اصطلاحات متداول و مهم درمورد هاست

اصطلاحات متداول و مهم درمورد هاست

در هنگامی که شما قصد دارید وارد دنیای وب شوید و اقدام به خرید هاست کنید قطعا با اصطلاحات جدید رو به رو خواهید شد . بهتر است برای اینکه در هنگام خرید هاست با مشکلاتی مواجه نشوید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به صورت کامل با تعدادی از این اصطلاحات آشنا شوید .

پیشنهاد آسان مگ : انواع هاست ، کدام را انتخاب کنیم ؟

– پارک دامنه یا Park Domain چیست؟

این امکان بدین معناست که هاستی که شما قصد دارید خریداری کنید امکان اتصال چند دامنه را به سایت شما می دهد . این امکان زمانی کاربرد دارد که شما قصد دارید سایتتان با چند ادرس به مشتریان نمایش داده شود . برای فعال کردن این قابلیت هاست شما باید از این قابلیت پشتیبانی کند .

– ادان دامین یا Addon Domain چیست؟

اگر شما بخواهید روی یک هاست چند سایت مختلف راه اندازی نماییدکافی است از این قابلیت هاست خود استفاده نمایید . برای این کار شما باید روی هاست خود دو تا دامین جداگانه تعریف کنید و اطلاعات هر کدام را روی پوشه مربوطه بارگذاری کنید . در صورتی که در هنگام خرید هاست ، هاستی را تهیه نمایید که از این قابلیت پشتیبانی کند دیگر نیازی نیست برای هر سایت خود هاست جدا تهیه نمایید .

– زیر دامنه یا Sub Domain چیست؟

ساب دامنه یا زیر دامنه ، پیشوندی است که قبل از نام دامنه ی سایت قرار می گیرد و می توان از آن برای اهداف مختلف مثلا سازماندهی بخش های مختلف سایت استفاده نمود. ساب دامین کاربردهای خاص خود را دارد و در برخی از موارد می توان از آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال شرکت های ارائه دهنده هاست و دامنه رایگان برای ارائه دامنه رایگان از زیردامنه ها استفاده می کنند و یا در مثالی دیگر شما میخواهید در کنار دامنه اصلی خود یک بخش مستقل به نام فروشگاه نیز داشته باشید که در این صورت می توانید  از ساب دامین استفاده کنید.. 

– پروتکل امن یا ssl چیست ؟

گواهینامه امنیتی است یا SSL که روی هاست شما فعال میشود و اطلاعات روی سایت شما با رمز نگاری قوی منتقل میشود و دیگر کسی نمی تواند اطلاعات رد و بدل شده روی سایت شما را ببیند. سی پنل خودش جدیدا به صورت رایگان SSL را روی هاست شما فعال میکند و تنها کافیست تا شما آنرا روی سایت خودتان فعال کنید. این تنظیمات و قفل گذاری پیشرفته ssl که در دامنه ی سایت نیز با https نمایان میشود جزو مواردی میباشد که در کسب رتبه بهتر سایت ، اهمیت ویژه ای خواهد داشت.. ssl دارای انواع رایگان و هزینه دار و شما می توانید با توجه به نیاز خود از نسخه رایگان آن استفاده یا نسخه پرمیوم آن را خریداری نمایید .

پهنای باند

پهنای باند حجم اینترنتی است که سایت شما می تواند از اینترنت استفاده کند و این مصرف شامل دانلود ، آپلود ، نمایش صفحات و ارسال و دریافت ایمیل ها و هرگونه تبادل اطلاعات دیگری که با بازدیدکنندگان و کاربران سایت خود دارید ، میشود. اکثر شرکت ها امکان پهنای باند محدود را برای اکثر پنل های هاستینگ خود ارائه میکنند که این مورد برای خریداران هاست به صرفه میباشد.

کنترل پنل Cpanel

Cpanel نرم افزاری است برای مدیریت هاست شما که به وسیله آن می توانید سایت خود را آپلود کنید، ایمیل ، دیتابیس و … بسازید. این نرم افزار ساخت یک شرکت آمریکایی بوده و در حال حاضر بهترین نوع کنترل پنل برای مدیریت سایت است که امکانات بسار حرفه ای و بروزی را در اختیار شما قرار میدهد و البته سیستم های کنترل پنل دیگری هم برای هاست وجود دارد اما سی پنل تقریباً هم طرفداران بیشتری را میان طراحان و کاربران سایت دارد و هم محیط کاربری راحتی دارد که افراد تازه کار نیز با آن راحت کار انجام می دهند.

– هاست لینوکس چیست ؟

این هاست بر اساس سیستم عامل لینوکس راه اندازی شده است اما برخلاف این سیستم عامل یعنی سیستم عامل لینوکس کار کردن با این هاست بسیار راحت بوده و شما می توانید به راحتی هاست لینوکس خود را مدیریت نمایید . در هنگام مدیریت هاست خود شما از کنترل پنل هایی نظیر لینوکس استفاده می کنید و اصلا نیازی به آشنایی با سیستم عامل لینوکس ندارید . در صورتی که قصد دارید سایت خود را با سیستم های مدریت محتوایی همچون جوملا، وردپرس، دروپال، پرستاشاپ و … راه اندازی نمایید توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید هاست  هاست لینوکس را در الویت قرار دهید .

– هاست ویندوز چیست ؟

همانطور که از اسم این هاست پیداست این هاست بر پایه سیستم عامل ویندوز پیاده سازی شده است . این هاست مناسب سایت ساز ها و برنامه هایی است که بر پایه زبان های برنامه نویسی ویندوز از جمله asp یا Java طراحی شده اند .

– هاست وردپرس چیست ؟

برخی از شرکت های ارائه دهنده هاستیگ بعضی از سرور های خود را بر اساس وردپرس بهینه سازی می کنند و در صورتی که شما می خواهید از سیستم وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده نمایید بهتر است از هاست وردپرس استفاده نمایید .

– هاست جوملا چیست ؟

برای استفاده از نرم افزار جوملا بهینه شده است که یکی از سیستم های مدیریت محتوا میباشد و در صورتی که بر روی این هاست جوملا نصب گردد وب سایت شما حتی در بازدید های بالا هم بالاترین راندمان و کمترین افت سرعت را خواهد داشت. همچنین تنظیمات سرور به گونه ای انجام شده است که تمامی حداقل نیازهای جوملا را پوشش داده و برای استفاده از انواع افزونه ها و قالبهای جوملا مشکلی نخواهید داشت. اکنون شما تمامی اطلاعات لازم برای مقایسه‌ و انتخاب یک سرویس میزبانی وب مناسب را در اختیار دارید. شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه‌ی خود اقدام به خرید هاست منتخب‌تان نمایید و اگر هر مشاوره، پاسخ و اطلاعات بیشتری لازم دارید همکاران ما درآسان رایان  در کنار شما هستند.

هاست هاست آلمان هاست ایران هاست یکساله میزبانی وب مدیریت سرور هاست لینوکس آلمان خرید هاست هاست ویندوز گواهینامه ssl AsanRayan هاست ارزان هاست سالانه اصطلاحات متداول و مهم درمورد هاست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities