اینترنت اشیاء چیست و چه مزایایی دارد؟

اینترنت اشیاء چیست و چه مزایایی دارد؟

اینترنت اشیاء (IOT) در حال تبدیل شدن به یک موضوع داغ در سطح جامعه شده است و شاید شما هم بارها در سطح جامعه آن را شنیده باشید مفهومی که نه تنها بر نحوه زندگی ما بلکه بر نحوه کار و حتی شهر ما نیز تأثیرگذار است. اما اینترنت اشیا یا اینترنت چیزها دقیقاً چیست و چه تأثیری بر زندگی شما دارد؟ کاربران اینترنت ارسال ایمیل ، خرید اینترنتی و بسیاری از این قیبل کارها توسط آن انجام می دهند. سهولت دسترسی مردم به اینترنت و افزایش بی سابقه دستگاه ها و اشیا با پشتیبانی از حسگرها و قابلیت اتصال به اینترنت و بهره بردن از توانایی به اشتراک گذاری داده ها و همچنین نفوذ افسار گریخته تلفن های هوشمند ، همه خبر از یک “سونامی” توسط اینترنت اشیا می دهند. سهولت در زندگی، کاهش هزینه ها، ایجاد فرصت های جدید ، بازدهی بیشتر ، کاهش مصرف انرژی و بهره وری بیشتر آن و کاهش آلودگی ها همگی از تأثیرات مثبت اینترنت اشیا است. اصطلاح اینترنت اشیا توسط کوین اشتوین از پراکتر و گمبل، بعد مرکز دانشگاه MIT's Auto-ID در سال ۱۹۹۹ ابداع شد. اینترنت اشیا دیدگاهی نوین در صنعت فناوری اطلاعات است که تمامی مفاهیم فنی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می‌ شود. در این دیدگاه محصولات، کالاهای مصرفی، خودروها و کامیون‌ها، تجهیزات صنعتی و صنایع (برق، تلفن و ...)، حسگرها و دیگر مؤلفه‌ها؛ هر روزه توسط اتصالات اینترنتی و همچنین قابلیت‌های قدرتمند تحلیلی داده‌ها با یکدیگر ترکیب‌ شده‌اند تا نحوه کارکرد و زندگی ما را دگرگون کنند اینترنت اشیا ممکن است به‌عنوان یک شبکه از عناصر فیزیکی که توسط موارد زیر فعال می‌گردد، در نظر گرفته شود:

  • حسگرها: جهت جمع‌ آوری اطلاعات
  • شناسه‌ها: برای شناسایی منبع داده (به‌عنوان‌مثال، حسگرها و دستگاه‌ها)
  • نرم‌افزار: جهت تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها
  • اتصال به اینترنت: جهت برقراری ارتباط و اطلاع‌رسانی.
نخستین شیء یا وسیله‌ی اینترنتی، یک دستگاه نوشابه‌ساز در دانشگاه کارنگی ملون ایالات متحده در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ بود. در آن زمان، برنامه‌نویسان با استفاده از وب، می‌توانستند وضعیت دستگاه را از دور بررسی کنند و عملکرد آن را زیر نظر بگیرند. اینترنت اشیاء یا IOT از ارتباطات ماشین-به-ماشین (M2M)، یعنی ماشین‌هایی که از طریق یک شبکه و بدون تعامل انسانی به یکدیگر متصل هستند، تکامل یافته است. M2M به اتصال یک دستگاه به فضای ابر، مدیریت آن و گردآوری داده اشاره دارد. اینترنت اشیاء مزایای زیادی را برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها به‌همراه دارد. به‌کمکِ IoT،سازمان‌ها می‌توانند:
  • بر فرایندهای کلی کسب‌وکار خود نظارت کنند؛
  • تجربه‌ی مشتری را بهبود بخشند؛
  • در وقت و پول صرفه‌جویی کنند؛
  • بهره‌وری کارکنان را افزایش دهند؛
  • مدل‌های کسب‌وکار را ادغام و هماهنگ کنند؛
  • تصمیم‌های کسب‌وکاری بهتری اتخاذ کنند؛ و درنهایت درآمد بیشتری کسب کنند.
اینترنت اشیاء، شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا رویکرد‌های خود را نسبت به کسب‌وکار، صنعت و بازارشان بازنگری کنند و با بهره‌مندی از ابزارهایی مؤثر، راهبردهای کسب‌وکارشان را بهبود بخشند.
آسان رایان همراهی مطمئن برای کسب و کار آنلاین شما

آسان رایان IOT اینترنت اشیا اینترنت اشیاء چه مزایایی دارد؟ اینترنت اشیاء چیست اینترنت اشیاء چیست و چه مزایایی دارد؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities