انواع گواهینامه SSL

انواع گواهینامه SSL

انواع گواهینامه های ارائه شده توسط آسان رایان از لینک های زیر قابل خریداری و نصب هستند که در ادامه به شرح کامل آن ها می پردازیم. 
خرید گواهینامه DV 
خرید گواهینامه OV 
خرید گواهینامه EV 

انواع گواهینامه SSL: 

گواهینامه SSL دارای انواع مختلفی است، که هر نوع آن تامین کننده نیاز خاصی می باشد و از اعتبار و قیمت متفاوتی برخوردار است و علاوه بر تامین امنیت می تواند اعتبار یک سازمان را نمایش دهد. به منظور انتخاب بهترین نوع گواهینامه SSL و صرف مناسب ترین هزینه به منظور برآورده نمودن نیاز و کارایی مطلوب، لازم است ابتدا تعریفی از آنها داشته باشیم: 

گواهینامه اعتبار سنجی دامنه یا (Domain Validated (DV: 

این نوع SSL، گواهینامه هایی هستند تنها پایه بررسی آنها ثبت دامنه می باشد و در واقع هیچ گونه بررسی بر روی ثبت بودن سازمان و یا شرکت مالک وب سایت انجام نمی شود. این نوع SSL جزء ارزان ترین انواع SSL ها می باشند و معمولا برای وب سایت های عمومی استفاده می شوند.
در فرآیند صدور گواهینامه DV، تنها نام دامنه شما توسط شرکت صادر کننده، تایید و احراز خواهد شد. در واقع سازمان صادر کننده، طی فرآیندی مطمئن می شود که نام دامنه ای که برای آن درخواست صدور گواهینامه SSL دریافت کرده است، حتماً در اختیار شخص درخواست دهنده قرار دارد. پس در این نوع گواهینامه، علاوه بر رمزنگاری ارتباط ها، نام دامنه شما هم احراز خواهد شد. این گواهینامه بیشتر برای صاحبان وب سایت و اشخاص عادی مناسب است صرفا تغیر HTTP به HTTPS بوده البته شرکت ها و اشخاص حقوقی نیز می توانند از این نوع گواهینامه استفاده کنند.

گواهینامه اعتبارسنجی سازمانی با (Organization Validated (OV:

این نوع گواهینامه SSL علاوه بر تامین امنیت در صدد تایید اعتبار یک کسب و کار و تجارت اینترنتی است و سطح اعتبار بسیار بالاتری نسبت به گواهینامه SSL DV را دارا می باشد و بازدید کنندگان وب سایت مربوطه با مشاهده نام سازمان در بخش جزئیات گواهینامه با اطمینان از این وب سایتها سرویس می گیرند. این نوع گواهینامه با توجه به مدارک مورد نیاز فقط به اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کار دارای مدارک رسمی دولتی از قبیل روزنامه رسمی قابل واگذاری می باشد . خرید گواهینامه OV SSL نیاز به تایید کامل هویت درخواست کننده دارد. شرکتها ، سازمانهای دولتی ، بانکها ، وزارتخانه ها و به طور کل اشخاص حقوقی از متقاضیان این نوع گواهینامه SSL هستند.
درخواست کننده باید مدارک کامل ثبتی و قانونی و هویتی شرکت، سازمان و نهاد مربوطه را به همراه فرمهای درخواست و معرفی یک شخص مسئول همراه مدارک در مرحله اول به صورت اینترنتی ارسال نموده و پس از قبول درخواست از سمت صادر کننده نسخه ترجمه شده تمام مدارک مهر شده را از طریق پست بین المللی مثل DHL به صادر کننده ارسال نماید. در صورت تهیه و فعال نمودن این نوع از گواهینامه، اطلاعات تایید شده هویت آن سازمان در بخش جزئیات گواهینامه SSL نشان داده می شود که خاص آن سازمان، شرکت و یا نهاد می باشد. تهیه این نوع گواهی برای سازمانهای ایرانی در حال حاضر توسط شبکه دی با زمان حدود ۱۰ روز کاری امکان پذیر است. 

گواهینامه اعتبار سنجی یا (Extended Validation (EV:

این نوع گواهینامه های SSL یکی از قابل اطمینان ترین انواع SSL می باشند. شرایط صدور این نوع گواهینامه ها به وسیله ی استاندارد مشخصی (https://cabforum.org/extended-validation/) تعیین شده اند و مراحل احراز هویت بسیار سخت گیرانه تری به نسبت گواهینامه های از نوع OV دارد. در کنار فراهم نمودن اعتماد و اطمینان به وسیله ی مراحل سخت گیرانه، گواهینامه های EV یک نوار سبز رنگ نیز در مرورگر بازدیدکننده ها فعال می کند تا تفاوتی بین گواهینامه های SSL معمولی و گواهینامه های EV ایجاد نماید. این نوع گواهینامه بیشترین میزان اعتماد را برای بازدیدکننده ها فراهم می کند و جعل هویت وب سایت های استفاده کننده از این نوع گواهینامه ها را می توان گفت غیرممکن می باشد.    گواهینامه EV، کامل ترین نوع از انواع SSL است. در این نوع گواهینامه، علاوه بر تمام مزیت های دو گواهینامه قبل، نام کامل و رسمی شرکت شما هم در کنار نام دامنه در نوار آدرس مرورگر درج می شود. کاربر بازدید کننده هنگام ورود به وب سایت و با دیدن نام کامل شرکت شما، لحظه ای به صحت و اعتبار وب سایت شک نخواهد کرد و با اعتماد کامل به بازدید خود ادامه می دهد. گواهینامه EV بهترین انتخاب برای جلب اعتماد و امن سازی بیشتر سایت های بزرگ و جلوگیری از کلاه برداری اینترنتی می باشد، چرا که برای اعتبار سنجی این گواهینامه اطلاعات جامعی از جمله نام شرکت مطابق با روزنامه رسمی، آدرس و شماره تلفن و …. بررسی می شود.  ( برای مطالعه فواید و کاربردهای گواهینامه SSL کلیک کنید) 

به طور خلاصه تفاوت گواهینامه های DV , OV , EV : 

  1.  برای گواهینامه DV یک آدرس ایمیل مشخص  مورد نیاز است اما در گواهینامه های OV و EV مدارک کامل ثبتی و قانونی و هویتی شرکت، سازمان و نهاد مربوطه بایستی ارائه گردد. 
  2. محدودیتی برای تهیه گواهینامه DV  وجود ندارد اما گواهینامه های OV و EV تنها به اشخاص حقوقی اعطا می شود. 
  3.  اعتبار این گواهینامه ها به ترتیب EV از بالاترین سطح اعتبار برخوردار است، پس از آن OV و در آخر DV قرار دارد. اما در عین حال پرداخت هزینه بیشتر و زمان صدور طولانی تری برای دریافت گواهینامه ها با اعتبار بالاتر مورد نیاز است. 
  4.  در گواهینامه EV نوار آدرس بار و یا بخشی از آن به رنگ سبز می باشد، که نشان از اعتبار بالای آن سازمان و یا شرکت است. 
  5. از لحاظ فنی و نوع رمزنگاری و امنیت هر ۳ نوع گواهینامه SSL در یک سطح هستند. 
  6. گواهینامه های DV, OV یا EV می توانند Wildcard یا استاندارد باشند و این موضوع بر اساس امکانات صادر کننده یا درخواست متقاضی می تواند تغییر کند. 

SSL Extended Validation Organization Validation Domain Validated DV EV OV انواع گواهینامه SSL:

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities