو مشخص کنید، محتوا تولید کنید، ریچ اسنیپت و اسکیما بسازید، عکس بذارید، محصول بذارید؛ شاید اون وسطا نظرتون عوض شه یکسری لینک‌ها رو حذف کنید یا ریدایرکت بزنید و … اما به همین راحتیه؟ خیر. با وجود اینکه وردپرس بهترین CMS برای سئو هست، ولی حتی اگر یک متخصص سئو هم باشید، باز هم به یک افزونه SEO احتیاج دارید؛ همونطور که با وجود انتخاب پرسرعت‌ترین هاست شاید به افزونه افزایش سرعت وردپرس احتیاج خواهید داشت. افزونه های سئو توانایی آنالیز محتوای سایت رو دارند و می‌تونند به صورت هوشمند نقاط ضعف رو شناسایی کنند و یا امکانات خاصی رو در اختیارتون بذارند(مثلاً کش کردن و ساخت ریچ اسنیپت رو در نظر بگیرید).

بهترین افزونه های سئو در وردپرس

  • Yoast SEO

مهم ترین ویژگی ها:
  1. بهینه سازی کلید واژه ها
  2. بررسی خوانایی
  3. ویژگی هدایت مجدد
  4. ادغام کنسول جستجوی گوگل
  5. ایجاد خودکار نقشه سایت XML
  6. مستثنی کردن انواع محتوا “noindex” در نتایج موتور جستجو
  7. عنوان ها و الگو های توصیف متا
  8. شناسایی محتوای تکراری
  9. به روز رسانی منظم
  10. نمودار داده های پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی
Yoast SEO محبوب ترین ابزار سئو برای وردپرس است و دلیل آن هم همین موارد است. بیش از ۵ میلیون نصب فعال و بیش از ۲۵۰۰۰ بررسی کاربران با پنج ستاره. این افزونه به عنوان یک نسخه رایگان و پریمیوم ارائه می شود. نسخه پریمیوم با موارد اضافی مانند: مدیریت تغییر مسیر، پیشنهادات لینک های داخلی و مسدود کردن و فهم محتوای تکراری همراه است. با این وجود نسخه رایگان آن هم عالی است. این افزونه یک ابزار کامل سئو است که به وب سایت ها کمک می کند تا در موتور های جستجو رتبه بالاتری کسب کنند و تیم Yoast به طور منظم از انجمن های wordpress.prg (کاربران ممتاز) پشتیبانی میکنند. هر فرد جدید یا قدیمی کار با وردپرس باید حداقل اصلاح سئوی سایت وردپرسی با یواست سئوی پرمیوم را امتحان کند.
  • Rank Math

مهم ترین ویژگی ها:
  1. دنبال کردن نصب Wizard آسان
  2. رابط کاربر پسند
  3. ادغام مرکزی وب مستر گوگل (هم اکنون در حال انجام است)
  4. مقایسه کلمات کلیدی و ابزارهای محبوب گوگل(TBA)
  5. خطاهای Google Crawl
  6. متن های راهنما (راهنمای ابزار، اعلان ها، برگه های راهنما و غیره)
  7. سئو تصویری
  8. قطعه های غنی از طرح و طرحواره های مقالات
  9. نقشه سایت اخبار برای ارسال وب سایت ها در Google News (TBA)
  10. موتور های جستجو Ping
  11. مدیریت برچسب های متا مانند noindex ،noarchive و موارد دیگر
افزونه رنک مث پرو جدیدترین و همچنین سریع ترین مورد در حال رشد در حوزه بهینه سازی وب سایت های سئو است. برخی همچنین معتقدند که آن قدرتمندترین گزینه نیز می باشد. این ابزار خارق العاده به شما امکان بهینه سازی وب سایت تان برای موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی را می دهد. اگر هنوز هم شک دارید که باید از Yoast به Rank Math تغییر دهید، نگران نباشید، این کار به راحتی توسط click migration wizard که به طور پیش فرض یکپارچه شده است، قابل انجام است.
  • All-in-One SEO pack

مهم ترین ویژگی ها:
  1. پشتیبانی از نقشه سایت XML
  2. نقشه سایت RSS
  3. پشتیبانی از Google AMP
  4. پشتیبانی از Google Analytics
  5. نشانه گذاری org
  6. پشتیبانی از سئو در انواع پست های سفارشی
  7. افزونه رایگان برای ارائه SEO integration برای سایت های تجارت الکترونیک از جمله ووکامرس
  8. ارائه nonce security
  9. ایجاد برچسب های META به صورت خودکار
  10. API داخلی برای استفاده افزونه ها و قالب ها تا بتوانند آن را گسترش دهند
اگر نمیخواهید از Yoast یا Rank Math استفاده کنید، All-in-One SEO را به عنوان سومین گزینه خود در نظر بگیرید. همانند دیگر افزونه های ذکر شده، این مورد هم همان کارها را انجام میدهد و دارای یک رابط کاربری تمیز و کاربر پسند است. این افزونه طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد. هم ابزار های رایگان و هم ابزارهای پولی برای کمک به وب سایت شما را ارائه میدهد. یکی از ویژگی های خوبی که این افزونه ارائه میدهد، این است که میتوانید از آن برای ویرایش فایل htaccess بدون نیاز به FTP و ویرایش فایل robots.yxy استفاده کنید، که حتی برای مبتدیان هم کاملا مناسب است. مانند Yoast و Rank Math این افزونه هم از AMP (نسخه موبایل وب سایت شما) پشتیبانی می کند. همچنین به وسیله آن میتوانید فروشگاه ووکامرس را برای سئو بهینه کنید، همچنین دارای ابزارهای اضافی دیگر است. این افزونه تمیز، ساده و مقرون به صرفه تر از Yoast است.
  • SEOPress

مهم ترین ویژگی ها:
  1. تغییر مسیر های نظارت 404
  2. ارائه آمار google analytics در پیشخوان وردپرس شما
  3. نقشه سایت XML به صورت ویدئو
  4. عناوین و متاها
  5. نقشه سایت XML
  6. نقشه سایت HTML
  7. یک لینک ادغام با majestic
  8. پیشنهاد برای کلید واژه های محتوای شما از طریق ابزار Google’s suggestions
  9. انواع داده های ساختاری Google : محصولات، دستور العمل، بازبینی، سوالات متداول، دوره ها، مقالات، رویدادها، مشاغل محلی و ویدئو
  10. ادغام سرعت صفحه گوگل
افزونه سئو پرس یک ابزار افزونه محبوب، سریع و ساده سئو پسند برای بهینه سازی وب سایت ها است. این ها همه به لطف قیمت مقرون به صرفه و رابط کاربر پسند آن است که با مجموعه ای از ویژگی ها ارائه می شود. همانند سایر ابزارهای افزونه سئو که در این لیست ذکر شد، انتظار داشته باشید که نمودار داده ها، تصاویر و محتوا، نقشه سایت XML، عناوین متا و ویژگی های توصیفی را در این افزونه پیدا کنید. این بدان معناست که شما مجبور نیستید سرعت خود را در استفاده از افزونه هایی که فقط یک کار خاص انجام میدهند، کم کنید؛ زیرا SEOPress همه موارد را در یک بسته مقرون به صرفه ارائه میدهد. آنچه این افزونه را از نظر قیمت از سایر محصولات متمایز میکند، ویژگی منحصر به فرد کشف و ارائه کلمات کلیدی برای محتوای شما از طریق ابزار Google’s suggestion است.
  • SEO Framework

مهم ترین ویژگی ها:
  1. محافظت از محتوای تکراری
  2. نقشه سایت XML (موارد اولیه و اخبار گوگل)
  3. مدیریت سئو برای جهت دادن به ربات ها، 301 redirect، URLهای متعارف
  4. مدیریت سئو برای نمودار داده ها، oEmbed و مدیریت RSS
  5. شامل داده های ساختاری برای تماس با شرکت ها، پست های وبلاگ، پیوند های وب سایت ها و نوار جستجو
  6. اتوماسیون عناوین، روبات ها، برچسب های فیس بوک، کار های توییتر و تولید داده های ساختاری
  7. ادغام کنسول جستجو گوگل
  8. بزار های وب بینگ
  9. آنالیز پینترست
  10. Google AMP
این افزونه از وزن کمتری نسبت به سایر افزونه ها برخوردار است و میتواند به طور هوشمندانه برچسب های مهم سئو ایجاد کند. این امر با یادگیری محیط وردپرس در هر زبانی حاصل می شود. از نظر طراحی، این افزونه تمیز، ساده و بخشی از وردپرس به نظر میرسد. آنچه متفاوت از سایر افزونه ها ارائه میدهد، این است که به وسیله یک مقیاس رنگارنگ به شما نشان میدهد در مرحله بعد دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید. شما میتوانید از این افزونه به صورت رایگان و بدون مزاحمت تبلیغات شروع به کار کنید. ما دو ویژگی خارق العاده این افزونه را ذکر میکنیم:
  1. به جای تمرکز بر کلید واژه بر موضوع تمرکز میکند و بدین شکل شما را به نوشتن طبیعی تر تشویق میکند.
  2. بدون نیاز به هیچ افزونه اضافه تری، SEOFramework نظرات spam (هرز نامه) را حذف میکند.
 

seo وردپرس بهبود سئو افزونه Rank Math افزونه سئو rank math افزونه وردپرس Yoast SEO

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities