وب اپلیکیشن و یاPWA چیست؟  

وب اپلیکیشن و یاPWA چیست؟  

وب اپلیکیشن و یاPWA چیست؟  

گوگل در سال ۲۰۱۵ وب اپلیکیشن‌های پیش رونده Progressive Web App ویا مخفف PWA را با قابلیت‌های منحصربه‌فردی معرفی کرد کهبعد از ان شرکت هایی همچون ، مایکروسافت ،  موزیلا و دیگر شرکت ها در حال کار بر روی این استاندارد جدید وب هستند. حتی اپل هم در کنار این شرکت ها قرار گرفته و حمایت از آن را انجام داده است. 
همانطور که اشاره کردیم وب اپلیکیشن پیش رونده یا Progressive Web App در واقع یک نرم افزار تحت وب است که یک وبسایت را در قالب یک اپلیکیشن در تلفن‌های هوشمند به نمایش در می‌آورد. این فناوری که در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل معرفی شد، به علت آسودگی نسبی توسعه و در اختیار قرار دادن تجربه کاربری آنی برای کاربران توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در واقع نرم افزار‌های پیش رونده تلاش می‌کنند تا کاربرد یک نرم افزار بومی را ارائه دهند با این تفاوت که در قالب یک مرورگر یک وبسایت را به نمایش خواهند گذاشت. 
هنگام استفاده از این نوع برنامه‌ها شما به سایت مورد نظر از طریق مرورگر هدایت می‌شوید. در نتیجه نیازی به اشغال فضای حافظه گوشی و رم خود برای نصب برنامه ندارید.  این کار به سادگی انجام گرفته و در یک نسخه بسیار کم حجم می‌توانید به محتوای دلخواه دسترسی داشته باشید. با مراجعه به هر سایتی که از این قابلیت پشتیبانی کند، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید سایت را به صفحه اصلی خود اضافه کنید یا خیر؟ که در صورت پذیرفتن آیکون سایت مورد نظر درست مانند سایر برنامه‌ها به گوشی اضافه می‌شود. 
شما با یک میانبر روبه‌رو هستید که نیازی به حفظ کردن آدرس سایت‌ها نداشته و به راحتی می‌توانید در سایت‌هایی که زیادی با آن‌ها سر و کار دارید به گشت و گذار بپردازید. 

برای مطالعه مراحل قیف بازاریابی کلیک کنید.

وب اپلیکیشن

خصوصیات و مزایا وب اپلیکیشن 

واکنشگرا بودن : واکنشگرا بودن وب اپلیکیشن یکی از مهم ترین قابلیت های وب اپلیکیشن است که این قابلیت باعث میشود که این اپلیکیشن در انواع فرم ها مثل دسکتاپ انواع تلفن های هوشمند بدون هیچ مشکل اجرا شود. 
بدون محدودیت سیستم عامل و دستگاه : وب اپلیکشن ها را  برخلاف اپلیکیشن های بومی میتوان در تمام سیستم ها ائم از اندروید ، ای او اس ، ویندوز  و در تمام دستگاه ها و مرورگر ها اجرا کرد. 
بدون نیاز به دسترسی به اینترنت : کاربران میتوانند از وب اپلیکیشن ها بدون داشتن اتصال به اینترنت استفاده کنند و در صورت ضعیف بودن اینترنت میتوانند بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند ، هرگاه که کاربر به اینترنت اتصال داشته باشد  برنامه به صورت خودکار تغییرات جدید را دریافت میکند و بروزرسانی میشود. 
همانند اپلیکیشن ها بومی هستند : وب اپلیکیشن ها از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با اپلیکیشن های بومی ندارند و وب اپلیکیشن ها قابل نصب برروی سیستم هستند و ایکون اپلیکیشن را میتوان در صفحه اصلی و حتی منوی برنامه ها داشت با این تفاوت که دیگر نباید در فروشگاه های نرم افزار به دنبال اپلیکیشن گشت . 
 امنیت بالا : بدلیل اینکه وب اپلیکیشن تحت بستر HTTPS قرار دارد از خطرات امنیتی در امان هستند. 
کاهش هزینه ها : ساخت اپلیکیشن بومی برای انواع پلتفرم ها از وقت و هزینه بسیار زیادی برخوردار است ولی وب اپلیکیشن تا حد بسیار زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی میکند بیشتر کمپانی ها تا چند سال اینده اپلیکیشن های موبایل را رها میکنند و  معتقدند که وب اپلیکیشن جایگزین بسیار مناسبی برای اپلیکیشن ها بومی است. 
برای بهرمندی از خدمات و محصولات  آسان رایان کلیک کنید.

PWA PWA چیست؟ خصوصیات وب اپلیکیشن مزایا وب اپلیکیشن وب اپلیکیشن وب اپلیکیشن چیست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities